Přejít k hlavnímu obsahu

Nejdůležitější rozdíly mezi hrami Valorant a CS:GO

2. 3. 2020 | 13:29 VALORANT
Valorant je tady, ale co od nové FPS hry z dílny Riot Games máme vlastně očekávat? Někteří se domnívali, že nás čeká další Overwatch, další se spíše přikláněli k podobnostem s CS:GO a dalšími střílečkami. Právě proto, abychom rozsoudili vaše dohady, vám dnes přinášíme tento článěk, kde si rozebereme hlavní rozdíly mezi hrami Valorant a CS:GO.
Valorant
Valorant

Když se řekne FPS, většině z nás se vybaví oblíbené CS:GO, a jak někteří z nás již poukázali, tak nová střílečka od Riotu některými prvky nápadně připomíná právě zmíněného velikána. Ovšem, není tomu úplně tak, Valorant je taktickou střílečkou, ve které si budeme moct zahrát za několik agentů. Každý z těchto unikátních hrdinů se liší svými nadpřirozenými schopnostmi, ale také místem původu odvozeného od skutečných lokací, a rozdílnými kulturami. Vypadá to, že aby naši hrdinové byli ještě více smrtící, je vše proloženo formou futuristických biologických vylepšení, a i přes to, že obě zmíněné hry mají podobný gameplay, má nám toho Valorant ještě o dost více nabídnout.

Agenti

Největší změnou jsou bojeschopní agenti s nadpřirozenými schopnostmi, kteří se strukturou nápadně podobají hrdinům ze hry Overwatch. Každý z agentů má tedy také své vlastní schopnosti a k tomu unikátní ultimátku, ale Riot klade velký důraz na to, aby zde tyto schopnosti figurovaly pouze jako taktická možnost, tedy hlavním a nejdůležitějším rysem hry je stále gunplay.

Momentálně víme o sedmi agentech, kterými jsou:

  • Viper – na pohled smrtící agentka
  • Sova – hrdinsky vyhlížející agent
  • Phoenix – agent oplývající ohnivými schopnostmi
  • Jett – rychlá a lehká běžkyně, podobná Tracer z Overwatch
  • Cypher – bionetický kovboj
  • Sage – medička, podobná Mercy
  • Brimstone – drsně vypadající svalovec

Zbraně

Valorant přichází s obrovským arzenálem moderních a futuristických zbraní. Když se například podíváme na pušku 'Kingdom', působí na nás jako high-tech zbraň, která je dost možná schopna zneškodnit našeho soupeře jediným headshotem. Podobně jako v CS:GO, i zde máme Revolver, který bude však pravděpodobně stejně silný jako Desert Eagle. Dalším rozdílem jsou mířidla, která budou dostupná na všech zbraních, ale pravděpodobně nebudou hrát zas tak velkou roli jako v jiných hrách. I další zbraně si jsou nápadně podobné, najdeme tu například variantu AK-47, ovšem všechny tyto smrtelné nástroje mají futuristický nádech.

Valorant Revolver

Systém bodování

Ve Valorantu se setkáme s podobným systémem bodování založeným na počtu kol, avšak narozdíl od CS:GO zde bude pouze 24 kol, která budou fungovat na principu 24 maximálních kol. Bodovaný systém bude představovat útočníky proti obráncům a ne přímo dané frakce, jako jsou například Teroristé a Counter-Teroristé, což napovídá, že se snaží zalíbit širšímu publiku a endemickým sponzorům.

Systém podvádění

Všichni známe neblaze proslulý banovací systém VAC, kvůli kterému je už celé roky Valve kritizován za jeho neúčinnost. S pozitivními ohlasy se ale setkalo představení Overwatch systému, který nechává hráče sledovat kompetitivní zápasy a soudit, zda-li podezřelý hráč skutečně podváděl. Riot však dosud nezmínil nic o tom, že by podobný systém plánoval také. Valorant bude využívat novou anti-cheatovací platformu Vanguard cílenou na odstranění tamperingu. Valorant nám také představí serverově autoritativní herní architekturu, která cheaterům znemožní používat cheaty, které by zásadně ovlivnily hru, jako například teleportace anebo speed hack.

Tick rate serveru

CS:GO používá na běžné zápasy 64-tickové servery, což je velkým rozdílem oproti Valorantu, kde je možné hrát veřejné zápasy na 128-tickových serverech. Pro nás to znamená, že na veřejných serverech bude Valorant fungovat daleko bezproblémověji, ale i tak by měl zůstat stále stabilní. Riot chce, aby většina hráčů měla ping 35ms, což naznačuje na vylepšení registrace ran a odstranění lagů pro většinu hráčů. Riot dále navýší rychlost všech hráčů na 128 snímků za sekundu, a to i když se bude protivník lagovat kvůli špatnému internetovému připojení. Pro nás to naštěstí znamená, že nebudeme umírat na hráče, kteří se portují po mapě. Jak již Riot zmínil v oficiálním traileru, chtějí bojovat proti "peeker's advantage", což poskytuje výhodu právě hráčům, kteří mají horší internetové připojení. Jak to ale chtějí udělat? To se musíme nechat překvapit.

Styl

Valorant se, od CS:GO zaměřeného na moderní přístup k válčení, liší svým zasazením do blízké budoucnosti naší Země. Valorant se bude stylem, vysoce kontrastními barvami a ostrými okraji dost podobat League of Legends, ale nejvíce to můžeme nejspíš spojovat s hrou Overwatch, protože působí kresleně a realisticky zároveň. Na Valorant se můžeme těšit někdy během letošního léta a bude, stejně jako CS:GO, free-to-play.