Přejít k hlavnímu obsahu

Rozbor decku: Shark Chariot Ephemerals

12. 3. 2020 | 09:49 Legends of Runeterra
Třetí balík z naší série se bude točit kolem karty Shark Chariot, Hecarima a obecně Ephemeral jednotek. Abychom tuto mechaniku naplno využili, použijeme regiony Shadow Isles a Ionia, které Ephemeral nejvíce podporují.
Shark Chariot splashart
Shark Chariot splashart

Co je vlastně Ephemeral? Jednotka s touto schopností zemře na konci kola, nebo když udělí poškození. Mechanika se zdá špatná, ale tyto jednotky mají většinou lepší staty (útok a životy) v poměru k jejich ceně. Máme také pár triků, které nám pomohou, když právě použijeme Ephemeral jednotku. V neposlední řadě, Ephemeral mají silné synergie, které můžeme vidět například u Shark Chariotu a Hecarima.

Mulligan

Nejdůležitější věc při mulliganu jednotek je uvědomit si, jestli útočíme první, nebo ne. Ephemeral jednotky jsou totiž nejúčinnější v útoku, což poznáme podle toho, zda máme při mulliganu token pro útočení. Pokud ano a útočíme tedy první, necháváme si Ephemeral jednotky s lichou cenou, jako Shadow Fiend a Darkwater Scourge. Přiřadíme také Zeda, který sice Ephemeral nemá, ale i tak je to vhodná agresivní jednotka.

Shark Ephemerals

Pokud útočíme jako druzí, na ruce si uschováme Silent Shadowseer a Shark Chariot, kterého si necháváme i když útočíme jako první, protože je naší hlavní win kondicí. Můžeme ho zahrát i klidně jen tak "naprázdno" a nechat ho umřít, protože ho v příštím kole můžeme zase vyvolat. Jednotky bez schopnosti Ephemeral si necháváme podle klasického mulliganu, tedy abychom najednou neměli moc jednotek stejné ceny. Jedinou drahou jednotkou je Hecarim, kterého ponecháváme, jen když čelíme pomalému decku.

Spelly mulliganujeme podle několika kategorií. Drahé spelly jako The Harrowing, Vengeance a Dawn and Dusk vždy zahodíme. Pokud máme dostatek levných karet, necháme si i Deny, a když útočíme jako první, tak i Onslaught of Shadows – pokud si necháme spell manu z prvního kola, můžeme použít i na útok v druhém kole. Fading Memories si na ruce necháme, jen když máme Shark Chariot, který je naším primárním cílem pro zkopírování. Zbylé levnější spelly si necháváme téměř vždy.

Playstyle

Balík je vesměs agresivní. Útočíme se všemi jednotkami kromě Sould Shepherda, který nám vylepšuje Ephemeral jednotky. Snažíme se co nejdříve dostat na stůl Shark Chariot a při každém útoku ho pak znovu vyvolat z hrobu a protlačit nějaký ten bonusové poškození. Hru zakončujeme Hecarimem, ale musíme si dát pozor na to, jestli máme dostatek místa na dva vyvolané Spectral Ridery, takže útočíme jen se čtyřmi jednotkami. Podobně útočíme maximálně s pěti jednotkami, pokud máme v "hrobě" Shark Chariot, to aby ho bylo možné vyvolat a my z něj získali co největší value. Když nám zemře Hecarim i Shark Chariot, tak útočíme ze stejného důvodu jen se třemi. Pro případ, že by se hra moc protáhla, máme schovanou jednu kopii The Harrowing, která také může sloužit jako skvělý finisher.

Hecarim splashart

Jak používat kouzla? Mark of the Isles používáme jako +3/+3 buff na jednotku, která už má Ephemeral. Death Mark můžeme použít téměř na každou naší Ephemeral jednotku, nejlépě však na Darkwater Scourge nebo Shadow Fiend, kteří mají největší staty. Dawn and Dusk a vylepšený Hecarim tvoří skvělou kombinaci, protože nám všechny kopie vylepšeného Hecarima vyvolávají další jednotky – stále jsme ovšem limitováni místem na hrací ploše.

Match-upy

Aggro decky porazíme jedině tak, že budeme ještě agresivnější. Většina aggro decků se snaží neblokovat, aby si ušetřila jednotky, tudíž ve většině případů nebudou blokovat ani naše Ephemeral jednotky a my tak protlačíme spoustu poškození. Control balíky se snažíme porazit co nejdříve, protože čím déle hra potrvá, tím více se snižují naše šance na výhru. Je důležité si schovat Deny na případné removal kouzla, a my naopak proti combo deckům použijeme removaly typu Vengeance, Death Mark a Black Spear.

Chcete si balík zkusit?

 

Štítky: Jak na LoR