Přejít k hlavnímu obsahu

Activision Blizzard zbrojí do eSportu, koupil MLG

7. 1. 2016 | 17:16 Všechny hry
V Activision Blizzard zřejmě nechtěli s novoročními předsevzetími dlouho zahálet, a tak jsme se hned v pondělí 4.ledna dočkali poměrně velké změny na poli e-sportů. Zmíněný herní gigant se totiž rozhodl posílit svou pozici na trhu e-sportu a profesionálních herních turnajů koupí Major League Gaming, neboli zkráceně MLG, od čehož si slibuje, podle slov šéfa Activision Blizzard Bobby Koticka, vytvoření ESPN e-sportů.
Výchozí obrázek

V Activision Blizzard zřejmě nechtěli s novoročními předsevzetími dlouho zahálet, a tak jsme se hned v pondělí 4.ledna dočkali poměrně velké změny na poli e-sportů. Zmíněný herní gigant se totiž rozhodl posílit svou pozici na trhu e-sportu a profesionálních herních turnajů koupí Major League Gaming, neboli zkráceně MLG, od čehož si slibuje, podle slov šéfa Activision Blizzard Bobby Koticka, vytvoření ESPN e-sportů.

Major League Gaming

To samozřejmě není žádná malá ambice, ale od takového giganta, jako je Activision Blizzard, bychom snad ani méně nečekali. Samotná MLG nyní spadne pod hlavičku divize Activision Blizzard Media Network, kterou vede bývalý CEO americké sportovní televize ESPN Steve Bornstein společně se spoluzakladatelem právě MLG, Mikem Sepsem. Právě tato divize si pak za svůj hlavní cíl vytýčila rozšířit e-sporty mezi šiřší internetové publikum, ale také mezi diváky satelitních a kabelových televizí. Dosáhnout toho se pak bude snažit vytvářením "prémiového" obsahu a zejména organizací globálních lig a turnajů. MLG samotná pak bude i nadále pokračovat v provozování platforem GameBattles, MLG Pro Circuit a MLG.tv.

Activision Blizzard  

Vzhledem k tomu, že již dnes podle odhadů e-sporty sleduje na 100 milionů diváků a do roku 2017 by se jejich číslo mělo vyšplhat až na milionů 300, slibuje si Activision od své snahy mnoho příležitostí na poli marketingu, prodeje lístků, reklamy a sponzoringu. S takovýmto množstvím diváků pak příchází i možnost propagace vlastní značky a her, což by jen navýšilo již tak tučné potencionální příjmy. A že Activision Blizzard mají, co nabídnout. Jen na poli e-sportu se mohou chlubit Call of Duty s již zaběhlým publikem a nesmíme zapomenou na blizzardovské giganty jako World of Warcraft, Starcraft 2, Heroes of the Storm a Hearthstone. Potencionálním nováčkem do světa e-sportu by pak mohla být i multiplayerová střílečka Overwatch.

Příznivce her, které nejsou z kuchyně Blizzard, pak dozajista potěší informace, že se ABMN nebude bránit spolupráci s jinými vývojáři a vydavateli, což mimo vyjádření Koticka v rozhovoru pro New York Times potvrzuje i plánovaný turnaj MLG Colombus pro Counter-Strike: Global Offensive. Jak ale spolupráce mezi ABMN a ostatními bude v budoucnosti doopravdy fungovat ukáže jen čas.

European Road to Blizzcon

V cestě za vytvořením ESPN e-sportů pak Activison stojí hned několik překážek. První jest silná konkurence ze strany například ESL, dále pak velká nepravděpodobnost spolupráce ABNM s Valve a jeho Dotou 2, popřípadě Riot Games a jejich League of Legends. Oba dva si totiž většinu svých turnajů organizují sami. Mimo to je tu též otázka dluhu MLG svým věřitelům. Dá se však předpokládat, že z částky, za kterou Activison Blizzard MLG koupil, to jest 46 milionů dolarů, by jich většina, ne-li všechny, měla být uhrazena.  

Co se nakonec z nákupu MLG vyvrbí, bychom mohli vědět už během letošního roku z turnajů ať už osvědčených herních gigantů, či nováčka Overwatch. Nezbývá tedy než doufat, že nás Activision Blizzard nezklame a máme se na co těšit.   

Štítky: Blizzard, MLG