Přejít k hlavnímu obsahu

Proti SINNERS nemůžeme uspět s hrou jako proti normálním CZ/SK sestavám, říká kapitán Entropiq

16. 3. 2021 | 20:10 Counter-Strike 2
HAL3000 MČR Tour je za námi a po ZEDKOvi uzavřeme celé pokrytí rozhovorem se zástupcem kádru poražených finalistů. Entropiq si díky 2. místu vybojovali alespoň 700 MČR bodů a divokou kartu do European Development Championship. Co na průběh turnaje a jednotlivé soupeře říká kapitán Michal 'leckr' Kadlíček?
Entropiq vs. SINNERS
Entropiq vs. SINNERS
Zdroj: grafika Entropiq

S jakými ambicemi jste šli do HAL3000 MČR Tour? Bylo to pro vás všechno nebo nic?

Byl to první turnaj na domácí scéně a chtěli jsme všem dokázat, že změna v sestavě nám pomohla a že i letos se budeme bojovat o ty nejvyšší příčky.

Na úvod skupinové fáze jste zametli se Sampi.Tipsport, překvapilo vás, jak hladce vám to šlo?

Proti Sampi mě to ani tak nepřekvapilo. Podle mě Sampi mají silný roster, ale pořád se hledají v jakém stylu chtějí hrát. Dokázali jsme urvat bez problému Nuke a na Overpassu jim nesedla naše obrana, což se prostě v CSku stává hodně často. Tudíž jsme si odnesli 2:0 a já jsem byl více než rád, protože zrovna v ten den mě trápily horečky a nateklé oko. (smích)

Proti ENTERPRISE jste také byli jasně lepší, co ta koncovka, která vám trvala dlouho?

Ukončování zápasů je jedna z chyb, na kterou jsme přišli v tomto turnaji. Určitě na to musíme dávat větší focus, protože je velký rozdíl, když ukončíme zápas za stavu 16:6, nebo za stavu 16:14. Jedná se hlavně o takový ten mental boost, kdy víte, že jste zápas měli pod kontrolou, a poté jdete do dalších zápasů s větším sebevědomím.

Ze skupiny jste ale šli z prvního místa, byl to pro vás dobrý motivační boost, že jste přímé konkurenci nedovolili ani jednu mapu?

Upřímně jsem byl i překvapený, že jsme takto lehce prošli základní částí. Nečekal jsem, že to bude bez ztráty mapy, protože na ztrátu mapy, a navíc našeho map picku, jsme my úplní experti. Naše klasická BO3 vypadá tím stylem, že prohrajeme první mapu a pak to otáčíme. Musím ale říct, že tohle se mi líbí mnohem více, než otáčet zápas z 0:1, tak doufám, že takto budeme hrát i nadále.

Další z velkých jmen vás čekalo v semifinále, ani eSuba na vás ale nevyzrála. Jak vnímáš její letošní sestavu? Je to pro vás přímý konkurent?

Neřekl bych, že je to přímý konkurent, ale jistý potenciál u nich vidím. V jejich sestavě jsou silná jména, která tu jsou na scéně už několik let. Mají určitě velmi zkušený roster, ale myslím si, že jim chybí nějaká ta mladá krev, nebo někdo, kdo je na scéně nový. Možná se pletu, a kluci z eSuby dokážou, že zkušenosti jsou cennější než mladší hráči. Uvidíme časem, určitě jejich sestavu nebudeme podceňovat, ale věřím, že jsme lepším týmem a doufám, že to i potvrdíme.

Finále bylo reprízou MČR, ale začátek se vám těžce nevydařilo. Co všechno bylo na Nuke špatně?

Podle mě největším problémem bylo, že jsme do toho Nuke šli jako kdybychom hráli proti normálním CZ/SK sestavám. Jenže SINNERS už nelze brát jako normální CZ/SK tým. Musíme je brát jako TOP EU tým, a proti takovým týmům neuspějeme s hrou, kterou hrajeme proti těm “slabším”. Do zápasu jsme šli s podobným gameplanem jako na ostatní týmy, jenže SINNERS mají už tolik zkušeností na to, aby si všechny naše věci pohlídali. Kamkoliv jsme šli, tam nás čekal setup, refrag a nebo nás dokázali přečíst dříve než jsme něco mohli zkusit. Také se nám ze začátku nedařilo individuálně. Dokázali jsme mít v tak 9. kole 5 fragů jako celý tým, což asi není ideální začátek.

Jak těžké bylo se mentálně vyresetovat, když jste šli na mapu soupeře? Chtěli jste hlavně ukázat, že se dokážete rovnat?

Naše velké plus vidím v tom, že i když dostáváme totálně vymazáno z mapy, tak se dokážeme vyresetovat. Na Nuke jsme věděli, že se nám ta mapa absolutně nevydařila, ale nemá cenu z toho být negativní. Zasmáli jsme se tomu, a šli jsme na inferno s úplně novým mindsetem. Podle mě nám taky pomohly dřívější zkušenosti z tréninků, kdy jsme na Nuke dostali 0:15 half od Dignitas, kde jsme nemohli vůbec nic. Tyto hry se dějí často, každý tým to zná. Když prostě se nic nedaří a soupeřovi všechno vychází, ale nová mapa znamená nový start.

Inferno vám vyšlo, ale Mirage zase nikoliv. Spokojenost asi panovat nemůže, ale dokážeš si vzít z finále i nějaká pozitiva?

Z finále asi nejvíc pozitivní věc je ta, že jsme vzali SINNERS mapu, a ještě k tomu jednu z jejich nejlepších. To nám určitě trošku boostne sebevědomí do budoucích zápasů, ale nemůžeme mít z toho tak velkou radost. Přeci jen jsme dostali na obou mapách docela slušný hunt. Určitě zamakáme a do příště to doufám bude zajímavější souboj.

Jak nyní už s odstupem jednoho dne vnímáš váš výkon ve finále proti SINNERS? Udělal bys něco jinak?

Jak jsem už naznačoval, do zápasu proti SINNERS bych nešel jako proti CZSK týmu, ale proti TOP 25 týmu světa. Hráli bychom úplně jinou hru než na domácí týmy, a poté by to bylo zajímavější.

Jsou SINNERS úplně jiným soupeřem s oskarem, nebo to v domácích poměrech takový posun oproti Canniemu není?

Oskar jim do toho týmu zapadnul jako jeden z dílků puzzle. Jeho zkušenosti s AWP na tier1 scéně jdou určitě znát. Není to AWP, které dokážete lehce potrestat za jeho chyby. Oskar ty chyby skoro vůbec nedělá, nebo aspoň my je nevidíme. Není nějak over-aggro, potichu si kryje úhly na mapě a nemissuje. Když je potřeba rozhodnout kolo, je tam oskar. Když SINNERS vybíhají site, oskar jim to celé kryje a v tom kole tam dá 1-2 důležité killy, které rozhodnou celé kolo. Třeba na Mirage jsem vůbec nevěděl, kde se nachází oskar, dokud nedal kill. Střídal pozice ale neprozrazoval se. Proto bylo pro mě, jako IGL, hodně složité tvořit plán, abychom nechodili do rozstříleného AWP.

MoriiSko se v turnaji neztratil, jak se vám daří jej zakomponovat do vaší hry? Zapadl k vám i lidsky? Co vnímáš jako jeho hlavní přednosti?

Myslím si, že pomalu ale jistě si začínáme sedět herně. Lidsky jsme si sedli už dávno, což je hodně velkou výhodou. MoriiSko je mladý hráč, který nemá ještě takové ty špatné zvyky z bývalých týmů. Proto je u něho obrovský potenciál pro zlepšení a myslím si, že na HAL3000 MČR Tour ukázal, že i za tuto krátkou dobu s námi se dokázal adaptovat na náš styl a také se sám individuálně posunout.

V některých soutěžích se uvolní trůn, je to vaším hlavním cílem roku, stát se jedničkou mimo SINNERS?

Přímo hlavní cíl bych neřekl, ale stoprocentně se chceme stát jedničkou v turnajích, kde nebudou SINNERS, a v těch ostatních být jejich přímou konkurencí. Mimo to máme také spoustu jiných cílů na evropské scéně.

A co European Development Championship, kam jste vyhráli slot do uzavřené kvalifikace? Jaká jsou od tohoto turnaje očekávání?

Jsme hodně rádi za tuto příležitost ukázat se znovu na evropském turnaji a poměřit si síly s ostatními týmy. Bylo by super se dostat až do hlavní části turnaje, ale to je ještě daleko. Dáme do toho vše a doufejme, že se tomu tak podaří.

MČR 2021
MČR 2021
Zdroj: grafika PLAYzone
Štítky: HAL3000, MČR, Entropiq, leckr
Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.