V pořadí se umístily hry, které vyšly od 1. ledna do 31. prosince 2023 a jsou seřazené podle Metascore, což je hodnocení, které titul získává na základě uživatelských a odborných recenzí na Metacriticu. Dále v žebříčku jsou hry, které měly více než sedm recenzí od profesionálních kritiků.
„Jinými slovy, všechny tyto špatné hry jsou dostatečně významné na to, aby získaly recenze od více webů nebo magazínů,“ uvedli autoři žebříčku v souhrnném článku.
Gargoyles Remastered
Devadesátková klasika Gargoyles, která vznikla na adaptaci animovaného stejnojmenného seriálu ve studiu Disney Software, se letos v říjnu dočkala remasterované verze. Návrat dobrodružné plošinovky se však nevyvedl. Původní verze okouzlila hráče, kteří se v roli Goliáše snaží zachránit svět před zkázou, velmi dobrou hratelností a animacemi. Zato zmodernizovaná verze propadla u kritiků kvůli obtížnosti a délce hry, což přinášelo otázky, proč se do hraní vůbec pustit. „Mnoho změn provedených v Gargoyles Remastered je prostě jen změnami, a ne nutně zlepšeními, což vede k celkovému zklamání z potenciálu, který hra mohla mít,“ konstatuje recenze od webu Screen Rant.
Loop8: Summer of Gods
Japonské hry občas bývají pro zbytek světa nesrozumitelné a nepochopitelné. Spousta titulů původem z této asijské země neopustí svůj domácí trh. V případě japonského RPG Loop8: Summer of Gods by se nikdo nezlobil. Příběh zavede hráče do malebného japonského městečka Ashihara v osmdesátých letech.
Do konce světa zbývá 30 dní a hlavní postava má speciální spojení s bohy, díky čemuž může opakovaně prožívat osmý měsíc v roce, tedy srpen, dokud zcela neporazí démony Kegai. Recenzenti si stěžovali na nedotažený scénář, otravné herní mechanismy v tahových bitvách a stále se opakující akce. „Konečným výsledkem je plytký, nesourodý a nerozvinutý zážitek. Spíše než aby odrážela nuance našeho každodenního života, připomíná Loop8 ze všeho nejvíce život akvarijních rybiček,“ kritizuje server Gaming Trend.
Gangs of Sherwood
Sherwoodský les a svět Robina Hooda, kde berete bohatým a obdarováváte chudé se dočkal mnoha interpretací. Jenže tvůrci Gangs of Sherwood na to šli cestou dystopické a steampunkové verze, což nepřineslo nadšené reakce. Přitom tuhle akční hru si v kooperatovním režimu mohou užít až čtyři uživatelé. Jenže když jsou boss fighty neustále stejné a příliš snadné, tak zábavu nezachrání ani spolupráce v partě kamarádů, stěžují si kritici v recenzích.
Hellboy: Web of Wyrd
Hellboy je oblíbený komiksový hrdina, který se vedle kreslených příběhů dočkal i řady povedených celovečerních filmů. Na skutečně dobrou videohru si ale musí počkat. Po vizuální stránce Hellboy: Web of Wyrd boduje. Stejně tak si hráči chválí i dabing a obsazení zesnulého herce Lance Reddicka do role ikonického démona, ale horší je to s hratelností této akční mlátičky s rouge-like prvky. „Kvůli repetitivnímu designu úrovní a extrémně nízké obtížnosti působí jako nedokončená hra,“ píše se v recenzi magazínu PlayStation LifeStyle.
Crime Boss: Rockay City
Nelichotivému hodnocení se těší i český titul Crime Boss: Rockay City, na kterém pracovali v brněnském Ingame Studios a vývoji šéfoval veterán domácího herního průmyslu Jarek Kolář. Autor legendární střílečky Vietcong ale nemůže jásat nad kritikou recenzentů.
Crime Boss: Rockay City vsadilo na hvězdné herecké obsazení v čele s Chuckem Norrisem. Americký herec a mistr bojových umění zde obsadil roli detektiva, který se snaží potírat kriminalitu ve svém městě.
Na hráčích naopak jevykrádat banky, klenotnictví anebo také základny konkurenčních gangů ve stylu Payday a tím rozšiřovat svůj vliv ve městě. Jenže střílečka z pohledu první osoby má problémy s opakováním stejných úkolů. Ačkoliv herní svět je vizuálně působivý, tak i zde jsou jednotlivé lokace až příliš podobné. Podle webu TheGamer se ambiciózní hra zasekla v čase.
„Crime Boss: Rockay City mohl být skvělou, originální a návykovou hrou plnou hvězd ze zlatého věku akčních filmů. Ale její koncept střílečky zaměřené na loupeže s prvky roguelite prostě není dostatečně dobře provedený. Příšerný systém objevování nepřátel, opakující se mise a prostředí... A nejhorší viník ze všech, opravdu příšerná AI nepřátel. Vyhněte se jim!“ nešetřil kritikou ani český web Games.cz.
Testament: The Order of High-Human
Druhý díl Testamentu od menšího studia Fairyship Games je kombinací všeho možného. V akční adventuře najdeme RPG prvky, parkour a souboje s mečem, ale i řešení různých hadánek. Jenže vývojářům se podle mnoha recenzí nepodařilo spojit různorodé aktivity do funkčního celku. Italská verze webu IGN byla nekompromisní, protože Testament: The Order of High-Human „není zábavnou hrou, nenabízí hráčům nic smysluplného a bude lepší, když se hře vyhnou.„
Quantum Error
V Quantum Error se hráči vžijí do role hasiče Jacoba Thomase. Tahle sci-fi střílečka říznutá hororem se odehrává ve vesmíru a hlavním úkolem je zachránit přeživší z výzkumné laboratoře, v níž došlo k požáru. Samozřejmě, něco se zvrhlo a všude je spousta ohně a také zombie. Tvůrci z TeamKill Media možná snili o tom, jak udělají nové Dead Space nebo Dooma, jenže podle recenzentů se těmto klasikám ani zdaleka nepřiblížili. Špatný soubojový systém, nesoudržný příběh, nešikovné hasičské mechaniky a neohrabaný level design, tak vypadá výčet největších slabin titulu Quantum Error.
Greyhill Incident
S Greyhill Incident se dostáváme na stupně vítězů nejhorších. Prvotina studia Refugium Games nabízí zápletku mimozemské invaze s prvky stealth a survival hororu. Slovenský magazín Sektor.sk oceňuje strašidelnou atmosféru, při níž se hráči opravdu bojí. Jenže tím výčet pozitiv končí. Zbytek hry je zkrátka špatný. Kritikům se nelíbila strohá hratelnost, ani herecké výkony jednotlivých postav.
Flashback 2
Akční plošinovka Flashback vtrhla v devadesátých letech na počítače Amiga a vedle Prince of Persia si získala velkou oblibu. Po třech letech od vydání se ji prodalo kolem 750 tisíc kopií. Druhý díl této série si ale o podobném úspěchu může nechat zdát a pouze smutně vzhlížet k více jak 30 let starému originálu. Podle kritiků nemá z tohoto kouzla vůbec nic.
Flashback 2 byl od samého počátku plný chyb. To nemusí být nutně překážkou, pokud vývojáři pracují na jejich odstranění, ale mnohem horší je, pokud je hra nudná a nezáživná.
„Přepracované příběhové prvky, nudné a těžkopádné souboje, šokující skromná prezentace, zvláštní designová rozhodnutí a naprosto nepřijatelné technické nedostatky, z nichž většina přetrvává i po dvou opravách, vytvářejí dobrodružství, které mě v lepším případě neoslovilo a v horším naprosto rozzuřilo,“ píše se v recenzi IGN.
The Lord of the Rings: Gollum
Nejhorší hra nejen ze světa Pána prstenů, ale i celého roku. Některé recenze se nezdráhaly tento titul označit tím nejhorším, co za poslední dekády vzniklo. Autoři The Lord of the Rings: Gollum chtěli přinést originální příběh o jedné z velkých postav Tolkienova díla. Jenže z téhle hry se nestal milášššek mnoha gamerů.
Technické nedostatky, nevzhledná grafika a příšerná hratelnost jsou krutým, ale zaslouženým verdiktem. Dělat hry podle slavných filmových nebo knižních adaptací je vždy náročná a místy až nevděčná práce. Fanoušci Pána prstenů čekali, že by se hra o Glumovi mohla přiblížit nebo překonat dávné tituly Lord of the Rings od Electronic Arts. Jenže německé studio Daedelic Entertainment prostě přecenilo své síly. Vývoj point-and-click adventur, na které se v Hamburku zaměřovali, je diametrálně odlišná disciplína než tvorba akční hry zasazené do velkolepé Středozemě.
Nepovedený a podle mnoha recenzí až tragický The Lord of the Rings: Gollum byl zároveň posledním hřebíčkem do rakve německé firmy. Hra měla původně vyjít už v září 2021, nakonec se na trh dostala až o téměř dva roky později. Do toho se studio vyrovnávalo s vážnými finančními problémy. Ty nakonec vyústily v úplné ukončení vývoje vlastních projektů po vydání hry o Glumovi.
Zdroj: Metacritic, Games.cz, Gaming Trend, IGN, Screen Rant