Přejít k hlavnímu obsahu

Rozhovor s kapitánem týmu jezísmarjá

24. 3. 2018 | 12:32 PUBG: Battlegrounds
Dnes si představíme partu borců, kteří se, ačkoliv hrají hlavně squady, dokázali kvalifikovat i jako dua ve dvou různých skupinách v našem nedělním Aorus  Duo PUBG Cupu a dosahují i dalších úspěchů, především v zahraničí.
Výchozí obrázek

Dnes si představíme partu borců, kteří se, ačkoliv hrají hlavně squady, dokázali kvalifikovat i jako dua ve dvou různých skupinách v našem nedělním Aorus  Duo PUBG Cupu a dosahují i dalších úspěchů, především v zahraničí.

Tomáš "Swalker" Marek je in-game leaderem tuzemského týmu aktuálně vystupujícího pod jménem jezísmarjá ve složení swalker, dumbo, zampeek a lucky_pxl (fikus). Tomáš není žádný zelenáč, 10 let hrál kompetitivně Call of Duty 2 a nyní by se rád prosadil společně s týmem i v PUBG.

Kdy jste se dali jako tým dohromady?

Hrajeme spolu od poloviny února, takže měsíc a půl. Nemusí se to zdát jako dlouhá doba, ale povědomí o kompetitivním PUBG se ze strany CZ/SK hráčů začalo formovat řekněme 2-3 měsíce dozadu, takže dříve bylo skoro nemožné složit tým čtyř lidí, kteří budou mít stejné ambice. Takže aktuálně hrajeme v této sestavě:

{#Česká Republika} Tomáš "Swalker" Marek
{#Česká Republika} Miloslav "Lucky_PxLCZ" Feik
{#Česká Republika} Ondřej "DumboCZ" Šafránek
{#Česká Republika} Petr "Zampeek" Žampach

Máte v týmu nějak rozdělené role a někoho, kdo určuje, jak a co se bude hrát, nebo to necháváte na dohodě?

U nás v týmu jsem oficiálně IGL (in-game leader, pozn. autora) já, ale s rolí mi pomáhá dumbo. Oba máme dostatek zkušeností s kompetitivním PUBG a řešíme spolu veškeré otázky týkající se early game, positioningu, rotací a analýzy odehraných her.

Máte v týmu dobrou chemii, nebo máte mezi sebou spory?

V týmu máme dobrou chemii. Nedochází ke střetu ega a nikdo se nesnaží vyvolávat zbytečné konflikty. Co se herní stránky týče, tak nedostatky máme a stejně jako každý jiný tým mít budeme. Řešíme to však s nadhledem a vždy se na všem shodneme.

Hráli jste na takto vysoké úrovni něco již před PUBG?

Dumbo hrál 2 roky za české organizace Rocket League a já se věnoval přes 10 let kompetitivně Call of Duty 2.

Jak často každý den trénujete?

Hrajeme 4-5x týdně zahraniční scrimy, což je 4-5 her denně, dostupné ligy a mimo hru řešíme na interaktivní mapě strategie týkající se rotací a vylepšení naší hry. Každý má priority (škola/práce), takže se snažíme trénovat, jak to jde. Od 0 do 12 hodin denně.

Hrajete jenom matchmaking, nebo trénujete i jinak?

Matchmaking s týmem nehrajeme skoro vůbec. Momentálně v PUBG MM není žádné ELO, které by rozřazovalo hráče na server podle individuálního skillu. Na server se napojí ti, kteří jsou aktuálně v queue a dopadá to tak, že je ve třetím kruhu 20 lidí alive (pro srovnání, v kompetitivním lobby je ve třetím kruhu stále okolo 90% lidí alive). Měli bychom okolo 95% win rate a není zde žádný prostor pro zlepšování se.

Hrajete aktuálně nějaké turnaje a ligy? 

Aktuálně jsme odehráli PUBGonline Open Series. Z aktivních 400 týmů jsme se dostali do TOP 16 společně s druhým CZ týmem RIP 9, což nám zajistí kvalifikaci o postup do contender ligy. Z TOP 16 bude postupovat nejlepších 8. Pokud se probojujeme, budeme hrát v lize s týmy jako NIP, Avangar, Vega, G2, Digital Chaos, BIG atd. Dále hrajeme Playzone AORUS Duo Series by Alza.cz, kde jsme všichni postoupili do semifinále.

I když hrajete normálně ve čtyřech, byli jste schopní postoupit i jako dvoučlenné týmy. Máte vytvořené dvojice, nebo hrajete, jak to zrovna přijde?

Na duo turnaje máme vytvořené dvojice – Swalker/lucky_pxl a dumbo/zampeek, ale celkově nijak neřešíme, kdo s kým hraje.

Jaké jsou vaše cíle v PUBG?

Našim cílem je probojovat se do lig mezi světové tier 1/2 týmy a celkově zlepšovat se, jak jen to půjde.

Aktuálně hrajete bez organizace, máte zájem se v případě zájmu pod nějakou organizaci přidat?

Aktuálně máme zájem podepsat spolupráci s jakoukoliv organizací, která nám reálně dokáže něco nabídnout. Jak je tomu však u tuzemských organizací zvykem, neradi dávají šanci novým esport titulům, takže prozatím čekáme, než se PUBG dostane více do podvědomí a organizace najdou způsob, jak PUBG sekci monetizovat. Případně oslovíme zahraniční organizace, které již dlouhodobě podporují PUBG. 

Děkuji za rozhovor a tradičně ti přenechávám prostor pro vzkaz fanouškům.

Děkujeme všem, kteří nám fandí. Můžete nás sledovat na našem Twitteru, kde najdete odkazy na sociální média jednotlivých hráčů.