Přejít k hlavnímu obsahu

Velký rozhovor s ELWZOYem o Battalionu 1944

9. 2. 2018 | 14:51 Battalion 1944
Zahraniční portál B44.tv přinesl úvodní rozhovor ze světa Battalionu 1944 a do něj si jako kapitána vítězů historicky prvního turnaje pozval českého hráče Jana 'ELWZOY' Pařízka. My vám nyní přinášíme překlad tohoto zajímavého rozhovoru od Jamese Gregoryho.
Výchozí obrázek

Zahraniční portál B44.tv přinesl úvodní rozhovor ze světa Battalionu 1944 a do něj si jako kapitána vítězů historicky prvního turnaje pozval českého hráče Jana 'ELWZOY' Pařízka. My vám nyní přinášíme překlad tohoto zajímavého rozhovoru od Jamese Gregoryho.

Mnoho čtenářů nesledovalo Call of Duty 2 scénu, můžeš tedy krátce popsat, jak ses skrze svojí dlouhou kompetitivní kariéru dostal až k Battalionu?

Ke Call of Duty jsem se dostal již v útlém věku, CoD1 jsem začal hrát někdy kolem devíti let, když mi ho ukázal můj brácha. CoD2 jsem začal hrát hned, jak vyšlo, a zůstal jsem u něj až doposud.

Vždy jsem byl známý jako malé dítě, které hraje v CoD2 týmech a proto jsem až do roku 2012, kdy jsem se připojil k skteam, nikdy neměl decentní tým. S tehdejší sestavou jsme se společně zúčastnili takřka všech evropských LAN akcí v letech 2013 až 2018.

Kromě CoD2 jsem kompetitivně zkoušel i jiné hry. Na CS:GO jsem po 2000 odehraných hodinách cítil, že mi nesedí, tak jsem vyzkoušel Overwatch, když vyšel v roce 2016. Celkem se mi v něm dařilo, v Season 2 jsem se dostal do TOP80 na ladderu a vyhrál jsem i Mistrovství České republiky. Koncem téhož roku jsem s OW skončil a vrátil se k CoD2, zatímco jsem očekával vydání Battalionu.

Jestli se nepletu, tvůj tým přichází ze světa CoD2, jak hodnotíš přechod mezi těmito hrami?

Upřímně bych Battalion k CoD2 úplně nepřirovnával. Dle mého názoru to má podobný setup a zbraně, ale celkově se ta hra spíše podobá CoD4 Promodu. Pohyb a střelba, například s SMG, je Promodu opravdu hodně podobná.

Já osobně jsem vždy cítil, že mám svým způsobem talent na rychlé naučení nových her. Pokaždé, když jsem nějaký obzvláště FPS titul začal hrát, na určitou dovednostní úroveň jsem se dostal celkem rychle. Řadě hráčů z CoD2 světa naopak Battalion příliš nesedí, většina si stěžuje například na sprint. Mně osobně nevadí, že tyto hry jsou rozdílné. Dokud se mi na pocit dobře hrají, budu je hrát – podobně, jako to mají mí spoluhráči.

Opravdu zajímavé. Když jsi zkoušel celou řadu FPS titulů, cítíš, že je pro tebe Battalion 1944 tím pravým?

Určitě to tak cítím. Po 10 letech hraní Call of Duty 2 jsem konečně našel hru, kterou zbožňuji hrát a "grindovat". Jako by mi ta hra byla ušitá na míru. Nyní můžu jen doufat, že se stane dostatečně populární ve světě esportu.

Jasně, že jde o úplně novou hru obsahující řadu problémů, ale jak zatím hodnotíš Battalion jako kompetitivní hru?

Vývojáři se soustředí primárně na kompetitivní stránku hry a je to poznat. Battalionu to opravdu sedí, ačkoliv má stále spoustu bugů, které musí být bezpodmínečně opraveny, než bude hra opravdu připravena na esport. Nejvíce se bojím toho, že spousta hráčů nad Battalionem zanevře z dojmů při hraní Early Accesu, protože bohužel v dnešní době každý očekává plně fungující hru již v tak brzké fázi.

Na tuhle těžkou otázku nemusíš odpovídat. Přední členové komunity na vás pějí spoustu chvály, jak bys ohodnotil vaše dovednosti v porovnání se zbytkem současné scény?

Cením si těchto názorů, ale na takové hodnocení je stále příliš brzy. Je tu spousta talentovaných hráčů, kteří jen potřebují najít ten správný tým, aby prorazili. Prozatím se tedy nechci s nikým porovnávat.

Přicházíš ze hry s menší kompetitivní scénou, která navíc měla takřka neexistující podporu od vývojářů. Jak jste dokázali překonat tento problém s omezenými tréninkovými možnostmi oproti jiným hrám, abyste se stali opravdu efektivním týmem?

V CoD2 existoval existoval tzv. "strat mode", který sloužil k trénování granátů a smouků. Hlavní problém však byl, že v CoD2 byl tým omezený pouze na jeden smoke na tým, což snižovalo možnosti kreativních strategií.

Se všemi svými spoluhráči spolu dobře vycházíme a je opravdu snadné vzájemně spolupracovat. Každý den spolu strávíme nějaký čas na serveru, kde zkoušíme nové granáty nebo možné strategie. Velkým pozitivem jsou samotní hráči ochotní hrát pro tým, poslouchat cally a přizpůsobovat se - to je dle mého naše nejsilnější stránka.

Už v roce 2012 každý říkal, že Call of Duty 2 je mrtvé, což byla svým způsobem pravda, ale i tak jsme dokázali dvakrát za rok dát dohromady 24 týmů, dát do prize poolu vlastní peníze a utkat se na LAN akci. Na scéně bylo kolem 10 stabilních top týmů, které se zúčastnily každé akce, ostatní týmy byly složené z individualit, což pohromadě vytvářelo solidní konkurenci.

Mimo jednoho prodloužení ve finále jste v průběhu prvního turnaje Blitzkrieg Battle neztratili takřka žádná kola. Dokážeš skrze vaší dominanci poosoudit, jak silná byla v turnaji konkurence?

Možná to dominantně vypadalo, ale chvílemi to takové zdaleka nebylo. Ve třetím kole jsme se utkali s týmem Killer Frenzy a na mapě Liberation jsme se nemohli dostat do zápasu. Prohrávali jsme 6:10 a čekalo nás dotahování za útočící stranu, které je dle mého tou slabší. Vzali jsme si pauzu, zklidnili se a přišli jsme se strategií proti jejich stylu hry. Od té doby jsme neztratili ani kolo, vyhráli 13:10 a právě tento zápas je pro nás highlightem celého turnaje.

Ve finále jsme se utkali proti The Bang, odkud znám j_money a saint6. Jde o hráče, kteří poslední dva roky CoD2 hráli v těch nejlepších týmech a bylo mi jasné, že to pro nim bude složité. Na první mapě Derailed jsme měli decentní bránící stranu, ale v útoku se nám nedařilo. Díky bohu jsme to dokázali dotáhnout do prodloužení, kde jsme zvítězili 4:0 a získali první mapu v BO3 sérii. Jako druhou si The Bang zvolili Liberation a to zřejmě proto, že se nám na ní nedařilo proti Killer Frenzy. Jsem rád, že se jim tento krok nevyplatil a přesvědčivě jsme zvítězili 2:0. Odnesli jsme si historicky první vyhraný Battalion 1944 turnaj, což je nádherný pocit.

V turnaji mi však chyběly týmy jako PENTA a ACIASS (Davy a spol.), protože jde o jedny z nejstabilnějších sestav na scéně.

Co si myslíš o týmu PENTA Sports? Na soupisce má řadu velkých jmen, ale zatím jsme je nemohli vidět v akci.

Příliš jsem nesledoval CoD4 scénu, ale vím, že rEplan, synde a pukiz byli opravdu velkými hráči, zejména rEplan. A1GA stejně jako já pochází z České republiky a přichází z Rainbow Six: Siege, kde se mu velice dařilo a to byl dokonce in-game leaderem. Měl jsem dokonce tu čest si v brzké fázi týmu hraní v PENTĚ vyzkoušet. A1GA je velice kvalitním in-game leaderem i v Battalionu a doufám, že se jim bude v nové hře opravdu dařit!

Scrimovali jste proti PENTĚ? Jak se vám proti nim dařilo?

Ano, hráli jsme s nimi, ale budu ctít gentlemanskou dohodu a nebudu hovořit o výsledcích. Hodnotím je jako opravdu silný tým a bezesporu budou bojovat o pozici top týmu, toť vše, co můžu říct.

Jak se ti líbil Blitzkrieg Battle jako turnaj?

Když vezmeme v potaz, že šlo o úplně první turnaj v Battalionu, tak jeho průběh byl velice plynulý. V jedné chvíli jsme sice museli čekat dvě hodiny na soupeře, který dohrával předchozí zápasy, ale kromě toho bylo vše v pohodě. Doufám, že v následujících týdnech budou i lepší ceny, abychom měli ještě větší motivaci obhajovat prvenství!

Jak vidíš budoucnost vašeho týmu. Myslíš, že v budoucnu získáte větší úspěchy?

Naše budoucnost? Zlepšovat se, zlepšovat se ještě víc a podmanit si svět! Ale teď vážně. Doufáme, že se staneme jedním z nejlepších týmů na scéně a určitě by neublížilo, kdyby si nás vzala pod svá křídla nějaká velká organizace.

Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.