Přejít k hlavnímu obsahu

Co spojuje nejpopulárnější šampiony letošního MSI?

18. 5. 2019 | 06:00 League of Legends
Kdykoliv Riot Games vydají nebo předělají šampiona, obvykle se jim snaží dodat dostatek možností na to, aby se uchytili mezi hráčskou základnou. Z obchodního hlediska přece vždycky chcete, aby nejvíce pozornosti dostávaly vaše nové produkty.
kaisa
kaisa

Toto jednání vývojářů League of Legends má však dopad i na kompetitivní scénu. Podívejme se například na letošní Mid-Season Invitational. Zatím jsou na MSI 7 z 18 pickovaných nebo banovaných šampionů ve více než 50% her šampioni, kteří byli vydáni nebo upravení v posledních dvou sezonách. Těchto 7 šampionů je prozatím prokazatelně nejpopulárnějších na turnajích. A mají toho hodně společného.
 

champs

Co mají společného
Jedna z nejzajímavějších věcí, kterou mají tito šampioni společnou (kromě Rek’Sai, která se objevila až nedávno) je zájem profesionální scény, jehož se jim dostalo až po úpravě. Akali, Irelia, Kai’Sa a Galio byli stálicemi na Worlds 2018. Irelia a Kai’Sa navíc také dostaly Invictus Gaming championship skiny. 

Vývojáři Riot Games často vydávají šampiony v poměrně slabé podobě a následně je upraví, aby ve více hráčích podnítili touhu zkusit si je zahrát, ale pokud si prohlédneme tyto šampiony trochu blíže, nemůžeme si nevšimnout, že jejich výhodami nejsou pouze vylepšená čísla, ale že je to také nová výbava a mechaniky jejich hraní, což přináší do League of Legends mety nový vítr.

Pokud se zaměříme na to, co se v metě poslední dobou děje, musíme věnovat pozornost také tomu, jakou úlohu ve hře tito šampioni hrají. V žebříčku vidíme jedno ADC, jednoho junglera a jednoho šampiona, který může být hrán jako support - Galio. A zbytek jsou šampioni na mid a top, což je zajímavé.

Šampioni potřebují větší skill
Menší pobouření tento týden vzbudil bot lane hráč týmu G2 Esports Luka “Perkz” Perkovic, který ve videu uvedl, že bot lane je mnohem jednodušší než mid lane. Perkz je více než oprávněný člověk pro názory na toto téma. Před tím, než začal hrát za G2 Esports na bot lane, byl právě hráčem na midu, ale následně uvolnil místo pro mladého talenta Rasmuse “Caps” Winthera, který do G2 přestoupil z Fnatic. Perkz také ještě doplňuje svoje sdělení o názor ohledně hráčů na midu. Hráči mid lane jsou podle něj více všestranní, mají lepší znalost hry a také mají více skillu. 

To samozřejmě dává smysl. Z mechanického hlediska je hlavní úkol ADC ten, aby si udrželo pozici v teamfightu a ano, musí také používat ability a klikat na své cíle, ale ve skutečnosti ADC, které umí balancovat své basic útoky a vzdálenost nepřátelských útoků, prostě vyhrává.

Velmi často ADC prostě jen útočí na to, co je před nimi a jsou závislí na svém týmu, aby dostali peel a aby někdo z jejich týmu provedl engage. Samozřejmě jsou i výjimky. Jednou z nich je například Kai’Sa, díky svému R, a její hráči dostávají možnost ukázat své mechaniky a schopnost rozhodování. Nicméně i přesto všichni šampioni ze seznamu, určení pro solo lane (možná kromě Galia), potřebují určitou dávku skillu. Vypadá to, že Riot začal na šampionech postupem času pracovat hlouběji a designový tým šampionům přidává více možností na projevení skillu.

Toto je případ také Akali, která má prostě všechno. Defenzivní možnosti, několik mobility spellů a také spoustu damage. Zkrátka je velmi dobře vybavena a v rukách profesionálního hráče, který umí perfektně využít všechno, co mu tento šampion nabízí, je opravdu děsivým protivníkem.

Pokud tedy vývojáři přidávají stále více šampionů, kteří vyžadují určitou dávku skillu, dává smysl, proč se zrovna tito noví šampioni tak velmi dobře uchycují v kompetitivních hrách - profesionální hráči totiž dostávají mnohem větší šanci na to ukázat své schopnosti.
 

ig skin

Balancování šampionů

Balancování těchto šampionů je teď ale mnohem těžší díky tomu, že skoro všichni jsou flex pick. Flex pick je důležitá věc pro MSI týmy, hlavně pro ty, které hrají na červené straně. Sylas, Akali, Irelia a dokonce i Ryze, který byl upraven v roce 2016, mohou jít na top ale také mid a například Galio může být použit hráči i na mid.

To ale znamená, že pokud si chcete zkusit nějakého šampiona, který nevyžaduje tolik skillu, na solo lane, vaši oponenti mají téměř garantovaný možný counter pick a mohou se vyhnout špatným match-upům. Tomu také nepomáhá Sylas, jenž je jedním z hlavních counter picků pro Akali. 

To jsou důvody, proč je balancování hry okolo nových šampionů tak náročné. Vzít si ve hře proti někomu, jako je Irelia nebo Ryze, jednoduchého šampiona vyjde na stejno, jako přinést si do přestřelky nůž - nejspíše moc nepochodíte. Někteří starší šampioni, jako je Keenen, Lee Sin a Jarvan IV, jsou na tom stále velmi dobře ale zatím to vypadá že vývojáři budou nadále pokračovat v přidávání nových šampionů, pro které bude potřeba větší skill a lepší mechaniky, což je na jednu stranu dobře. Na druhou se však nesmí opomenout rozdíly ve skillu, aby hra přidáváním nových, odlišných šampionů nebyla špatně ovlivněna.
Nikdo z nás sice nechce, aby byli staří šampioni odsunuti na vedlejší kolej, ale musíme přiznat, že aktuální meta je opravdu zábavná a to jak pro diváky, tak i pro hráče. 
 

Štítky: MSI