Přejít k hlavnímu obsahu

Změny karet přiletí již večer

22. 5. 2018 | 20:03 Hearthstone
Nerfy jsou tady! Blizzard i tentokrát vyplňuje prostor mezi expanzemi změnami, které snad i tentokrát výrazně zahýbají už ohranou metou. Jak to tedy vypadá?
Výchozí obrázek

Nerfy jsou tady! Blizzard i tentokrát vyplňuje prostor mezi expanzemi změnami, které snad i tentokrát výrazně zahýbají už ohranou metou. Jak to tedy vypadá?

Už je to nějaký ten pátek, co do hry přibyla expanze The Witchwood, a meta se za tu dobu stihla kompletně usadit. A nevyvinula se v nikterak zábavnou – na ladderu to byl samý Warlock a nějaké to aggro nebo Quest Rogue, šlo tedy o to, jaký matchup potkáte. Metu by šlo zjednodušeně charakterizovat jako hru Kámen, nůžky, papír. S Rogue jste poráželi Warlocky a prohrávali proti aggro deckům, s aggro decky logicky přesně naopak a Cube a Control Lock zase dával aggra, měl ale problémy s Quest Rogue.

Blizzard už před pár dny oznámil, že se s tím něco chystá udělat a dnes konečně oznámil, jaké změny nás čekají. Nerf všech třích zmíněných archetypů je tak trochu samozřejmostí – co ale nejednoho z hráčů překvapí je, že vývojáři poprvé sahají do Wildu. Co tedy přinesly první změny po odchodu Bena Brode?

Dobře, tohle sice není to, co by hráče na kompetitivní scéně mělo zajímat nejvíce. Ti, co hrají Wild, jsou ale rozhodně neskutečně šťastní – Naga Sea Witch ho v posledních sezónách opravdu neskutečně terorizovala. Zvýšení mana costu o rovné tři krystaly sice možná působí až moc radikálně, power level karty to ale vrátí do normálních hodnot.

 

Spitefull Summoner byl velmi silný ještě před rotací – díky rotaci minionů za deset many se špatným tělem byl ale nyní ještě silnější. Zdražení o jeden mana cost je tedy více než na místě – kartu to nemusí úplně zabít, zároveń ji to ale nenechává tak silnou.

No a jsme konečně u toho hlavního, tedy nerfu Warlocka. Jako první si vzali designéři na parádu Dark Pact, tedy kartu, která v kombinaci s Lackeyem nebo Rin Cube (resp. Control) Lockovi neskutečně pomáhala. Efekt zníčení vlastního miniona zůstává beze změny – mění se ale počet HPéček, o které vás karta vyléčí. I tuto kartu bychom měli vídat i po nerfu – proti Tempo Mage nebo Face Hunterovi bude ale ztráta čtyř životů velmi znát.

I druhá Warlock karta, která se dočkává nerfu, patří k hlavní Warločí výbavě proti aggru. Již zmíněná kombinace Lackey + Pact bude oslabená nejen výše rozebraným nerfem Dark Pactu, ale také samotného Possessed Lackeyho. Ten bude stát místo pěti man šest, ani toto tedy není smrtící rána, aggru to ale proti Warlockovi velmi pomůže.

Po Gul’danovi jde na řadu Uther. Ten se v poslední meta game objevoval především jako Even Paladin, který (na rozdíl od svého lichého bratříčka) využíval síly této neskutečně OP karty. Blizzard se ho tedy rozhodl o manu zdražit – to logicky znamená, že v Even ho už neuvidíme. Možná ho ale začneme potkávat v Odd Paladinovi, kterýmu tento nerf může paradoxně pomoci.

A na konec, Quest Rogue – tento kat kontrolních balíčků je logicky založen na svém Questu, vývojářský tým se tedy zaměřil na něj. Při oznámení karet, u kterých nad nerfem uvažují, probíhaly největší rozpravy právě nad touto kartu – shodnout se, jak jí efektivně nerfnout, nebylo úplně lehké, Blizzard nakonec přišel se snížením statů, které budete mít po zahrání garantované u svých minionů – Roguna by měla stále krájet controlní balíčky, nyní už to ale nebude mít tak lehké. 

Štítky: Balance Changes
miluju videohry a hlavně ligu legend