Poko: Od organizace HUBů si chci dát pauzu

29. 8. 2019 12:21
Poko
Tomáš "poKo" Pokorný je příležitostný komentátor a nyní hlavně organizátor různých Dota 2 akcí na naší scéně. Začínal u AR Studia, kdy mu OFFak s Alckorem dali možnost se s nimi podílet na několika projektech, jako turnaje Carnage, vysílání Y-Games a jeden čas dělal i vlastní tutoriály a novinky ze světa Doty. Poté, co se AR Studio rozhodlo výrazně omezit své působení na lokální scéně, začal vymýšlet věci sám. Se svými přáteli Skeli, Kovajdou, Darerisem a Skullem obnovil CZ/SK Dota 2 ligu.

The International 2019 už je za námi! Pro ty, kteří ještě neví o co šlo, je to nejen největší Dota 2 turnaj, ale vůbec největší turnaj ze všech možných esportových her. Každý rok tato akce překonává rekordy v celkovém prize poolu (letos to bylo více než 34 milionu dolarů) a sledovanosti. Jediný Fortnite byl schopný rozdat na jednu osobu víc peněz, ale ne na dlouho. Díky crowdfundingu se celkový prize pool TI zvýšil natolik, že na prvním místě se rozdalo přes tři miliony dolarů každému hráči vítězného týmu OG (Fortnite byl kolem třech milionů).
Samozřejmě tato událost roku nezůstala bez povšimnutí ani u nás a během celého eventu byl na kanálu Petra "c1RcA" Trávnika zprostředkováván profesionální coverage. Nejdříve komentoval pouze sám z domova, ale později během play-off se připojil k akci zvané HUB, která vytvořila gro celého CZ/SK coverage z TI. O tom, co takový HUB je a čím je taková akce unikátní si dnes popovídáme s poKem, hlavním organizátorem celé akce.  

Co je vlastně HUB a jak to vzniklo?

HUB je hlavně komunitní akce, která se nebere moc vážně. Je založena na spoustě až dětinské legrace, která i přesto že se vyznačuje určitou dávkou amaterismu, má v sobě i místo pro profesionalitu, aby z toho nevznikl úplný nesmysl. Vzniklo to na základě zahraničních vysílání BTS nebo Moonduck a jejich konceptu HUBu. Šlo vlastně o nonstop vysílání, které propojovalo všechny kvalifikace na TI ze všech regionů hodně uvolněným způsobem. Já jsem z toho vzal hlavně koncept atmosféry, název a snažil jsem se na základě toho vytvořit divácky co nejzajímavější vysílání. Proto jsem pozval 10 lidí (streameři, komentátoři, profesionální hráči, fanoušci české Dota scény) na první pokus během ESL One v Katowicích letos v únoru u nás doma a snažil se lidem dát kompletní zážitek z turnaje. Nejen komentováním ale i obsahem mezi hrami v podobě nahlouplých videí parodujících známé osobnosti naší scény, remaky známých „fluff“ videí světové scény apod. Měl jsem to štěstí, že se do toho všichni tolik nadchli a udělali celý event absolutně fenomenální.

Pohled na Katowice HUB

Jaká byla očekávání od TI HUBu?

Minimálně zopakovat divácký úspěch z posledního HUBu. I přes některé technické problémy jsme od diváků dostali velmi pozitivní ohlasy. Tentokrát jsem to ale samozřejmě chtěl dostat zase na vyšší úroveň prakticky ve všem. Což se nakonec i podařilo!

Jako hlavní organizátor jsi měl spoustu práce. Co všechno jsi měl na starosti?

Na tuto otázku by měla nejradši odpovědět Skeli, ta by Vám to vysvětlila. Zvlášť poslední měsíc před HUBem popisuje jako období, kdy ji telefon a nekonečné emaily ukradly přítele. Plánování TI HUBu začalo téměř hned po skončení toho prvního. Někdy v půli března jsem oslovil několik lidí a firem, kteří by se na celé akci mohli podílet a pomoct mi zrealizovat mé představy. Nejdůležitější bylo místo. U nás doma už jsme to dělat znovu nechtěli, a proto jsem hledal další místa. Důležité pro takovou akci je podle mě navodit pro všechny lidi pocit domácí pohody a volného pohybu. Zkrátka aby si připadali, že jedou s kamarády na chatu a ne strávit 4 dny s minimálním spánkem u komentování Doty. V takových podmínkách je zkrátka výhodou mít kam jít relaxovat, grilovat na zahradě, jít si ke stánku za rohem na zmrzlinu apod. The Nest je ze všech těchto důvodů ideální místo (přidejte si k tomu domáci stravu a máte nás – díky Jumpe). Poté už následovalo „pouze“ vyjednávání s partnery a dalšími zájemci se podílet na TI HUBu. Několikaměsíční proces nakonec rozsekla dvojice  Ug4t0R a Jump. Dovolím si říct, že bez nich by HUB nebyl takový, jaký byl. Absolutně se nadchli pro koncept, který jsem jim nastínil a pomohli mi, jak to jen bylo možné. Jump mě v prvé řadě seznámil s Ug4t0R em, propůjčil nám prostory a vyšel nám vstříc se všemi šílenostmi, které jsme prováděli (a dal nám najíst!). Ug4t0R se svou SkillZone zajistil profesionální produkci a propojil nás s ROG, hlavním partnerem celé akce. Dále, jako partner se na HUB train přidalo XPG, které poskytlo ceny do soutěží během celé akce. Když už jsem v tom shoutoutování, rád bych ještě tímto poděkoval Aleszovi za grafiku pro stream, Rebarborce za logo a Nastye Novaevě za Infografiku talent listu.

Logo HUBu

V čem spočíval největší rozdíl oproti Katowice Hubu?
Ten největší rozdíl byl v produkci. Tentokrát to dělali profesionálové a podle toho to i vypadalo. Druhý největší rozdíl byl časový posun, oproti místu kde se turnaj konal. Bylo to neuvěřitelně znát. Pokud byl TI v Americe, člověk prostě ponocoval, vynechal snídani, dal si oběd a pak večeři v „normální časy“. Je to přece jen běžnější denní režim hráče než vstát ve 3 hodiny ráno, komentovat do 2 odpoledne, naobědvat se, jít spát, vzbudit se na večeři, spát/ponocovat, protože ne všem šlo spát v 8 večer a pak zase vstát ve 3 ráno. Bylo to neuvěřitelně náročné a myslím, že to šlo na nás vidět.

 

Účastníci TI HUBu

Máš nějakou zajímavou historku ze zákulisí?
Zákulisí HUBu je jedna velká historka :-D, ale co mi asi nejvíc z toho všeho vyvstává, byla jedna z výzev pro castery, kdy Circa musel mluvit česky a Cechi slovensky. To byla situace masového smíchu, kdy i kluci ze Skillzone padali ze židlí.

Jakou roli hrají v takovéto akci sponzoři?
Tu největší. Pronájem prostor, zajištění produkce, jídlo a ubytování stojí spoustu peněz. Nakonec jsem i přesto musel část dát z vlastních peněz, ale naštěstí nás diváci podpořili donaty a zaplatili téměř vše, co jsem musel investovat. Za to Vám všem, patří obrovské díky!

Teď již k průběhu samotného turnaje. Kdo byl tvým favoritem a proč?
Jasného favorita jsem neměl, bylo tam až moc dobrých týmů s potenciálem vzít celkové vítězství. Osobně jsem však fandil Alliance, protože ti kluci šli za celou sezonu strašně nahoru a i přesto, že neměli úplně reálnou šanci na vítězství, poprali se s tím hezky a nemají se za co stydět.

Byl pro tebe nějaký výsledek překvapením?
Pro mě to byly hlavně výsledky ve skupinách. Newbee, Na’Vi, Infamous i Alliance odehráli nad očekávání dobře a naopak Fnatic a Liquid se prostě nemohli najít. Co se Main eventu týká, nemyslím, že se stalo nějaké vyložené překvapení, ale určitě za zmínku stojí Infamous, kteří se dostali daleko a pro region je to obrovské povzbuzení. Před turnajem by lidé Liquid tipovali do top4, ale hádám, že způsob, jakým toho dosáhli, byl asi překvapující.

Kdo si myslíš, že bude vévodit DPC tabulce v další sezóně?
To je teď těžko říct, už nyní je Reddit plný spekulací o rozpadech týmů a dá se očekávat, že EG, VP, Secret se rozdělí, a tím se síla v týmech dost změní. Osobně ale doufám ve vzestup Alliance.

Plánuješ další Dota Hub nebo si od organizování chceš dát pauzu?
Pauza! Cítím se jako přejetý parním válcem a potřebuji si odpočinout a urovnat si v hlavě, co bylo dobře a co bylo špatně pro další případné projekty. Je vůbec HUB správný směr pro dělání takových akcí? Kdo ví, to ukáže čas.

Je někdo, komu bys chtěl poděkovat?
Naše sponzory, partnery a grafiky jsem už zmínil, nyní už bych jen rád poděkoval všem, kteří se HUBu zúčastnili a v některých případech vážili cestu přes celou republiku. Třeba takový Martin Rota cestoval po Gamescomu téměř beze spánku, jen aby přijel. Cechi musel zvládnout několik časových pásem a Rejd… ten musel dokonce z Prahy! Dál samozřejmě fanouškům, kteří koukali a donatovali, protože bez Vás by nic takového nemohlo být možné a závěrem Skeli, protože mě podporovat v takových projektech není snadné a mám velké štěstí, že za mnou stojí a pomáhá mi.

Mockrát Ti děkuji za rozhovor a přeji Ti co nejvíce úspěchů a hodně síly na zvládání dalších projektů.

 

 

 

 

 

 

 

O autorovi:

Členem od: 19. 6. 2019
Celkový počet článků:
105