Přejít k hlavnímu obsahu

Pravidla Counter-Strike 1.6 GIGABYTE Ligy 2010

1.     Obecná ustanovení

1.1.    Název
Oficiální název je GIGABYTE CS 1.6 Liga, dále pouze „liga“. 

1.2.    Změny v pravidlech
Admin má právo na změnu/úpravu kteréhokoli pravidla jakož i rozhodnutí o udělení výjimky v konkrétním přesně definovaném případě. Veškeré zde nespecifikované případy řeší admin individuálně.

1.3.    Účastníci ligy
Každý jednotlivec i tým hrající ligu má za povinnost řídit se jejími pravidly, nařízeními, rozhodnutími adminů a časovým harmonogramem.
Každý hráč hrající ligu musí mít v profilu vyplněno své jméno, příjmení a aktuální fotku. Identifikace hráče v zápase probíhá skrze vyplněné STEAM ID pro hru Counter-Strike 1.6 v jeho profilu zde na PLAYzone.cz.

1.4.    Držitel slotu
Držitelem slotu v lize je kapitán daného týmu, pokud není stanoveno jinak.

1.5.    Zástupce týmu
Zástupcem pro komunikaci s adminem je týmový kapitán. Pouze s ním je možné oficiálně komunikovat s adminy ligy.

1.6.    Administrátoři ligy

Jan „J.a.n.y.y“ Mrázek
http://www.playzone.cz/uzivatel/janyy

2.     Herní systém

2.1.    Základní část

2.1.1.   Ligový týden
Ligový týden začíná v pondělí 00:01 a končí v neděli 23:59 daného týdne. V tomto období musí být všechny zápasy kola odehrány, pokud administrátoři neurčí jinak.

2.1.2.   Pevné datum
Každá liga má pevně stanovený den i čas, ve kterém se hrají její zápasy. Pokud jeden z týmů nevyužije žolíka nebo se týmy jinak nedomluví, musí oba v daný čas nastoupit a zápas odehrát.

2.1.3.   Žolík
Každý tým má v průběhu základní části 2 žolíky. Žolík je možnost přesunout zápas jednostranně na jiné datum a čas, které oběma týmům vyhovuje. Pokud se týmy nedohodnou, bude zápas přesunut automaticky na neděli 19:00 ve stejném ligovém týdnu. Tým může využít žolíka nejpozději 30 minut před pevným datem zápasu.

2.1.4.   Odložení zápasu
Po dohodě obou týmů lze zápas odložit na jiný den a čas téhož ligového týdne. Pokud se týmy nedohodnou, bude zápas přesunut automaticky na neděli 19:00 ve stejném ligovém týdnu.

2.1.5.   Bodový systém
Výhra: 3 body
Remíza: 1 bod

2.1.6.   Hráči v týmu
V týmu musí být minimálně 5 a maximálně 7 hráčů. Každý tým má v průběhu základní části nárok na 2 změny v sestavě.

2.2.    Play-off
Vyřazovací část sezóny se odehraje systémem FDE, do prvního kola budou nasazeny týmy první 4 týmy 2. Ligy a první 2 týmy 3. a 4. Ligy. Do druhého kola budou nasazeny týmy z 1. Ligy, které se umístily na 3.-6. pozici.
Bližší informacetýkající se zejména časového plánu budou zveřejněny vždy na konci základní části ligy.

2.3.    LAN finále
Informace o LAN finále budou doplněny.

3.     Průběh zápasu

3.1.    Servery

3.1.1.  Oficiální
Ke každému zápasu bude přiřazen oficiální server PLAYzone.cz, pokud se týmy nedomluví k odehrání na jiném serveru.

3.1.2.  Vlastní
Pokud se týmy dohodnou, může se zápas odehrát na jiném serveru. Tento server musí mít následující nastavení. Na serveru musí být připojeno HLTV s minimálním zpožděním 90 vteřin, pořizovat záznam a mít dostatek slotů pro sledování zápasu.

3.2.    Pořizování záznamu hry
Každý účastník zápasu musí bezpodmínečně natáčet záznam hry po celou dobu svého působení v zápase do in-eye dema. Toto demo/dema je po odehrání zápasu povinnen nahrát na jeho stránku do 72 hodin v archivu .zip.
Minimálně jeden hráč každého týmu musí pořídit status screenshot a následně jej nahrát k zápasu.

3.3.    Seznam hraných map
de_dust2, de_inferno, de_nuke, de_tuscan, de_train

3.4.    Formát zápasu

3.4.1.   Počet hráčů, clantag
Zápas se hraje formou 5 na 5 hráčů, minimální počet pro nastoupení týmů je 4, minimální pro dohrání zápasu je 3. Hráči stejného týmu musí během zápasu použít jednotný clantag.

3.4.2.   Kontrola 32 bit
Před začátkem zápasu jsou všichni přítomní hráči povinni udělat tzv. smokescreen, tedy screenshot ze hry s minimálně jedním viditelně vybouchlým smoke granátem, tabulkou hráčů a net_graphem 1,2 nebo 3. Když se hráč napojí (znovu) na server v průběhu hry, je takovýto screenshot povinen pořídit při nejbližší možné příležitosti.
Všechny smoke screenshoty pořízené během zápasu musí hráči dodat na jeho stránku do 72hodin ve formátu .BMP .

3.4.3.   Nožové kolo
O stranách, za které týmy budou začínat rozhoduje nožové kolo. Hráči v tomto kole smí použít pouze nůž a souboj se musí odehrát ve stejné výškové hladině.

3.4.4.   Počet hraných kol
Hraje se stylem mr15, tedy maximálně 15 kol za každou stranu. V případě, že jeden tým dosáhne počtu 16 bodů, zápas končí a nedohrává se. Remíza 15:15 je platným výsledkem. Toto neplatí pro play-off: v případě remízy hra pokračuje stylem mr3 se startmoney 6000 (pzcmd příkaz pz6k).

3.5.    Hosting, smurfing, multiúčty

3.5.1.  Hostování
Host je hráč, který hraje pod svým účtem a není součástí týmu. Hostování je v lize zakázáno.

3.5.2.  Smurfing
Ke smurfování dochází, vydává-li se hráč za jiného hráče tím, že hraje skrze jeho STEAM účet. Takovýto hrát bude považován za hosta.

3.5.3.  Multiúčet
Hráči, kteří mají na PLAYzone.cz ban a založili si nový, budou z ligy vyřazeni. Jejich spoluhráči se při neohlášení této skutečnosti vystavují riziku vyřazení z ligy a zabanování pro soutěže a turnaje pořádané PLAYzone.cz.

3.6.    Zákazy

3.6.1.   Je zakázáno nakupovat více než 2x Flashbang, 1x HE granát a 1x Smoke granát (smoke granáty mohou být 2, pokud je jeden z nich využit za účelem pořízení smoke screenshotu)

3.6.2.   Je zakázáno využívat bugů map a hry (položení tiché bomby; tichý defuse; flashbugy; dívání se "pod stěnami"; vyhazování se skrze pevné materiály pomocí tzv. boostování; vysazování se na pozice, ze kterých lze vidět skrze pevné stěny; překlikávání mezi hráči skrze death kameru aj.)

3.6.3.   Využití taktického štítu je zakázáno.


4.     Counter-Strike 1.6 klient

4.1.    Modely a uživatelské úpravy
Jediné povolené modely jsou základní modely zbraní i hráčů.
Jakékoliv úpravy mimo tabulku hráčů a konzole jsou ve hře zakázány.

4.2.    Zakázané příkazy
Je zakázáno mít jiné hodnoty u níže uvedených příkazů:

-gl_picmip 0
-gl_monolights 0
-s_a3d 0
-developer 0
-gl_max_size (minimální hodnota 256)

Je zakázáno „nabindovat“ příkaz +duck na kolečko myši nebo jej používat v sekvenci příkazů (script/makro).
Příkaz pro skákání smí být využit pouze jako „+jump“.
16 bitová hloubka barev není povolena.

4.3.    Cheating a scripty
Za cheating jsou považovány „lehké“ i „těžké“ cheaty.
Do těchto skupin patří: aimbot, wallhack, speedhack, multihack, bunnyhop script, no-recoil, burstfire, begrip script, aj.
Nejste-li si jistí, zda Vámi použivaný script je povolen, kontaktujte administrátora ligy!

 

5.     Tresty

5.1.    Žluté karty
Kromě kontumací, opakování zápasů, ztráty kol a vyloučení z ligy mohou klany dostávat tresty v podobě žlutých karet. Dosáhne-li klan v sezóně tří žlutých karet, bude z ligy vyloučen.

5.2.    Tresty
- Domluva obou týmů, že se zápas odehraje za účasti hosta/ů: vzájemná kontumace a žlutá karta pro oba týmy

- Host v zápase, n
edodání smokescreenshotu, IE dema, úpravy klienta hry, použití zakázaného scriptu, použití zakázaného příkazu nebo prokázání 16 bit: kontumace zápasu a žlutá karta pro daný tým

- Nedostavení se na zápas: kontumace zápasu pro daný tým

- Cheating: kontumace všech zápasů v lize, vyřazení týmu z ligy a ban

- Použití štítu, použití více než povoleného množství granátů v jednom kole, využití bugu mapy: ztráta tří kol z konečného výsledku

- Hostování i smurfování je trestáno jednou a dvěma žlutými kartami + kontumace zápasu.