Přejít k hlavnímu obsahu

DotA 2 je ve vývoji, stojí za ní Valve

18. 10. 2010 | 08:48 Dota 2
Začalo to nenápadnou custom mapou do WarCraft 3 v roce 2003 a končí to doslova válkou her na podobné téma v roce 2010. Dlouho se spekulovalo, kdy dostane zastarávající DotA nástupce. V tomto souboji se všichni zaměřovali zejména na League of Legends a Heroes of Newerth, které jsou založeny na stejném principu. Nyní je ale ve hře další hráč – společnost Valve.
Výchozí obrázek

Začalo to nenápadnou custom mapou do WarCraft 3 v roce 2003 a končí to doslova válkou her na podobné téma v roce 2010. Dlouho se spekulovalo, kdy dostane zastarávající DotA nástupce. V tomto souboji se všichni zaměřovali zejména na League of Legends a Heroes of Newerth, které jsou založeny na stejném principu. Nyní je ale ve hře další hráč – společnost Valve.

DotA 2 Logo

Čich na úspěch

Nebylo by to poprvé, co by se Valve chytlo nějakého úspěšného konceptu a zařadilo jej do svého portfolia her. Však i Counter-Strike nebo Team Fortress vznikly původně jako fanouškovské modifikace hry Half-Life. Koncept Doty je velmi populární na celém světě a turnaje ve všech třech hrách se těší z účasti stovek profíků a nezapomeňme také na desetitisíce rekreačních hráčů.

Původní koncept hry navrhl Steve Feak, který nyní pracuje na vylepšování League of Legends. Dotu na WarCraft 3 enginu neustále spravuje a vylepšuje človíček s přezdívkou IceFrog (zajímavostí je, že nikdy neprozradil své pravé jméno).

A právě IceFrog byl v roce 2009 najat společností Valve, aby se podílel na vývoji „oficiálního“ pokračování.

Nepokazí to Valve?

Zatím to vypadá, že se není čeho obávat. Valve přistoupilo k celému hernímu konceptu s velkým respektem a podle dostupných informací zůstává vše takřka beze změny. „Pochopili jsme, že vše, co je ve hře zabudované, tam má své místo,“ vysvětluje šéf vývoje Erik Johnson. „IceFrog je jedním z nejchytřejších designérů, se kterým jsme kdy pracovali. Během několikaletého vývoje udělal tolik kroků kupředu. Prakticky nedělá špatná rozhodnutí,“ vysekl Johnson poklonu svému kolegovi.

DotA 2 Morphling

Dota 2 tedy má být fakticky Dota-All-Stars s využitím nových technologií. Samozřejmostí je přenesení více než stovky hrdinů i mapy včetně všech jejích detailů. Ani itemy či spelly se nedočkají žádných změn.  Hovoří se pouze o tom, že skilly některých hrdinů budou fungovat malinko jinak díky vymoženostem nového enginu. Tam, kde byl IceFrog omezen W3 enginem, nyní neexistují žádné bariéry.

Můžeme namítnout, že na zbrusu novém enginu běží i Heroes of Newerth, to je ale často kritizováno za velkou nepřehlednost. „Tento problém v DotA 2 nenastane,“ ujišťuje Johnson. „Prostředí bude mít podobný pastelový nádech, jaký známe z původní hry. Hrdinové tak budou velmi dobře viditelní a kontrastní.“

A co novinky, přidají tam vlastně něco?

Valve se už nyní chlubí, že hrdinové dostanou velké množství hlášek a komentářů, které budou využívat v rozličných situacích. Měli bychom se tak dočkat peprných hlášek při deny creepů nebo last hitech.

Díky Steamu se hráči také mohou těšit na velmi propracované statistiky, banovací databázi i anti-cheat. Tyto připravované novinky jsou ještě většinou ukryty pod rouškou tajemství. Už teď ale Valve odtajnilo plán, jak do hry získat nové hráče.

DotA koncept je na jednu stranu krásný, je ovšem velmi obtížné se naučit základy hry. Cesta vede pouze přes neustálé porážky, které musíte vytrpět, zatímco se postupně zlepšujete. Právě proto Valve představilo interaktivní návody a také coaching systém.

Prosím, prosím nauč mě to

Nezkušení hráči jsou v Dotě prokletím. Nejenom, že hra samotná trvá zpravidla více než 40 minut, takže celá cesta zlepšování trvá velmi dlouho, ale s nováčky nechce prakticky nikdo hrát. Prvním krok k vytvoření vyrovnaných týmů a určitého „hodnocení hráčů“ udělalo Heroes of Newerth, které představilo PSR – Public Skill Ratio, podle nějž bylo na první pohled vidět, kolik zkušeností daný hráč má a jak asi bude hrát. To bylo podpořeno i veřejně přístupnými statistikami.

DotA 2 Bloodseeker

Dota 2 jde v práci s nováčky ještě mnohem dál. Interaktivní návody budou hráčům v průběhu hry napovídat jaké předměty si nakoupit a co dělat. Vše bude probíhat i vizuálně, takže odpadne desítky vteřin dlouhé hledání předmětu v obchodě. Dalším krokem je tzv. coaching. Pokud se do hry přihlásíte jako „trenér“, můžete přímo sledovat hru svého méně zkušeného kamaráda a radit mu ať už přes mikrofon nebo přes chat pomocí privátního spojení. Nebudete ale mít možnost jakkoliv zasáhnout do hry. Celý systém je zatím ve vývoji a podle informací z Valve se musí stále některé aspekty dopracovat ke všeobecné spokojenosti.

A co si o tom myslí Gabe?

K chystanému pokračování Doty se vyjádřil i zakladatel a šéf společnosti v jedné osobě – Gabe Newell, který nešetří chválou na adresu původního autora: „IceFrog je úžasný člověk. Má obrovský talent a to, co dokázal vytvořit s omezenými možnostmi je prostě fantastické,“ říká. Valve plánuje hru podporovat podobně jako Team Fortress 2, která se i nyní, 3 roky po vydání, neustále vyvíjí a dostává pravidelné aktualizace.

Je evidentní, že DotA 2 má obrovské ambice a velký potenciál. Podaří se jí konečně nahradit původní hru a odsunout na vedlejší kolej její napodobeniny jako Heroes of Newerth a League of Legends? Dejte nám vědět do komentářů, co si myslíte.

Štítky: valve, IceFrog, DotA 2