Obrázek uživatele Anonym
Zadejte své uživatelské jméno pro PLAYzone.cz.
Zadejte své heslo.


Rozhovor s cosplayerkou/streamerkou Germiou

13.03.2018 - přečteno 1103x

Dnes jsme si pro Vás připravili rozhovor se slavnou českou cosplayerkou, hráčkou a streamerkou Germiou. Zeptali jsme se jí na otázky ohledně její minulosti, ale také například na jaký další cosplay se můžeme těšit.

Jaký byl tvůj první cosplay? A kde jsme jej poprvé mohli vidět?  

Mým prvním kostýmem byla postava Vayne z League of Legends, se kterou jsem se poprvé ukázala na akci Pragoffest v roce 2015.

Dočkáme se nějákého dalšího super high-tech cosplaye? Popřípadě cosplayů? 

I když mne práce na technických kostýmech baví, nošení takových kostýmů už je jiná písnička. Proto se snažím dělat kostýmy rozmanité technikami i stylem. Mým dlouhodobým „high-tech“ projektem je postava Lt.Morales z HotS a Starcraftu, která by ve výsledku měla svými technickými vychytávkami překonat i můj cosplay Pharah. 

Germia - Milos Mlady Photography

Germia. Fotograf: Milos Mlady Photography

Jelikož cosplayuješ již nějaký ten pátek, existuje něco, co bys za tu dobu udělala jinak?

Svých rozhodnutí nelituji – každý kostým, který jsem udělala, mne naučil něco nového, co jsem mohla později využít. Každou svou práci jsem dělala s maximálním nasazením a vždy mne bavila. Každá soutěž, i když jsem třeba nevyhrála, mne posunula dál a spoustu toho naučila.

Který cosplay podle tebe byl nejtěžší na výrobu? A proč?

Nejtěžší byl můj cosplay Pharah – Je to hlavně kvůli technické náročnosti, mnoha nových technikách, samotnému vychytání proporcí bez ztráty pohyblivosti, nové technice paintingu a časovému presu, ve kterém jsem pracovala.

Kolik cosplayů se schovává ve tvé "cosplay skříni"? 

Kéž by se vešly do skříně! Jelikož svých cosplayů nijak nezbavuji, ale spíše je udržuji a vylepšuji, mám „na skladě“ asi 10 různých kostýmů.

Na jaký cosplay jsi nejvíce pyšná?  

Mám více favoritů, ale mými 3 nejoblíbenějšími kostýmy jsou Demon Hunter z Diabla 3, Paladin z Heroes of Might and Magic VII a Anubis Pharah z Overwatche.

Prozradila bys nám, kolik hodin jsi vyráběla cosplay Anubis Pharah ze hry Overwatch? Bylo těžké zapojit všechny komponenty, které na sobě má?

Bohužel, nepočítám hodiny, když vyrábím cosplay. Spíše jsem schopna říci, jak dlouho mi trvalo kostým vyrobit v rámci měsíců – pro kostým Anubis Pharah to bylo téměř 6 měsíců.

Germia - Milos Mlady Photography

Germia. Fotograf: Milos Mlady Photography

Co všechno musí zhruba člověk ovládat, aby byl schopný sestavit podobný cosplay, jako je například již zmíněný Anubis?

Je to velmi široké spektrum dovedností od práce s pěnou, barvením, šitím až k elektronice, práci s LED světly a konstrukcí křídel a instalací vlastního motoru.

Jaká nejhorší věc se ti stala v cosplayi?  

Nikdy se mi nestalo něco tak vážně hrozného, že by to člověk nemohl zapomenout, ale jako negativní vnímám asi tři věci, které z cosplay komunity snad bohužel nikdy nevymizí, a to podvody nejen v soutěžích, toxické chování hlavně na internetu a málo vzdělaní lidé mimo komunitu, kteří často nevědí, jak se ke cosplayerům správně chovat (např. focení, když se cosplayer převléká atp.).

Je podle tebe velký rozdíl mezi cosplayerem a larpařů? Popřípadě jak moc velké rozdíly mezi nimi podle tvého názoru jsou?  

Cosplayeři a larpaři toho mají společného mnohem více, než si myslí. Rozdíly jsou dle mého názoru spíše ve formě trávení času cosplayerů a larpařů, ale myslím, že pokud se někdo o téma zajímá více, všechny informace najde v mém článku, který se tomuto tématu věnoval.

Odkaz: Link

Germia - Milos Mlady Photography

Germia. Fotograf: Milos Mlady Photography

Máš před sebou teď nějakou výzvu, o kterou by ses s námi podělila?

Mám tu před sebou práci na historií inspirovaném cosplayi Apollyon, dále mne čeká soutěžní kostým na Animefest, kde budu soutěžit s Alim a Ketrin, který je pro mne velmi důležitý, a v neposlední řadě připravuji spolupráce s opravdu velkými partnery, ze kterých, doufám, vzejdou také pěkné cosplaye!

Je dle tvého názoru stále velký rozdíl mezi cosplay soutěžemi v ČR oproti ostatním zemím?  

Řekla bych, že každá země má trochu jiný styl soutěžení a tradice s tím spojené. Liší se v rozdílnosti kategorií, ve kterých se soutěží, jak moc kladou důraz na roleplay a jak moc na provedení kostýmu, někdy dokonce soutěží i tanečníci a někdy jsou velkou součástí soutěže nejen moderátoři, ale veškerý údržbářský a helperský staff celé soutěže. Často se také na menších conech setkávám s tím, že je cítit ze soutěžících více taková ta radost ze soutěžení a ukázání se na pódiu, kdy je pro ně výhra spíše na druhém místě a jdou si prostě soutěžení užít. S tím se u nás tak často nesetkávám.

Máš nějaký oblíbený materiál, se kterým ráda pracuješ?

Nejraději asi pracuji s pěnou od poly-props. Je to celkem levný a dostupný materiál s dobrými vlastnostmi, a jelikož mne baví hodně vyrábět brnění, je to asi jasná volba.

Je něco co na akcích vyloženě nesnášíš? Když jsi v cosplayi?

Musím uznat, že se snažím si vždy akce co nejvíce užít a odnést si z nich co nejvíc pozitivního. Nemohu říci, že bych něco vyloženě nesnášela. Wink

Germia - Photography- Jana Pechlátová

Germia. Fotograf: Photography- Jana Pechlátová

Jaké jsou tvé plány na tento rok?  

Chtěla bych si zkusit zase zasoutěžit na Animefestu, ukázat se v dobrém světle na Gamescomu a jiných velkých zahraničních akcích, které mne tento rok čekají, chtěla bych se dále s každým cosplayem naučit něco nového a prostě růst dál, rozvíjet se a dělat to, co mě baví.

Je něco co bys chtěla poradit či sdělit začínajícím cosplayerům?  

Pokud začínáte, pamatujte, že je internet váš kamarád a dává vám možnost naučit se absolutně cokoliv. Cosplay dělejte proto, že vás baví. Nedělejte to pro druhé, pro slávu, nebo pro peníze, protože pokud vás něco baví, nikdo vám to nemůže zkazit. Jo, a připravte si taky dost peněz, není to levný koníček!

Rozhovor vznikl ve spolupráci s esogames.cz.

Štítky:

Související články:

Hodnocení

Váš hlas: Žádná

Dosud nebyly vloženy žádné komentáře.
Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.