Přejít k hlavnímu obsahu

CSP 1.09 je venku + update (2)

9. 12. 2012 | 16:21 CSP 1.09 je venku + update (2)
Mohlo by se zdát, že doby nutnosti vyřešit progamingové fps schizma mezi CS:S a CS 1.6 je už pryč a proto projekt CSPromodu nemá už žádnou budoucnost, alepravda není tak úplně jednoznačná.
Výchozí obrázek

Mohlo by se zdát, že doby nutnosti vyřešit progamingové fps schizma mezi CS:S a CS 1.6 je už pryč a proto projekt CSPromodu nemá už žádnou budoucnost, alepravda není tak úplně jednoznačná.

UPDATE (2): Tým stojící za projektem CSP oznámil, že již tuto neděli, tedy 16.12. bude vydán CSP 1.10 beta. Havními změnami, kromě opravy tu více, tu méně závažných bugů, budou NOVÉ MODELY A ANIMACE POSTAV. Dále se tvůrci nechali slyšet, že pracují na mechanismu automatických updatů hry, aby nás hráče oprostili od povinnosti složitě si každý patch obstarávat "ručně na vlastní pěst".
Podrobné informace, včetně vysvětlení, proč je CSP 1.10 (ne zcela šalamounsky obejitý fakt, že CSP 1.1 měl být full releasem) stále označována za beta verzi naleznete samozřejmě na stránkách projektu: http://cspromod.com/

UPDATE (1): Před pár hodinami art director CSP Ludovic Slangen uveřejnil prohlášení, ve kterém slibuje oznámení další verze CSP již na úterý tohoto týdne.
Ludovic "Alba" Slangen:

"Ou, ahoj tam. Už to je celkem doba, kdy jsme se viděli naposledy, že? Chtěl jsem vám jen dát vědět, že na úterý, tedy 11.12.2012, zde máme oznámení o vydání další verze CSP. (Nápověda: ano, tentokrát to nezabere rok)."

I přes velmi silnou pozici, jakou si CS:GO vytvořil v posledních měsících na poli kompetitivních fps akcí, tak stále existuje obrovská spousta lidí, kteří by dali přednost CS 1.6 v novém hávu, před hrou, která archaické jedna švestce zas tak úplně podobná není. A na tuto skupinu, která se po "smrti" CS 1.6 na turnajové úrovni obrovsky rozrostla, se CSP tým i tentokrát zaměřuje s obrovskou vervou. 
Nejnovější verze Promodu byla původně plánována na konec měsíce srpna, jako okamžitá odpověď na vydání CS:GO. Release se ovšem nekonal, aniž by se na toto téma vývojáři CSP nějak vyjádřili.
Velmi zásadními novinkami v tomto releasu jsou: limit rychlosti skoku, tak jak jej známe z 1.6, deatmatch game mode pro serverového klienta a oprava animací hráčských modelů.
Vývojářský tým se nechal slyšet, že již má víceméně připraveny nové hráčské modely a modely zbraní, ale jejich vydání si nechá pro verzi 1.1, která má být prvním oficiálním "hotovým" releasem CSP. 
Asi si nyní plno z vás řekne: "No jo no, ale když oni to vydávaj rychlostí lenochoda po mozkový obrně, tak to se toho 1.1 dočkáme tak za 2 roky." Na což vývojáři reagují oznámením, že se jim podařilo sehnat finanční podporu pro jejich projekt a proto se velká část týmu bude moci přesunout z pozice nadšených developerů ve volném čase na plný vývojářský úvazek.
Neměla by se proto opakovat další odysea, kdy od jednoho patche k druhému se rozkládá časový úsek téměř 15 měsíců (případ časové prodlevy mezi CSP 1.08 a CSP 1.09).
S vydáním CSP 1.09 samozřejmě přišlo i vydání kompletního patch notu, ve kterém je vidět, že ač se kluci z CSP týmu nepřetrhli, tak se uplynulý rok očividně neflákali.
Níže můžete najít patch note k CSP 1.09: 

Features:

Added GoldSrc sound spatialisation
Added predicted attacks (can be disabled via cl_predict_attacks 0 and/or cl_predict_deaths 0)
Added new 360° damage indicators
Added custom player hit/registry sounds
Added custom decals (gunshots, blood splats and grenades/bomb scorches)
Added plugin support (see http://bitbucket.org/saul/cspromod-sdk)
Added penetration kill icon

Deathmatch gamemode

Enabled by mp_gamemode dm ConCmd
Added cl_dm_help to disable DM hints

DM killstreak HUD panel

Added DM killstreak HUD panel
Added hud_kill_streaks and hud_kill_streaks_log ConVars

Added new menu system

Added menu_show ConCmd to display a message on a menu on screen
Added menu_open ConCmd to open a menu file (see the cfg/menus/ folder)
Added mp_dm_freeforall to choose between TDM and FFA
Added mp_dm_weapon_dissolve_delay to control the weapon dissolve
Added mp_dm_avoid_teammates to disable collisions
Added mp_dm_spawn_protection and mp_dm_spawn_protection_alpha to control the team protection
Added mp_dm_spawn_armor to set armor and helmet status
Added mp_dm_spawn_grenade_he, mp_dm_spawn_grenade_flash and mp_dm_spawn_grenade_smoke
Added mp_dm_clip_regen_amount and mp_dm_clip_regen_interval for ammo regeneration
Added mp_dm_kill_hpreward, mp_dm_kill_hpreward_hs and cl_dm_kill_hpreward_color for rewards
Added mp_dm_idle_lives, mp_dm_idle_punish_mode, mp_dm_idle_ang_tol and mp_dm_idle_pos_tol
Added mp_dm_respawn_mintime and mp_dm_respawn_maxtime to set min/max respawn times
Added cl_dm_auto_secondary to choose if silencers/bursts should be automatically on or off

GENERAL:

Emulated the 1.6 jump speed limitting mechanism
Fixed smoke not always emitting
Fixed delayed player animations (jump, crouch, flinches)
Fixed delay with players transitioning from death animation to ragdoll on death
Tweaked the material bullet penetration mechanics
Improved round reward algorithm to match 1.6
Tweaked all the ingame sounds fading distances to match 1.6
Massively overhauled the ingame bot system
Improved footstep sound culling
Mimicked 1.6 style hit view punches
Added flashbang stacking mechanics
Added a map change intermission
Fixed team-specific items (defuser/C4) being carried over with a player when they were team balanced
Improved flesh, kevlar and helmet hit visual effects
Enabled Phong shading and improved normal maps on the player models
Added custom HE explosion particle effect
Added weapon firing particle effects
Changed the rcon command to feature auto-completion in the console
Improved the team balancing (bots and more recently connected players are favoured over the others)
Diversified the number of available game translations

MAPPING:

Added "csp_aim_pistol" to the map rotation
Added custom lights.rad file
Tweaked .nav files for deathmatch and better bot AI

csp_inferno

Major lighting revamp
Tweaked environment lighting and shadows color
Tweaked/improved direct and diffuse shadows
Reduced fog density
Fixed many visual glitches/inconsistencies
Fixed one crate at banana; you can no longer jump ontop of it directly
Tweaked the small house at banana to allow the "eml" flash trick
Added a sound to inferno's rotating door

csp_train

Reduced fog density

csp_nuke

Reduced fog density
Fixed missing entity

BUG FIXES:

Fixed the toggleconsole command to be properly bound to any key
Fixed crosshair being in the incorrect position at some resolutions
Fixed bullet penetration behavior on Linux dedicated servers
Fixed '100HP' showing as critical on the HUD after round restart
Fixed primary and secondary weapons not being reloaded on new round
Fixed spectator view offset related issues
Fixed a step sound not being played when landing on players
Fixed the wall spark material being hard to spot under DX9
Fixed the hl2.exe process not being terminated upon game exit
Fixed the AWP's accuracy speed offset
Fixed moveable ragdolls in deathcam
Fixed disconnect messages not showing for players you haven't seen yet
Fixed the UpdateRadar usermessage overflowing when a lot of players were out of PVS
Fixed team colour in the top-right death notices changing for a player if they changed teams or disconnected
Fixed spectator mode being switched to the roam mode on a round restart
Fixed smoke grenade emitting bounce sounds after it goes off
Fixed func_breakable being damaged by thrown items
Fixed mp_falldamage cvar behavior
Fixed footsteps not being emitted when landing/walking on a player
Fixed the after-teamswitch camera position
Fixed smokegrenade bounce sound glitch
Fixed game initially loading for too long issue by disabing the node graph
Fixed screen rotation issue when viewing the scoreboard
Allowed items next to a planted bomb to be picked up
Fixed GUI elements layout being affected by a game minimizing

TWEAKS:

Tweaked pistols' recoil patterns
Added cl_crosshair_outline and cl_crosshair_outline_color ConVars
Added cl_crosshair_color_waiting ConVar to change the crosshair color when player is unable to shoot
Added cl_crosshair_expansion_factor ConVar and tweaked related behavior a bit
Tweaked team names to be now translated in the join message
Improved grenade bounciness and gravity slightly
Improved tagging algorithm slightly
Improved weapon spray patterns slightly
Tweaked Glock's spread slightly
Tweaked the rate of fire and damage of scoped/silenced/burst weapons
Improved the blood decal emitting system
Added sv_buyzone_hold_time ConVar to be able to buy outside buyzones just after you leave them
Added a bomb plant warning when the player tries to plant outside of the bomb area
Added bomb drop/pick up messages
Tweaked sniper scope overlay material
Tweaked the defusing to be aborted in case of a reload or weapon switch
Removed +attack2 functionality while defusing
Tweaked the C4 beep frequency
Tweaked the radar to update every half second for players outside of the PVS
Tweaked death camera to be more smooth and added a custom self-kill one
Changed the without kevlar hit sound
Readded the first person sparks and blood
Changed several chat messages to be coloured
Changed all chat messages, center print messages and HUD hints to be printed into the console
Added echo_chat command to echo a message to chat
Added colour support in chat (format of {#RRGGBB} or {#RGB})
Server can now execute jpeg and screenshot commands on the client
Removed setname command (use setinfo name 'new name' instead)
Added sv_min_name_change_interval to restrict frequency of name changes
Added sv_netgraph_allow_traffic ConVar to force safe net graphs (0 or 5 only)
Added net_graphlegend to enable the colour legend to the left of the graph
Changed changing your name when dead not to cause instant name change on the scoreboard
Changed the sv_gravity to properly affect physics objects on change (map change is no longer required)
Reduced per-player network traffic (should reduce choke)
Added the friendlyfire tag in the server browser
Added support for map and gamemode specific cfg files (maps/cfg/README.txt)
Tweaked the "Server cvar X changed to Y" message not to truncate ConVar values over 16 characters long
Changed the ping of the listen server host is now shown as HOST on the scoreboard
Tweaked alias to no longer alias over existing commands/variables
Tweaked the chatbox to be cleared on level change
Tweaked the chatbox to be hidden when showing the scoreboard
Added steamid ConCmd to display the current player's Steam ID information
Added csp_developers ConCmd to show the current CSP developers active on a server
Added specific kick messages to chat
Removed old multi-duck mid-air prohibition
Added csp_version command (client-side) and csp_sv_version (server-side) for verbose build information
Increased maximum players limit to 64 (from 32)
Added messages when players are team balanced
Added fov_fix_zoom ConVar to customize the zoomed FOV
Tweaked the backstab system
Matched the 1.6 friendly fire penalty
Increased the number of sv_pure protected files
Lowered vents' health
Removed excessive dust effects on ragdolls and dropped items
Changed the footstep type to concrete when landing/walking on a player

KNOWN BUGS:

Compact buy menu - buying a kit with b7 doesn't work (only with b6, should be both)
Secondary knife attack makes bullet decals
Changing team/Spectator causes upwards height adjustment to clients PoV
Too high PoV while being in free spectate mode
Spectating players PoV gets shrunk'd down to the ground
PunchAngles sometimes not resetting for some in-eye spectatees
mp_restartgame not stacking
The sensitivity slider in the options menu doesn't set the accurate sensitivity value. (1.5 results in 1.52 via console check)
Radar lacks height information about the bomb
"name: use 'setinfo name ' instead" spammed in console
Scope overlay drawn above Spectator GUI
Ineye model and weapon turning into black at new round
Client-side weapons out of sync after round restart during changelevel intermission
Predict "use" command clientside
Brush entity bullet penetration issues
Slope/arch vs bbox collision detection issue
Various chatbox related bugs
Fix 'Publicy chat' filter in chatbox
Wrong 3rd person model for HE grenade
Knife slash decal issues
"Unconnected" player bug
Barrel smoke depends on the muzzle attachment being of index 1
cl_radio_volume not working
Make doors interact with moving items only
Tweak death animations to become ragdolls on impact with environment
Bullet shells not ejecting properly on third person models
Muzzleflash particle effects should follow the muzzle

CSPromod můžete stáhnout na oficiálních stránkách projektu: http://cspromod.com/
Máme za sebou vydání posledního beta patche. Příští release (CSP 1.1) by měl být již "plnou hrou" a je velmi zásadní otázkou, zda má CSP vůbec šanci svrhnout z trůnu CS:GO, které je nyní, i díky částečně umělému hypu, ve velmi silné pozici.
Komunita určitě není jednohlasně spokojená s tím, kam se CS frančíza odebrala a kde aspoň pro nynější chvíli skončila. Je ovšem prozatím záhadou, zda vůbec něco jiného než CS 1.6, byť se jedná o její "naprostou" kopii, může její pozici zastoupit a sesadit z trůnu CS:GO, které ač uměle, tak velmi silně zasáhla segment soutěžního hraní.
A jaký je váš názor? Uvítali by jste úspěch CSP? Přešli by jste, začli by jste znovu střílet? Na tuto a mnoho dalších otázek můžete diskutovat v komentáříck k novince, ale prosím, slušně. 

ps: zkousim CSS editaci novinek ála TL.net. Nicmene, netusim, jak se k tomu formatovani stavi jednotlive pc, tablety, smartphony atd. ... pokud nastane nejaky problem, tak me pls kontaktujte pomoci pm zde na webu nebo v komentarich pod novinkou. Diky.