Je Dota 2 těžší než League of Legends, nebo ne? Doublelift a N0tail možná rozčísnou věčný spor

25. 12. 2019 20:24
Dota 2 vs. League of Legends
Těsně před Vánoci odpověděl profesionální League of Legends hráč Doublelift na svém streamu na otázku, jestli mu přijde těžší Dota 2 nebo League of Legends. Svůj názor rozvinul i o určité aspekty, na které následně zareagoval pro změnu dvojnásobný mistr světa v Dotě N0tail. Podaří se jim společně přijít na kloub vyřešené této věčné otázky?

Dvě MOBA hry, dva rivalové, kteří ale mají jednotný základ – neoficiální mapu Defense of the Ancients ve Warcraftu 3. Ta se svého času rozvinula do vlastního žánru, ve kterém se snaží prosadit více her. Plnohodnotné pokračování Dota 2 i League of Legends si své místo v srdcích hráčů i na esportové scéně našlo. Dají se však i přes sdílení daného žánru vzájemně Dota a LoLko porovnávat? Právě tato debata se opět jednou rozohnila, a to dokonce v řadách profesionálních hráčů, kteří na ty druhé a jejich titul ale přihlížejí s dostatečným respektem.

Řekl bych, že v Dotě se musíte naučit více věcí, co se týče různorodosti item buildů, champion poolů a pohybu po mapě. Ale z hlediska mechanik? Naprosto nulová šance, že má Dota větší mechanickou náročnost než League of Legends,

prohlásil na svém streamu Yiliang 'Doublelift' Peng z amerického týmu Liquid.

26letý profesionál svou odpověď následně ještě rozvinul. Větší mechanické obtížnosti League of Legends hraje do karet to, že v Dotě 2 není tolik skillshotů ani skoků jednotlivých hrdinů. Dota má naopak podstatně více point-click stunů a přímo cílených schopností, které z LoLka právě postupem času ve velké míře vymizely. Doublelift se však nebál říct i plusy opačné strany. Dle jeho slov má totiž Dota zcela jiný set klíčových dovedností, zatímco Liga Legend spočívá především právě v intenzitě bojů, založené na mechanikách a mobilitě hrdinů. Daleko propracovanější a komplikovanější šampioni jsou navíc metou tvorby nejnovějších přírůstků.

Americký LoL hráč se však Dotě nikdy nevěnoval více než jako public hráč, kde sice konkurenci "shitstompoval", ale stále je potřeba brát v potaz, že jeho hodnocení Doty se zakládá především na teoretických znalostech.

Celého tématu se chytil nejúspěšnější hráč Dota 2 historie, Johan 'N0tail' Sundstein z týmu OG:

Pokud za průměrnou profesionální hru padne 4 až 5 killů za 30 minut, jaké jsou úhlavní cíle? Je to všechno způsobené mega prodlouženou laning fází, která je čistě o last hitech a harrasu?
Dota 2 vs. League of Legends

Dánská legenda podotýká, že hry v League of Legends jsou spíše opatrné a hráči se soustředí na farmení vstříc late game. Je sice pravda, že různí hrdinové a na nich založené kompozice mohou mít rozdílné powerspiky, ale akcí – zejména těch neočekávaných – je v Dotě takřka každou hru podstatně více, což se i podepisuje na počtu killů a akcí v early game. Ano, oba tituly mají své propracované makro i mikro playe, v League of Legends ale minimálně pro diváka často převažuje pocit větší vykalkulovanosti, ke které týmy svůj plán vždy směřují. Dota je prostě na pohled o něco šílenější, kde se větší či menší boje odehrávají neustále a ve všech koutech mapy.

Náš názor ale stranou, protože N0tail se v následujícím tweetu vyjádřil, že je více než ochotný rozvíjet debatu o srovnání MOBA her. Veřejně totiž vyhlásil nápad, že by on a spoluhráč Ceb společně probádali tohle téma opravdu do hloubky spolu s dalšími dvěma úspěšnými a dobře se vyjadřujícími LoL hráči. Oheň mezi hráči jednotlivých her se asi nikdy neuhasí, ale slyšet otevřenou a podrobnou analýzu uznávaných profesionálů z obou táborů je něco, co by určitě stálo za to slyšet. Nezbývá tak než doufat, že se toho dočkáme.

O autorovi:

Členem od: 27. 12. 2009
Celkový počet článků:
7160