Přejít k hlavnímu obsahu

natu: "Z počátku jsem nebyl velkým fanouškem CSGO"

9. 9. 2012 | 23:49 Counter-Strike 2
Portál hltv.org přináší exkluzivní rozhovor s finským veteránem a hvězdou v jednom  Joona "natu" Lep
Výchozí obrázek

Portál hltv.org přináší exkluzivní rozhovor s finským veteránem a hvězdou v jednom {#Finsko} Joona "natu" Leppänen. My se vám jej pokusíme přiblížit v českém překladu.

Finská legenda minulý měsíc oznámila návrat pod křídla organizace WinFakt (informovali jsme vás). Jeho impulsem k návratu bylo vydání titulu Counter Strike : GO. V rozhovoru vzpomene přípravu na DreamHack Winter. Vylepšení, které by mohly být do hry impletovány a mnoho dalšího.


Byla to vcelku dlouhá doba co jsme o tobě neslyšeli, co si celou tu dobu dělal?

Dělal jsem to, co obvykle normální lidi dělají, chodil do práce a věnoval se zábavě ve volném čase. Mimo to obvyklé jsem byl součástí na některých "sim-racing" a tu a tam si zahrál gather. Normální život? To by bylo asi to nejlepší jak to popsat.

                                      

Co tě přimělo vrátit se po tak dlouhé přestávce?

Nejspíše to, že jsem soutěživý typ. Také určitě to, že si užívám hru s klukama, s kterými právě hraju. Já nejsem jeden z těch, kteří berou věci příliš vážně. Dělám to, co dělám rád.

Je CS:GO opravdu podle tvých představ, nebo si se jej rozhodl hrát jen díky úpadku CS 1.6?

Líbí se mi hrát tuto novou hru už z toho důvodu, že je to hodně o učení, každý nový mix\gather mě naučí něco nového. Samozřejmě jsem z počátku nebyl velkým fanouškem tohoto titulu, počas bety. Přesto jsem nebyl skeptický a jen s radostí sledoval jak se hra vyvíjí. Jedná se o nový a odlišný typ hry a je ho třeba jako takový i brát. Jestli se vám hra líbí, nebo nelíbí musíte posoudit sami.

Je tu něco, co je třeba změnit, aby byla hra vhodnější pro turnaje?

No každopádně skutečnost, že jsou různé odměny za zabíjení různými zbraněmi, tím by měli začít. Někteří lidé říkají, že P90 je do jisté míry přehnaně silná. S mírnou nadsázkou mi připomíná MP5 v CS 1.6 v dávných dobách. Dále server hesla, hltv, mírné úpravy. Hra v tu chvíli nebude pro turnaje vůbec špatná.

Jaký máš názor na váš nově složený tým? Jak daleko si myslíš, že to můžete dotáhnout?

Je naprosto nemožné říci to reálně, ale myslím si, že pokaždé co jsme hrálI v pohárech a podobně jsme byli dost v pohodě. Samozřejmě, že předbíhám, dokud neodehrajeme nějaký větší event. Jsem si jist, že jsme dost dobří. Všichni jsme věnovali hodiny tomu naučit se nové triky a věci, které by mohly na konečnou hru mít dopad.

Některé nově vytvořené CS:GO týmy mají hráče z různých koutů světa. Měl si podobnou zkušenost, když si hrál ve 4Kings, myslíš si, že je to životuschopné řešení?

Nevidím v tom problém, pokud se dokážou domluvit rychle plynule anglicky. Vím, že mi to problém nedělalo.

Po odehrání nějakých zápasů a mixů musíš mít názor. Kteří hráči se lépe adaptovali na novou hru. Hráči CS 1.6, nebo CS:S ?

Hm, jedinou skutečnou výhodu u Source hráču vidím v tom, že hra je založena na source-enginu. Což znamená, že budeme muset hrát agresivněji a většinu času být v pohybu. Protože kdo bude hrát pasivně, bude v nevýhodě. Přesto si myslím, že skutečnou výhodu nemá nikdo. Věřím, že každý už hrál dost hodin na to, aby pochopil, jaký tahle hra nese název.

DreamHack Winter bude první velkou událostí v tomto novém titulu. Jaké jsou vaše úvahy o tomto turnaji a jak se na něj jako tým připravujete?

Určitě to bude zajímavé. Nikdo nemá představu o svém výkonu na takovém turnaji, není se o co opřít a to přináší čerstvý závan vzduchu. Budeme se snažit v dostatečném předstihu nahrát hodiny, vytříbit taktiky a ujistit se, že soupeři narazí na dobře připravený tým. Žádné speciální triky, prostě stará old"school praxe.