Přejít k hlavnímu obsahu

Příští týden do hry přinese další balanční změny, oslabení se dočkává především DH

10. 7. 2020 | 14:03 Hearthstone
Čtrnáctého července se můžeme těšit na již čtvrtou (při započítání jednotlivého oslabení Twin Slice dokonce pátou) sadu nerfů za expanzi Ashes of Outland. Blizzard se opět zaměřil především na Demon Huntera, zbavit se ale snaží i tzv. mana cheatingu.
Ashes of Outland
Ashes of Outland

Ne, nezdá se vám to, období spadající pod expanzi Ashes of Outland sice stále není u konce (a ještě menší chvíli nebude), ale my se můžeme těšit již na čtvrté nerfy z něj pocházející. O tom, co si o takto častých úpravách karet myslíme a jak moc podle nás ničí zážitek ze hry free2play hráčům, jsme se bavili vlastně pokaždé, co letos do hry balanční změny přirazily. Proto vás tentokrát jen odkážeme na starší články, které najdete ZDE, a podíváme se rovnou na to, co si pro nás herní designéři připravili.

I tentokrát je samotný obsah celkem v pořádku a vlastně se všemi změnami, snad až na tu u Dragonqueen Alexstrasza, musíme souhlasit. Jako první se podívejme na stále extrémně silného Demon Huntera, který se dočkal hned tří nerfů. Jeho hlavní finisher Metamorpohosis už nyní změní vaší Hero Power jen tak, že bude při vašich dalších dvou použití dávat pouze čtyři poškození. Silná zbraň Warglaives of Azzinoth zase podraží o jednu manu a Kayn Sunfury bude mít nově pouze 3/4 staty. Tyto nerfy jsou samy o sobě celkem povedené a vzhledem k tomu, že DH byl objektivně stále OP, je po herní stránce otázkou snad jenom to, zdali ho další silné oslabení nezvládne zase naprosto zničit.

Hearthstone nerfs 1

Podobné obavy lze možná mít u Rogue, opět velice silné class, jejíž se sice nerfy dotýkají jen na jedné kartě, zato ale té nejzásadnější. Unikátní battlecry jejího Galakronda už totiž nově nebude líznuté karty zlevňovat na nula, ale jednu manu, čímž Rogue přichází o možnost velkého tempo swingu v jednom kole. Je to správně? Těžko říct, celá mechanika tzv. mana cheatingu je z určitého pohledu velice neférová, lze ale bez jakékoliv nadsázky polemizovat nad tím, jestli bude Rogue nyní hratelná.

Tato otázka ale není na místě u dalších dvou silných povolání Druida a Warriora. U nich jsou totiž nerfy sice stále celkem povedené, rozhodně ale méně drastické. Warriorovi bude oslabená pouze karta Corsair Cache, jež nyní bude líznuté zbrani přidávat akorát jednu durability, a u Druida se zase zdražení o jednu manu dočká karta Fungal Fortunes. Oba nerfy jsou tedy určitě celkem nepříjemné, sílu celých archetypů by ale nikterak výrazně ovlivnit neměly.

Hearthstone nerfs 2

A na závěr přichází to méně povedené. Jako první se podívejme na kartu Dragoncaster od Mage, která bude nově stát sedm mana krystalů. Rozhodně to byla velice silná karta, Mage ale žádné obří problémy na metě nepáchal a zrovna Dragoncaster byla jedna z těch karet, která jeho pomalejším archetypům vůbec dávala šanci přežívat agresi třeba od Demon Hunterů, a je tedy otázkou, z jakých pohnutek k jejímu oslabení došlo. Jde opět o potlačování mana cheatingu? Nedávalo by pak větší logiku, i když na reálném efektu by to nic moc neměnilo, nechat její samotnou cenu a akorát upravit její battlecry? Na závěr je pak čas na Dragonqueen Alexstraszu, která je sice kartou neutrální, stejně jako nerf předchozího draka ale i její oslabení zasáhne především Highlander Mage.

Mladší verze Alexstraszy bude nově generovat jednu a ne nula many stojící draky, což jí stejně jako u Galakronda na Rogue obírá o její hlavní efekt, tedy možnost v jednom kole velice zamíchat se situací na boardu. Ano, i zde samozřejmě chápeme, jak silný umí mana cheating být, ale pro zahrání Dragonqueeny je potřeba splnit nelehký úkol v podobě absence duplikátů v balíčku a celá její síla na tom, že generuje draky, za něž se už neplatí žádná mana, stála a padala. Popravdě si teď už moc neumíme představit, že by se Dragonqueen nějak často hrála.

Místo by si možná stále mohla najít v balíčkách, které okolo ní nikterak nestaví a berou ji akorát jako jeden z value generátorů v lategame, kdy už byly všechny duplikáty líznuty. U přímo Highlander decků je to ale výrazně horší, ty tento nerf totiž podle nás vlastně absolutně zabíjí. Otázkou akorát je, zdali celá snaha potlačit manacheating nějak nesouvisí s kartami, které přinese další expanze. Pokud ano, je rozhodně dobře, že Blizzard nyní myslí takto dopředu a možná i to pomůže tomu, aby šlo o první expanzi za více jak půl roku, kterou nebudou muset následovat hotfixy mety. To už je ale k této pořádné dávce balančních změn opravdu vše, jejich samotný příchod můžeme očekávat už 14. července, pokud jimi tedy budou ovlivněny i vaše oblíbené kartičky, máte nejvyšší čas na to si je ještě užít. Po nerfech už vás totiž bude moci těšit snad jenom fakt, že je budete moci disenchantnout za plnou cenu.

miluju videohry a hlavně ligu legend