Dvojrozhovor s komentátorskou dvojicí sTORM, Cuky o stavu domácí scény a PLAYzone Challenge

21. 2. 2020 18:34
sTORM + Cuky
Rocket League v domácích luzích a hájích zažívá znovuzrození a mezi aktivní činitele patří i dvojice komentátorů, Tomáš 'sTORM' Svoboda a Dominik 'Cuky' Cukr, kterou můžete znát i z naší série turnajů Rocket Reborn. Oba dva jsme si tak v rámci zařazení RL mezi hlavní tituly druhého ročníku PLAYzone Challenge pozvali na kobereček.

Na úvod, jak dlouho se Rocket League věnuješ a jakou dobu už se snažíš být v komunitě aktivní?

sTORM: Ahoj, předně díky za rozhovor a zdravím všechny příznivce Rocket League u nás. Osobně vlastním RL od samotného vydání, více se mu věnuji jak na streamu, tak komunitně cca přes dva roky. Aktuálně se soustředím na zlepšování castu, analýzy a celkově game knowledge.

Cuky: Rocket League jsem se začal věnovat v roce 2017. Abych se však přiznal, opravdovou aktivitu jsem projevil až v roce 2019. 

Jak bys popsal vývoj domácí scény v posledních letech, když se o RL u nás v esportu podstatě nemluví?

sTORM: Domácí scéna si u nás zažila boom i pád. Naše základna je na férovku malá, ale za poslední rok se díky úsilí komunity, nás komentátorů a organizátorů 
rozhořel nový plamen naděje. Týmů je více, jejich účast v turnajích je stabilní, založil se council hráčů, organizace je turnaj od turnaje lepší, stejně jako komentář. Táhneme za jeden provaz, výsledky se dostavují a věřím, že i díky tomu se o RL bude více mluvit.

Cuky: Přibližně před rokem, kdy byl jediný turnaj v RL a účastnilo se přibližně 7 týmů, bych řekl, že je RL mrtvá hra a esport skončil. Avšak našla se skupinka nadšenců (Storm, Marcek, Neonstar a já) kterou směšně nazýváme "Quattro Formaggi". A ta si řekla, že to takhle nenechá. Začali jsme komentovat turnaje, hledat sponzory a žádat herní portály o spolupráci. Postupem času se rozrůstáme, a myslím, že si RL začíná všímat více lidí. Dokonce i to, že RL dokáže zaujmout i lidi, kteří se tomu nevěnují a v životě ho nehráli.

Je to možná do jisté míry i tím, jak specifický typ hry RL vlastně je? Že teoreticky nemá k ničemu blízko.

sTORM: Stoprocentně to na danou věc má vliv, nicméně... Ta hra prakticky nemá konkurenci. Je tak specifická, ale přitom tak přístupná! Jednoduše řečeno, vždyť jde jen o to dát branku. Krásné na RL je ovšem to, kolika způsoby toho může hráč docílit. RL samotné má neskutečný skill ceilling a to drží hráče u téhle hry za chvíli již pátým rokem. Pro běžného diváka je pak určitě plusem to, že hra je velmi jednoduchá a tím pádem i zábavná na sledování!

Cuky: Je to možné. Jednoduchý princip hry s jednoduchými pravidly. Umístit míč do brány soupeře. Nejlepší na RL je to, jak je jednoduchý, a přitom tak složitý. Hráči s auty mohou předvádět neuvěřitelné kousky, proto si i myslím že je divácky atraktivní.

Marcek, sTORM, Cuky

Co tě napadlo jako první, když jsme vedle online turnajů oznámili i zařazení na PLAYzone Challenge?

sTORM: Byl jsem velmi rád, že komunita ukázala, že RL u nás rozhodně neumřelo, a jen a pouze díky jejich zapojení docílili toho, že RL začíná promlouvat i do největších tuzemských akcí! Děkujeme za příležitost ukázat se v dobrém světle.

Cuky: Dokázali jsme to. Byla to neuvěřitelná odměna za snahu kterou jsme tomu věnovali.

Je podobná komunitní akce, kam může přijet každý, právě tím správným impulzem, který může rozjet scénu?

sTORM: Předpoklady pro to jsou, musíme si ale počkat, jakým způsobem to celá scéna uchopí.

Cuky: Ano, tím, že je PZCH opravdu velká akce. Nabízí tedy velkou možnost toho, že si RL někdo všimne. Nebude se bát nás všechny podpořit v naší cestě. Ať už tím, že bude jen sledovat, nebo že začne třeba hrát RL a zapojovat se do turnajů.

Kolik týmů je za tebe reálných, aby do Brna přijelo a akce se dala z pohledu RL považovat za úspěšnou?

sTORM: Ačkoliv RL u nás jde nahoru, je třeba mít nohy na zemi. Naše scéna má stále poměrně nízký věkový průměr a tím pádem i ztížené možnosti účastnit se podobné LAN akce, primárně z logistických a finančních důvodů. Určitě bych rád viděl kolem 10-15 týmů, které by si proti sobě zahrály v atmosféře staré dobré LAN akce, ale nechme se překvapit.

Cuky: Z důvodu věku hráčů, vzdálenosti a tohom že je to BYOC LANka, se bojím tipovat. Z mého pohledu by však byl úspěch 10-15 týmů.

Tak mi za sebe vyjmenuj tři nejdůležitější aspekty, proč bys někomu doporučil přijet na PLAYzone Challenge.

sTORM: Prvně určitě kvůli seznámení se s ostatními lidmi, které hráči potkávají online na turnajích, v kompetech, či na streamech. Zadruhé si vyzkoušet, jaké to je si zahrát proti ostatním na LAN akci – je to úplně jiná zkušenost. A zatřetí? Je to jedna z možností, jak se zviditelnit, pobrat zkušenosti, vyhrát ceny.

Cuky: Zkušenost s LAN akcí. Poznání se osobně s hráči, které znáte pouze pod přezdívkou. No a nesmí chybět možnost vyhrát nějakou tu peněžní odměnu.

PPCstudio

Jak je na tom domácí hráčská základna? Myslíš, že ještě RL má na dlouhodobou turnajovou podporu?

sTORM: Hráčská základna se stabilizovala, nyní máme TOP 6 celků, které se spolu perou o místo na výsluní, a cca další 4 týmy, jež se snaží dostat na jejich úroveň. A pak samozřejmě množství týmů, které se teprve skládají, pug týmů atd. Určitě si myslím, že RL má obrovský potenciál, šušká se o tom, že by mohlo jít i F2P cestou, blíží se olympiáda... Předpoklady na růst tam jsou, teď zbývá vše správně usměrnit.

Cuky: V tuto chvíli si myslím, že ano. Máme tu mladé nadějné hráče, ale i veterány, kteří stále předvádějí neuvěřitelné výkony.

Co ze všech těch opisovaných aspektů aktuálně domácí scéně nejvíce chybí, potažmo chybělo?

sTORM: Řekl bych, že dříve bylo alfou a omegou to, že týmy nebyly stabilní, organizace tak ztrácely chuť do scény investovat, turnaje neměly – až na výjimky – větší finanční podporu, scéna byla mladá a chyběli lidé, kteří by se toho všeho ujmuli dlouhodobě, měli vizi a někam to celé dál směřovali. Aktuálně si myslím, že je vše na dobré cestě, komunita se zapojuje. Chtělo by to větší podporu organizací a víc LANek, dobré podmínky pro hráče, castery.

Cuky: Před rokem bych řekl všechny. Nyní si však myslím, že si na tyto čtyři aspekty nemůžeme vůbec stěžovat.

Esportové tituly často podporují česky komentované světové turnaje. Myslíš, že by tu na byla cílová skupina?

sTORM: Stoprocentně by byla, otázka jak velká. Bylo by třeba spoustu věcí doladit a vychytat, pořádně se na vše připravit a hlavně na sobě dál pracovat. Ale jaká komunita by o něco podobného nestála?

Cuky: Ano, myslím si, že by RL bavil spousty lidí. Hru nemusíte znát ani umět na to, aby jste ji chápali. Jen vám občas vytře zrak nějaký hráč tím, co se svým autem dokáže.

Zajímáte se o Rocket League?

Choices

O autorovi:

Členem od: 27. 12. 2009
Celkový počet článků:
7395