Přejít k hlavnímu obsahu

Project A: Nový FPS titul vypadá dost dobře!

12. 2. 2020 | 09:00 VALORANT
Známý CS:GO komentátor HenryG byl do evropské centrály Riot Games pozván na jednodenní testování chystaného titulu, jehož dosavadní krycí jméno zní Project A. Oficiální název bychom se měli dozvědět v následujících týdnech, nicméně HenryG se v patnácti tweetech rozpovídal o základních poznatcích, se kterými mohl jít nyní ven. Stane se tento projekt novým gigantem mezi FPS hrami?
HenryG // Project A
HenryG // Project A

Henry 'HenryG' Greer byl před devíti lety jako bývalý profesionální hráč u vůbec prvního hráčského testování posledního dílu Counter-Strike, takže neváhal přijmout i tohle pozvání do evropského Riot HQ. V základu bude totiž Project A podobný spíše CS:GO, nikoliv Overwatchi, ačkoliv budou hráči využívat různých typů hrdinů a jejich unikátních schopností. Pokud přirovnávat chcete, tak Rainbow Six Siege by v rámci tohoto prvku byl Projectu A určitě blíže než Overwatch. Právě i základní režim by dle testu měl být klasicky na pokládání bomby, ve formátu 5 proti 5, avšak pouze na 12 kol za jednu stranu, které se střídají. Další odlišností na základě dalších zdrojů je fakt, že některé mapy budou namísto dvou pozic na položení bomby disponovat rovnou třemi.

Anglický komentátor se v první řadě vyjádřil ke zmíněným schopnostem, které na něj působí jako taktické nástroje, nikoliv jako přehnané kombinace kouzel a ultimátek, na což tento koncept her většinou trpí. Všechna kouzla budou moci hráči na základě zvoleného hrdiny nakupovat na začátku kola spolu se zbraněmi – existovat tak bude určitá ekonomika, se kterou bude podobně jako v CS:GO nutné pracovat. Samotné schopnosti by se pak daly přirovnat k různým typům granátům z FPS tituly číslo jedna. Co se týče rozmanité škály zbraní, tak ty jsou všechny "hitscan", projektily tak nebudou cestovat a zásahy budou okamžité. Existovat pro každou z nich budou i takzvané "spray patterny", neboli jak se zbraně budou při (automatické) střelbě chovat a škubat.

Všechny třídy hrdinů budou však vycházet ze stejného arzenálu zbraní, rozdílné budou právě pouze schopnosti. Pro fanoušky Counter-Strike je hodně důležitá také informace, že určité primární pušky budou schopny zabíjet na jeden zásah do hlavy. I přesto ale HenryG tvrdí, že ve hře není nic uspokojivějšího, než správné provedení kombinace pohybových mechanik pro vytvoření prostoru, před samotným stisknutím spouště. Ačkoliv jde o ryzího CS hráče, tak přesně tahle věta ukazuje, jak velký má hra potenciál na to, aby se mezi FPS hrami stala novým gigantem. Svá slova navíc uzavírá jasně: „Project A je nejlepší hra, kterou jsem hrál od spuštění CS:GO.“

Henry také hovoří o tom, že se později určitě pochlubí s detailnějšími informacemi, ty prozatím ale nemají být dostupné veřejnosti – protože je až s podivem, že tuhle sérii tweetů tvořených vlastními slovy vůbec mohl vytvořit. V Riot Games ale moc dobře ví, jak dobře pro ruch kolem hry dělají. Právě oblíbený komentátor tak může být jedním z těch, kteří se buďto budou věnovat více titulům současně, nebo rovnou přejdou – tak jako to chystají mnozí hráči třeba PUBG. Podle jiných potvrzených zdrojů bychom se detailů a prvotních recenzí měli dočkat už 2. března. Na závěr tak dodáme poslední podstatnou informaci – základní hra bude free-to-play!

Štítky: HenryG
Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.