Přejít k hlavnímu obsahu

Tomáš "Mortsche" Anděl: Rift Rats pro nás znamená krok dopředu

14. 4. 2019 | 07:00 League of Legends
Je mu 20 let, na scéně je známý pod přezdívkou Mortsche a hraje toplane za tým Rift Rats. Na CZ/SK kompetitivní scéně se pohybuje od dubna roku 2016, kdy začínal v barvách Inside Games. Od té doby vystřídal týmy jako ML, INAE a taky eXtatus, kde právě s příchodem Rift Rats ukončil své téměř dvouroční působení. Nám prozradil, proč nastal čas na změnu a co s týmem chystají do budoucna.
Tomáš "Mortsche" Anděl
Tomáš "Mortsche" Anděl

Jaké je to po takové době opustit eXtatus?

Opustit eXtatus po tak dlouhé době pro mě nebylo vůbec lehké. Když jsem dostal nabídku od Rift Rats, tak jsem nejprve byl nakloněn tomu, že zůstanu v eXtatusu. Důvodů bylo mnoho - eXtatus už je zaběhlá organizace, vždy se mi líbilo, jak se prezentuje na sociálních sítích a že se všechno snaží dělat poctivě a dobře. Taky jsem si dost rozuměl s majitelem, sdílel jsem plno jeho názorů, vizí, nápadů a moje srdíčko prostě patřilo eXtatusu. Velkou část taky hraje to, že v eXtatusu jsem byl téměř dva roky, což je na cz/sk scénu poměrně dost dlouhá doba, takže jsem nechtěl udělat nějaké unáhlené rozhodnutí. Ale taky jsem si říkal, že po tak dlouhé době v tom eXtatusu (i jako z pohledu streamera) neproběhla mezi mnou a organizací nějaká moc dobrá chemie a přišlo mi, i když teď to bude znít možná trochu namyšleně, že si zasloužím víc (například nějaká spolupráce se sponzory, prostě větší spolupráce navíc ze strany organizace). A to je něco, co nabídka od Rift Rats splňovala.

Čím tě zaujala organizace Rift Rats? Proč padla volba zrovna na tenhle tým?

Jsem přesvědčený, že myšlenka a všechny plány týkající se tohohle projektu opravdu stojí za to a že je to něco, čeho chci být součástí. Pro mě jako hráče i jako streamera Rift Rats otevřou víc možností a celkově ta chemie mezi hráčem (v mém případě i streamerem) a organizací bude stát za to! S manažerem a strůjcem tohoto nápadu, Zerainem, jsem se mimo jiné znal i před vznikem tohoto nápadu, hodně mi sedí jako člověk a to taky ucelilo moje rozhodnutí přejít do této nově vzniklé organizace. A v neposlední řadě to byl prostě pocit, že by to chtělo změnu, něco nového, takové oživení.

Kdybych to měl krátce shrnout, proč Rift Rats, tak je to kombinace jak Zerainova pohledu, jak spravovat tým, tak prostředky a zázemí týmu. Hlavním sponzorem je kak.cz, jako hráči budeme taky dostávat měsíční ohodnocení, okamžitě jsme domluvili týmový bootcamp a jsme v jednání i s dalšími sponzory. Díky tomuhle všemu jsem přesvědčen, že Rift Rats je pro mě a i pro všechny hráče krok dopředu z pohledu přístupu organizace a toho, co nabízí.

Do Rift Rats jsi nepřešel sám, měli podobný pohled na celou věc i Shiage a Sirinox, nebo jsi je přesvědčil ty?

Do týmu jsem měl v plánu přejít hlavně se Shiagem, takže my jsme byly ty "základní kameny" sestavy. Už jsem s ním hrál v plno týmech, rozumíme si ve hře i mimo hru. Ty důvody, proč se taky rozhodl jít do Rift Rats, jsou dost podobný, ne-li stejný, jako ty moje vypsané výše, ale nemyslím si, že jsem ho musel nějak přesvědčovat, prostě jsme se shodli, že to bude dobrej krok. Z eXtatusu nakonec přešel i Sirinox, kterému se celý projekt taky zamlouval.

Jaké byly vaše první týmové kroky v Rift Rats?

O smlouvách jsme mluvili, ale shodli jsme se na tom, že nechceme podepisovat nějakou smlouvu pro začátek a zavázat se třeba na 6 měsíců a pak toho litovat, protože vždycky se něco může pokazit. Jestli vše bude probíhat tak, jak bude, a všichni budou spokojení, tak pravděpodobně smlouvy podepíšeme. Asi to hlavní, co jsme řešili, byla sestava, tréninky, co budeme hrát za turnaje, naše očekávání od týmu a jestli jsme všichni na stejné stránce.

Tomáš "Mortsche" Anděl

Co bylo vaším prvním oficiálně odehraným turnajem/zápasem?

Náš první oficiálně odehraný turnaj byla 1. kvalifikace na ESL Nationals, kde jsme bohužel neuspěli, vypadli jsme proti týmu Meow. Měli jsme hodně problémů v týmové komunikaci, která byla hodně chaotická, ale na tom jsme od té doby docela zapracovali. V druhé kvalifikaci se nám podařilo vyhrát. Do budoucna určitě plánujeme bojovat o slot v HITPOINT Masters, účastnit se většiny offline akcí, hrát nedělní go4lol a občas se objevíme i na nějakém nightcupu.

Co se změnilo od první kvalifikace? 

Soupeři byli o něco slabší, než v první kvaldě, takže v tomhle jsme to měli o něco lehčí. Od té doby taky proběhl týmový trénink a líp jsme si uspořádali naše priority (picky, kdo calluje, celkově komunikace). Kvalifikace se docela táhla, takže málem nás pokořila únava, protože jsme hráli asi do 4 ráno, ale podařilo se nám to dotáhnout do vítězného konce.

Jaký máš názor na pravidla turnaje a systém, kterým se odehrává?

Líbí se mi, že narozdíl třeba od jiných kvalifikací/turnajů, se hraje semifinále a finále systémem BO3, což je o dost víc kompetitivnější a férovější formát.

Jaké budou vaše další kroky v nejbližší době?

Budeme pravidelně trénovat, momentálně budeme tryoutit coache, čeká nás bootcamp a výše zmíněné turnaje/kvalifikace. Jako tým chceme do toho dát opravdu hodně úsilí a dát všem najevo, že jsme tým, který by měli respektovat jako velmi silného soupeře.

A ambice do budoucna?

Chceme být nejlepší cz/sk tým, držet spolu dlouhodobou spolupráci, tvrdě trénovat a pokud bude možnost, tak se ukázat i na nějaké zahraniční LANce. MČR taky určitě plánujeme a minimálně všichni chceme držet pospolu po zbytek roku 2019.

Díky za rozhovor, přenechávám ti tradiční prostor pro vzkaz fanouškům na závěr.

Jsem pevně přesvědčen o tom, že v Rift Rats máme velmi dobré zázemí a všichni v týmu jsou připraveni tvrdě trénovat a podávat top výkony, abychom dokázali, že máme na to být nejlepší tým v cz/sk. Sice jsme prozatím “nonamové”, ale věřím, že si hodně rychle vybudujeme svoje jméno, rychle si nás oblíbíte a budete mít proč fandit! Taky děkuju Vám, fanouškům, za nekončící podporu, ale taky Rift Rats a svým spoluhráčům za to, že jsme tohle všechno složili dohromady. Čeká nás hodně dobrýho!  Taky pravidelně streamuju na twitch.tv/mortsche, takže jestli chcete vidět high elo gameplay a trochu pokecat, tak vás moc rád uvidím.

Šéfredaktorka PLAYzone. Hrami žije od malička a její srdcovkou vždy byl StarCraft, jemuž se věnovala kompetitivně, a World of Warcraft.