PLAYzone.cz - pravidla pro CS:Source 5on5 Ladder
www.playzone.cz
Playzone.cz si vyhrazuje právo na změnu kteréhokoliv z výše uvedených pravidel a to i v průběhu kterékoliv soutěže, v níž budou tato pravidla použita.
Admini určení pro „laddery“ mají právo na změnu nebo úpravu kteréhokoliv pravidla jakožto i rozhodnutí o udělení výjimky v konkrétním přesně definovaném případě. Veškeré zde nespecifikované případy řeší admin individuálně.
Obecná pravidla Counter-Strike: Source
1. Formát zápasů
1.1. Tzv. NONsteam liga (dále jen „ladder“) je určena především hráčům s neoriginální verzí hry CS:S, ale také i hráčům s originální hrou přičemž v jednom týmu mohou být hráči obou verzí.
1.2. Zápas se hraje formou 5 na 5 hráčů. Minimální počet hráčů v každém z týmů, který je nutný k zahájení zápasu, je 4. Minimální počet hráčů ve kterém lze zápas dohrát je 3.
1.3. Každý zápas má jasně určeno datum a čas odehrání, pokud se týmy dohodnou, mohou odehrát zápas v jiném termínu. Musí to ovšem včas oznámit buď některému adminovi ladderu nebo nově domluvený termín uvedou v komentu zápasu obě strany.
1.4. Pokud se soupeř nedostaví na zápas do 15 minut po jeho oficiálním začátku, bude zápas smazán a opozdilcům uděleny trestné body. V případě turnaje bude zápas kontumován ve prospěch týmu, který se dostavil.
1.5. Hraje se systémem mr15 na jednu mapu. Tzn. po 15ti kolech si týmy vymění strany. Zápas se „dohrává" - je nutno odehrát všech 30 kol.
2. Dema & screenshoty & X-ray
2.1. In-eye dema jsou pouze na požádání. Lze si vyžádat maximálně od tří hráčů. Žádost o demo či dema lze při zápase (povinný screen se žádostí včetně jména či nicku) nebo po zápase do komentu a to maximálně do 5minut od skončení zápasu. Maximální čas pro dodání příslušného dema je 24h, adresa pro stažení se uvádí pouze do komentu k danému zápasu. Odkaz musí být funkční.
2.2. Zástupci obou týmů udělají screenshoty skóre za obě strany (CT + T) včetně screenshot statusu ze serveru („status" do konzole). Po skončení zápasu musí být veškeré screenshoty uploadnuty k danému zápasu
2.3. Zápasy bez přiložených povinných screenshotů (viz bod 1.5) budou smazány.
2.4. Každý hráč musí mít funkční a spuštěný X-Ray Anticheat při každém zápase. X-Ray Anticheat nemusí hráči mít, pokud se předem se soupeřem dohodne na jeho nevyužívání, což bude předem jasně potvrzeno oběma stranami v komentářích k zápasu. (Návod jak na X-ray naleznete zde: http://www.playzone.cz/clanky/jak-na-x-ray-anticheat)
2.5. SourceTV je právoplatná náhrada za in-eye dema, zpoždění (delay) musí být min 90.
2.6. Nelze žádat o in-eye dema i demo ze SourceTV z jednoho zápasu.
3. Povinnosti
3.1. Oficiální soupisky týmů vycházejí ze soupisky uvedené v profilu týmu na PZ.
3.2. Pokud hráč, který vlastní originální hru, musí mít vyplněné své steam ID na své profilu.
3.3. Každý hráč je povinen mít při zápase shodné STEAM ID (pokud vlastní originální hru) a XAC ID s hodnotou, kterou má uvedenou ve svém profilu.
3.4. Pokud má uživatel zažádáno o změnu STEAM ID a to mu tedy nesouhlasí, požádá admina o udělení výjimky.
3.5. Každý hráč je povinný mít pravdivě vyplěnný kontakt, na kterém lze jej zastihnout, min. ICQ nebo Skype popřípadně kanál na mIRC.
3.6. Na zápas smí nastoupit pouze hráči, kteří nejsou blokováni. Blokace vzniká při přestupu hráče z klanu do klanu (rozumí se, že hráč byl v uplynulých 10ti dnech v jiném klanu) a trvá 1 den.
3.7. Každý hráč musí mít povinně nastaveny raty na hodnoty minimálně 70 / 70 / 20000 (doporučená hodnota je 101 / 101 / 100000), pokud soupeř povolí jiné hodnoty, je možné zápas odehrát s nižšími hodnotami. Žádost o nastavení rate se podává pouze před začátkem zápasu, nelze žádat o změnu nastaveni rate během zápasu.
4. Hostování a smurfing
4.1. Hostování - hráč hraje pod svým STEAM ID, ovšem hraje za tým, ve kterém není veden jako hráč.
4.2. Smurfing - hráč se vydává za jiného konkrétního hráče (využívá jeho přezdívku popř. STEAM ID).
4.3. Jak smurfing, tak hostování je ZAKÁZÁNO. Při podání stížnosti využije admin všech dostupných prostředků k ověření totožnosti hráčů.
4.4. Pouze před zápasem je možné povolit jednoho hosta a to lze pouze v případě, že druhý tým předem souhlasí. Musí být nahlášeno v komentu daného zápasu nebo adminovi.
5. Mapy
5.1. Ligové mapy pro ladder jsou následující:
- de_dust2
- de_nuke
- de_train
- de_inferno
- de_tuscan
- de_cpl_mill
- de_contra
- de_cbble
5.2. Na domluvené mapě se uskuteční tzv. knife round (nožové kolo). Je zakázáno před soupeřem utíkat do konce vypršení času kola. Vítěz tohoto kola si volí stranu, za kterou začne zápas.
5.3. Při kniferoundu nejsou povoleny flashe a smoky či HE granáty.
6. Server
6.1.1. Na serveru nesmí být žádné prvky public serveru (např. zobrazení damage, zábavné zvuky, ...)
6.1.2. Na serveru musí být nejnovější verze pluginu zBlock, může být i mani_admin_plugin pro ovládání serveru, ale bez funkcí stats, vote apod., smí sloužit pouze pro zaheslovaní serveru, změnu mapy či kick hráče. O nastavení serveru či zkontrolování nastavení lze požádat admina. Server, kde chybí nejnovější verze pluginu zBlock je nezpůsobilý ke hře.
6.2. Výpadky serveru
6.2.1. Pokud dojde k výpadku serveru, odehraje se zbytek zápasu na náhradním serveru dle dohody zúčastněných stran.
6.2.2. Pokud dojde k pádu do 3. odehraného kola od začátku strany, bude se daná strana opakovat celá.
6.2.3. Pokud dojde k pádu ve 4. či dalším kole, bude se pokračovat, odehrají se tedy zbývající kola a oba výsledky se sečtou. Pokračování na novém serveru začíná restartem s defaultními penězi mp_startmoney 5000).
6.3. Povinné nastavení serveru:
/ multiplayer
mp_allow_spectators 1
mp_autokick 0
mp_autoteambalance 0
mp_buytime 0.25
mp_c4timer 35
mp_chattime 10
mp_dynamicpricing 0
mp_fadetoblack 0
mp_flashlight 1
mp_footsteps 1
mp_forcecamera 1
mp_forcechasecam 1
mp_friendlyfire 1
mp_freezetime 10
mp_hostagepenalty 0
mp_limitteams 0
mp_logfile 1
mp_logdetail 0
mp_maxrounds 0
mp_playerid 1
mp_roundtime 1.75
mp_spawnprotectiontime 0
mp_startmoney 800
mp_timelimit 0
mp_tkpunish 0
mp_winlimit 0
//server
sv_aim 0
sv_airaccelerate 10
sv_airmove 1
sv_allowdownload 1
sv_allowupload 1
sv_alltalk 0
sv_cheats 0
sv_consistency 1
sv_friction 4
sv_gravity 800
sv_mincmdrate 70
sv_maxcmdrate 101
sv_minrate 10000
sv_maxrate 100000
sv_maxupdaterate 101
sv_minupdaterate 70
sv_maxspeed 320
sv_pausable 1
sv_pure 2
sv_region 3
sv_stats 0
sv_timeout 60
sv_unlag 1
sv_voiceenable 1
sv_maxunlag 1
host_framerate 0
fps_max 0
decalfrequency 60
edgefriction 2
// zBlock
zb_active "1
zb_startmoney "800"
zb_autoupdate "1"
zb_teamcash "1"
zb_teamcash_forceshow "1"
zb_allowcashcalling "1"
zb_autoupdate "1"
zb_bunnyfix "1"
zb_crouchbugfix "1"
// Source TV nastaveni
tv_enable "1"
tv_transmitall "1"
tv_delay "90"
tv_allow_static_shots "1"
tv_allow_camera_man "1"
Uvedený config lze si můžete stáhnout.
7. Zákazy
7.1. Je zakázáno jakékoliv používání externího programu, který mění vlastnosti hry, a nebo zvýhodňuje hráče oproti ostatním.
7.2. Je zakázáno používat vlastní modely hráčů / zbraní taktéž i scripty (fastzoom aj.).
7.3. Je zakázáno zneužívání defusebugu (tzn. defusující hráč musí vidět alespoň část bomby, aby ji mohl defusovat. Za část bomby se nepovažuje červené blikajíící světlo).
7.4. Na mapě de_inferno je povoleno pokládat bombu pouze mimo fontánu.
7.5. Je zakázáno vytvářet smyšlené zápasy.
7.6. Je zakázáno využívání bugů hry (snd_restart bug, crouchbug, bunnyhop, wall-bug – týká se šachty na mapě de_nuke a de_inferno.
7.7. Během hry je zakázano úmyslně, vulgárně či jinak napadat soupeře psaním do chatu. Do chatu píše pouze zvoleny Clan Leadder a to pouze při žádostech k zápasu (pauza, demo aj.).
7.8. Během hry je zakázano chodit do spectate během hry.
7.9. Jakákkoliv výměna účtů XAC.
8. Nepovolené pozice
Seznam nepovolených pozic naleznete v Obecných pravidlech Counter-Strike: Source.
9. Admini
Seznam administrátorů 5on5 CS:Source ladderu naleznete v detailech ClanBase.
10. Tresty a kontumace
Kontumace
10.1. Jeden a více nepovolených hostů v zápase.
10.2. Cheating (+ban hráče).
10.3. Podvod se SourceTV (například delay nižší než 90s).
10.4. Podvod s nastavením serveru (přidávání zbraní, hp atd.).
10.5. Nepovolené restartování mapy / zápasu po jeho zahájení.
10.6. Nedodání in-eye dema případně SourceTV (+ban hráče na 30 dní).
Trestné body
11.1. -50 trestných bodů za cheating.
11.2. -20 trestných bodů za nedodání in-eye dema.
11.3. -20 trestných bodů za nedovolené modely hráčů / zbraní.
11.4. -15 trestných bodů za podvod se screeny.
11.5. -15 trestných bodů za využití nepovolené pozice.
11.6. -10 trestných bodů za nepoužití XAC v zápase.
11.7. -5 trestných bodů za nedostavení se k zápasu.
11.8. -5 trestných bodů za nevhodné chování.
11.9. -5 trestné body za opkovaný neoprávněný say.
Trest odečtení tří kol
12.1. Nedovolené pauzování zápasu mimo domluvenou dobu.
12.2. Využití bugu hry (zde může nastat i kontumace případně ban hráče).
12.2. Nepovolený spectate ve hře hráče během hry (kromě admina PZ.cz).