Obrázek uživatele Anonym
Zadejte své uživatelské jméno pro PLAYzone.cz.
Zadejte své heslo.


Obecná pravidla CS:Global Offensive

www.playzone.cz

Obecné podmínky použití pravidel Counter-Strike: Global Offensive.

Pravidla se během sezóny můžou měnit, tak je prosím sledujte pravidelněji.

PLAYzone.cz (dále jen „PZ") si vyhrazuje právo na změnu kteréhokoliv z níže uvedených pravidel a to i v průběhu kterékoliv soutěže, v níž budou tato pravidla použita (dále jen „pravidla").

Admin (vedoucí) každé soutěže (která tato pravidla převzala) má právo na změnu/úpravu kteréhokoli pravidla jakož i rozhodnutí o udělení výjimky v konkrétním přesně definovaném případě. Veškeré zde nespecifikované případy řeší admin individuálně. Berte prosím v potaz, že některá pravidla nelze aplikovat na všechny typy turnajů.

 1. Formát zápasů
 2. Povinnosti hráčů a omezení
 3. Smurfing a hostování
 4. Dema a screenshoty
 5. Servery
 6. Mapy
 7. Zákazy
 8. Nepovolené pozice
 9. Admini a tresty
 10. Obecná ustanovení
 11. Raty
 12. Anticheat

Obecná pravidla Counter-Strike: Global Offensive

1. Formát zápasů

1.1.   Zápas se hraje formou 5 na 5 hráčů. Minimální počet hráčů v každém z týmů, který je nutný k zahájení zápasu, je 4. Minimální počet hráčů, ve kterém lze zápas dohrát, je 3.

1.1.1. Minimálni počet hráčů v každém z týmů, který je nutný k zahájení hry u 2v2 a 3v3 zápasích, je 2. Minimální počet hráčů, ve kterém lze zápas dohrát, je 2.

1.2.   Pokud se soupeř nedostaví na zápas do 15 minut po jeho oficiálním začátku, bude zápas smazán. V případě ligy, turnaje nebo play-off bude zápas kontumován ve prospěch týmu, který se dostavil. Kontumace jsou ve formátu 1-0 (Pokud jde o zápas ve skupině 16-0).

1.2.1. Pokud se dohodnete se soupeřem a začnete hru v jiném počtu hráčů než je výše zmíněno, na dodatečnou žádost o kontumaci zápasu nebude brán zřetel. 

1.3.   Hraje se systémem MR15 na jednu mapu. Tzn. po 15ti kolech si týmy vymění strany. Zápas se „nedohrává" - není nutno odehrát všech 30 kol. Každá soutěž má ovšem svůj herní systém, ten bude přesně specifikován v detailech turnaje (například BO1, BO3 atp.)

1.4.   Stejné pravidlo platí i pro zápasy play-off, zde je k ukončení zápasu potřeba pouze dosažení 16. bodu.

1.5.   V základních skupinách je možná remíza (15-15). V případě play-off se prodlužuje (MR3, startmoney 10.000)

1.6.   Každý zápas má jasně určeno datum a čas odehrání, pokud se týmy dohodnou, mohou odehrát zápas v jiném termínu. Musí to ovšem před zápasem oznámit adminovi soutěže, aby nedošlo ke kolizi termínů s jinými zápasy.

1.7.   V případě ligy může admin udělit týmu výjimku, pokud má daný tým v programu účast na důležité offline akci.

2. Povinnosti hráčů a omezení

2.1.   Každý hráč musí mít registrováno své STEAM ID v příslušné lize.

2.2.   Na zápas smí nastoupit pouze hráči, kteří nejsou blokováni (zabanováni atp.)

2.4.   Oficiální soupisky týmů vycházejí ze soupisky uvedené v MČR slotu.

2.5.   Každý hráč je povinen mít při oficiálním zápase shodné STEAM ID s hodnotou, kterou má uvedenou ve svém profilu.

2.6.   Pokud má uživatel zažádáno o změnu STEAM ID a to mu tedy v profilu nesouhlasí, požádá admina o udělení výjimky. V případě špatně vyplněného ID rozhoduje admin individuálně.

2.7.   Kapitán týmu má navíc povinnost vyplňovat u jednotlivých zápasů soupisku týmu pro daný zápas a nahrávat screenshoty k zápasům (rcon status a screenshoty stran).

2.8.   Úmyslné zadávání špatného výsledku může vyústit v ban ve výši 14 dnů.

2.8.1. Kapitán týmu je povinen potvrdit výsledek v detailu svého zápasu. Porušení tohoto pravidla může vést k banu na 10 dní. Při opakovaném nepotvrzení až na měsíc (záleží na adminovo rozhodnutí a počtu banů za nepotvrzení).

2.9.   Hráč je povinen respektovat rozhodnutí admina, byť se hráči může zdát jakkoliv nesmyslné. Hráč se poté může odvolat k hlavnímu adminovi. Porušení tohoto pravidla může vést k vyloučení ze soutěže a zabanování daného hráče. (Záleží na adminovi jak dlouhý trest udělí).

3. Smurfing a hostování

3.1.   Smurfing - hráč se vydává za jiného konkrétního hráče (využívá jeho přezdívku popř. STEAM ID)

3.2.   Hostování - hráč hraje pod svým STEAM ID, ovšem hraje za tým, ve kterém není veden jako hráč.

3.3.   Jak smurfing, tak hostování je ZAKÁZÁNO. Při podání stížnosti využije admin všech dostupných prostředků k ověření totožnosti hráčů.

3.4.   I v ligových (a jiných) zápasech je možné za mimořádných situací povolit hosta. Ovšem pouze v případě, že admin i druhý tým předem souhlasí.

3.5.   Všichni hrajíci hráči musí být na soupisce daného týmu s potvrzenou účastí. V případě NightCupu a jiného jednorázového turnaje je automaticky povolen jeden host pro daný zápas, přičemž musí být nahlášen předem.

3.5.1. V případě, že hráč chce pokračovat v hraní za daný tým i v dalších zápasech, je třeba ho přidat do týmu.

3.5.2. Pokud je hráč na soupisce, no nemá potvrzenou účast a i přes to se chce zapojit do průběhu turnaje, resp. ligy, je potřeba toto oznámit adminovi soutěže a potvrdit účast daného hráče. V opačném připadě bude i tento hráč považován za hosta.

3.6.   V případě technického nebo jinýho problému může být počas hry jeden hráč nahrazen jiným, pokud je tento součastí soupisky daného týmu. V případě že tomu tak není, musí být dodatečně nahlášen jako host a táto změna musí byt zdělená soupeři počas hry.

4. Dema a screenshoty

4.1.   Každý hráč je povinen nahrávat in-eye demo (do konzole: record „nazev_dema")

4.2.   V připadě 5v5 zápasů si soupeř smí vyžádat demo maximálně od tří hráčů soupeřova týmu a ti je musí poskytnout do 24 hodin od odehrání zápasu (pokud není adminem stanoveno jinak).

4.2.1. V připadě 1v1, 2v2 a 3v3 zápasů si soupeř smí vyžádat demo od všech hráčů.

4.3.   Nenahrávání dema či umýselné nahrání falešného dema vyústí napoprvé v ban na 14 dní, napodruhé v měsíční, potřetí budete zabanováni na 1 rok a po načtvrté již budete zabanováni permanentně.

4.3.1. Totéž platí i pro nekompletní demo, pokud v něm chybí více než 3 kola.

4.4.   Žádost o dema uveďte do zádosti o dema, v případě turnaje můžete podat žádost hodinu od plánovaného začátku zápasu (v případě jedné mapy, každá odehraná mapa prodlužuje tento čas o 60 minut). V případě, že formulář již nebude po dohrání aktivní, kontaktujte administrátora turnaje. Přesný návod jak vyžadovat a uploadovat dema.

4.5.   NENÍ možné místo in-eyes dem používat GOTV dema. V každém jediném případě jsou vyžadována in-eyes dema od všech hráčů.

4.6.   Kapitán každého týmu v průběhu zápasu udělá screenshoty výsledku obou stran + status screenshot („status" do konzole). Po skončení zápasu musí být veškeré screenshoty uploadnuty k danému zápasu. Pokud týmy hrají na vlastním serveru, kapitán domácího týmu musí udělat i rcon status screenshot (do konzole "rcon status).

4.7.   Každý hráč musí uchovat in-eyes demo z daného zápasu minimálně 14 dní od data odehrání.

5. Servery

5.1.   Zápas se musí odehrát na PLAYzone serveru (IP adresy PLAYzone serverů a jak ovládat server naleznete zde), pouze tam Anticheat funguje! Porušení tohoto pravidla se bude trestat vyloučením týmů z turnaje.

5.1.1. Pokud nebude server funkční nebo nastane jiný problém s Anticheatem, tak po domluvě s adminem se může zápas odehrát na jiném vyhovujícím serveru, pod podmínkou, že všichni hráči povinně dodají demo a screenshoty ze zápasu. 

5.2.   Pokud dojde k výpadku serveru do 3. odehraného kola od začátku strany, bude se daná strana opakovat celá. Pokud dojde k pádu po této době (ve 4. kole a dále), bude se pokračovat od momentu před výpadkem. Odehrají se tedy zbývající kola a oba výsledky se sečtou - na finanční nesrovnalosti (pokračování na novém serveru začíná restartem s defaultními penězi) se nebude brát zřetel. V tomto případě bude použito startmoney 5000 (mp_startmoney 5000).

5.3.   Při výpadku hráče se hra pauzuje na konci kola, případně v době freezetime (nakupovací doba). Každý tým má právo na pauzy v celkové úhrnné době 5 minut.

5.4.   Pokud dal team A pauzu, a už je připraven, musí to oznámit teamu B, který dá pokyn k odpauzování. Až poté se hra může odpauzovát a pokračovat v hraní.

5.5.   Pokud tým A, který dal pauzu překročí stanovený limit 5 minut a tým B už dál nechce čekat, vyzve tým B svého soupeře k pokračování zápasu. Neuposlechnutí tohoto pravidla může vést k vyloučení z turnaje (tým, který vznáší protest musí dodat jako důkaz IE demo či screen).

5.6.   Jestliže nastanou v průběhu zápasu problémy se serverem, které hráči nedokáží sami vyřešit, zápas pozastaví (pauza) a kontaktují odpovědného admina.

5.7.   Zneužití rconu (pluginu), či jiné narušení průběhu turnaje může vyústit až půlročním banem (pokud hráč jinému týmu změní během zápasu mapu, restartuje server, apod.).

6. Mapy

6.1.   Mapu určuje rozpis zápasů daného kola, nelze ji změnit. Výjimka je možná pouze v případě problému u načtení dané mapy převážne u 1v1 resp 2v2 zápasích.

6.2.   O tom, kdo začíná za jakou stranu, rozhoduje knife round. Vítěz si volí stranu. Jak u BO3, tak u BO1 je využito škrtání map. Se škrtáním vždy začíná tým, který je v rozpisu na levé straně.

Ligové mapy jsou následující:

  • de_mirage
  • de_cache
  • de_inferno
  • de_cbble
  • de_overpass
  • de_train
  • de_nuke

7. Zákazy

7.1.   Je zakázáno jakékoliv používání externího programu, který mění vlastnosti hry, a nebo zvýhodňuje hráče oproti ostatním. To zahrnuje i úpravu v ovladačích grafiky.

7.2.   Je zakázáno používat vlastní modely hráčů / zbraní.

7.3.   Při kniferoundu může hráč využít pouze nůž.

7.4.   V jednom kole smí jeden hráč koupit maximálně 1x Smoke granát, 1x HE granát a 2x flash granát (nebo +1 zápalný granát místo jednoho z uvedených granátů).

7.5.   Je zakázáno využívání bugů hry.

7.6.   Je zakázáno wall-bugování.  

8. Nepovolené pozice

Je zakázáno využívat bugů a chyb map, pokud se však hráč na pozici nedostane legální cestou (vysazením od spoluhráče).

9. Admini a tresty

9.1.   Admin má právo sledovat průběh zápasu ze spectator modu přímo na serveru. Jeho totožnost si ověřte pomocí Steam ID v profilu admina.

9.2.   O udělení trestu rozhoduje admin dané soutěže na základě doložených důkazů. Tím může být screenshot, GOTV, in-eye demo nebo log serveru. Mezi důkazy nepatří log z ICQ ani jiné dokumenty, které lze snadno falšovat (screen ze serveru bez tabulky).

9.3.   Admin může klanu udělit výjimečný trest , případně klan vyloučit ze soutěže (to pouze po dohodě s hlavním adminem). Trest je udělován např. při opakovaných prohřešcích, závažných proviněních nebo neuposlechnutí výzvy admina.

9.4.   Kontumace zápasu (může být řešeno jinak dle rozhodnutí admina)

9.4.1. Jeden a více nepovolených hostů v zápase

9.4.2. Smurfing (+ případné vyřazení z ligy / ban hráče)

9.4.3. Cheating (+ ban hráče)

9.4.4. Podvod s GOTV (například delay 0s)

9.4.5. Nedodání in-eye dema (+ ban hráče)

9.4.6. Nepovolené restartování mapy / zápasu po jeho zahájení

9.4.7. Nesportovní chování, hrubé porušení pravidel PLAYzone (záleží na rozhodnutí admina)

9.4.8. Skinchanger je ZAKÁZANÝ, porušení tohoto pravidla se bude trestat nejprve týdenním banem jako upozornění, po opakovaném používání tohoto programu může být udělen trest vyšší.

9.5.   Trest odečtení tří kol (může být řešeno jinak dle rozhodnutí admina)

9.5.1. Opakované pauzování zápasu mimo stanovenou dobu

9.5.2. Využití bugu hry (zde může nastat i kontumace případně ban hráče)

9.5.3. Nepovolený defuse

9.5.4. Nákup více granátů než je povoleno v pravidle 7.4.

9.5.5. Připojení hráče týmu A do týmu B počas hry (LIVE)

9.5.6. Odpauzování hry bez předešlého upozornění

9.6.   Admin má také právo rozhodovat o výši trestů individuálně.

9.7.   Proti rozhodnutí admina se lze odvolat k hlavnímu adminovi CS: Global Offensive.

10. Obecná ustanovení

10.1.   Za nesportovní či jinak nevhodné chování může být uložen ban v maximální výši až 3 měsíce

10.2.   Za vědomou hru se zabanovaným hráčem může být uložen ban v maximální výši až 6 měsíců

10.3.   Za cheating či další závažná porušování pravidel může být uložen ban v maximální výši až 10 let (permanentní)

10.4.   PLAYzone.cz také převádí VAC bany udělené na steamu pro hru Counter Strike: Global Offensive, u kterých je zřetelně prokázáno, že VAC ban je opravdu na CS: GO a STEAM ID bylo hráčem používáno na PLAYzone.

10.4.1. PLAYzone.cz dodržuje politiku přenášení banů za cheating z respektovaných domácích i zahraničních portálů, jejichž délka se v plné délce převádí.

10.5.   Za vytvoření multiúčtu může být udělen trest ve výši několika let (permanentní ban).

10.6.  Všichni hráči se chovají s respektem směrem k jejich protihráčům a drží se standardních civilizovaných pravidel. Jestliže se hráč bude chovat neslušně, musí počítat s výstrahou nebo jinou formou trestu. Kromě toho hráčův tým riskuje vyloučení z turnaje.

10.7.  Pokud byl hráči udělen ban na jednom z účtů PLAYzone, hráč se nesmí zúčastnit žádných turnajů pořadných PLAYzone na jakémkoliv jiném učtě. Za porušení tohoto pravidla může být hráči uložen ban v maximální výši 6 měsíců. Při opakovaném porušování tohoto pravidla budete zabanováni permanentně.

10.8.  Pokud váš soupeř svévolně opustí hru, musíte v každém případě podat protest a doložit důkaz ve formě screenshotu či IE dema. Není vám dovoleno zadávat jakýkoliv výsledek. Pokud se zápas dostal do stavu, ve kterém je již možné vyhodnocení výsledků, výhra může být přiznána týmu, který v zápase zůstal. Rozhodnutí, jestli je možné zápas vyhodnotit nebo ne, je v každém případě na odpovědném adminovi.

10.9.   Coach (trenér) je při zápasu POVOLEN, kapitán týmu k tomu však musí přizpůsobit server pomocí příkazu "sv_coaching_enabled 1". Trenér si poté pomocí příkazu "coach t" nebo "coach ct" zvolí svůj team.

10.10.   Kapitán týmu je zodpovědný za své hráče a jejich chování. Pokud kapitán zjistí, že jeho hráči jednají v rozporu s pravidly PLAYzone, je jeho poviností takové jednání nahlásit odpovědnému adminovi. Pokud tak neučiní, může být trest udělen i jemu.

10.11.   Urážlivé nebo rasistické názvy týmu jsou PŘÍSNĚ zakázány v jakémkoliv turnaji pořádaném portálem PLAYzone. Porušení tohoto pravidla může vést k vyloučení týmu z turnaje a zároveň penalizaci kapitána teamu (záleží na adminovo rozhodnutí).

10.12.   Následující příkazy jsou ZAKÁZÁNY 

  • mat_hdr_enabled

 Následující parametry startu jsou ZAKÁZÁNY

  • +mat_hdr_enabled 0/1
  • +mat_hdr_leven 0/1/2

10.13.   Pokud 3 z 5ti hráčů mají špatné nastavení hry (nepovolené příkazy, scripty aj.). Může admin tým z turnaje vyloučit (záleží na adminovo rozhodnutí). 

11. Raty  

Rychlost: 6 Mbps a více Rychlost: méně než 6 Mbps
rate "786432" rate - podle tabulky níže
cl_cmdrate "128" cl_cmdrate "64"
cl_updaterate "128" cl_updaterate "64"
cl_interp "0" cl_interp "0"
cl_interp_ratio "1" cl_interp_ratio "2"

 

Rychlost internetu Doporučená rate hodnota
0,5 Mbps 65536
1 Mpbs 131072
1,5 Mbps 196608 (defaultní hodnota)
2 Mbps 262144
4 Mbps 524288
6 Mbps 786432 (maximální hodnota)

12. Anticheat

Stáhnout klient EasyAnticheat

12.1.   Ve všech turnajích, clanbase a ligách je využíván EasyAnticheat (dále jen EAC), který jsou všichni hráči POVINNI před zápasem zapnout.

12.2.   I když je zapnutý EAC, tak hráči jsou POVINNI natáčet demo a pokud si soupeř demo vyžádá, tak je samozřejmostí demo nahrát a do 24 hodin poslat.

12.3.   
Podrobný návod, jak používat EAC můžete najít zde. Snímky obrazovky naleznete na eac.playzone.cz.