RECENZE: VR od ADROP je úžasným herním zážitkem pro zkušené i začátečníky

19. 12. 2020 | 13:04 PR článek
Dostali jsme příležitost vyzkoušet si virtuální realitu od firmy ADROP, která se specializuje na zážitky všeho druhu. Jak si stojí s jejich VR hradsetem a má cenu si tento kousek vyzkoušet?
VR adrop
VR adrop
Zdroj: Zdroj

Servis přímo pod nos

Celý balík nám doručil přímo přede dveře kurýr, který nám předal krabici s celým headsetem. Naprosto stejně proběhlo i vrácení headsetu, není tak potřeba balík nikde vyzvedávat ani vracet a celé půjčení je tak naprosto pohodlné.

Naprosto jednoduché je také samotné zprovoznění headsetu. V krabici totiž kromě návodu naleznete pouze headset, ovladače a krabičku, kterou zapojíte do zásuvky a televize. Následně stačí zapnout samotný headset, nasadit si jej na hlavu a můžete začít hrát, díky použití headsetu Oculus Quest není potřeba k používání počítač. Pro vysílání obrazu do TV je potřeba propojit headset s krabičkou, což je záležitost pár sekund v nastavení headsetu. Jedná se zkrátka o naprosto jednoduché, rychlé, ale přesto efektivní řešení, se kterým si poradí i naprostý technický analfabet. Za to má od nás Adrop velké plus.

Při prvním spuštění si musíte nastavit ještě oblast, ve které se můžete pohybovat. Čím víc místa v bytě máte, tím samozřejmě lépe, naprosto v pohodě si však můžete zahrát i v omezeném prostoru. To je však už poslední krok, který musíte před hraním podniknout. Poté vás už přivítá impozantní menu, které je samozřejmě kompletně zpracováno ve VR a jde poznat, že i na něm si dali lidé z Adropu záležet.

adrop vr
adrop vr

Zajdete si do práce, vydáte se do Alp, nebo raději zkusíte porcování ovoce?

Na výběr je hned deset her, ze kterých si vybere naprosto každý. Nemůže samozřejmě chybět nejpopulárnější VR hra na světě, český Beat Saber, který je naprosto návykovou rytmickou záležitostí a už jen tato hra samotná je důvodem, proč si virtuální realitu vyzkoušet. To však neznamená, že ostatní hry nestojí za to.

Naprosto impozantním zážitkem je VR verze populární hry Superhot. Virtuální realita posouvá tuto minimalistickou střílečku, která si hraje s plynutím času, na novou úroveň. Dvoumetrové červené postavy, které se vás snaží při každé příležitosti zastřelit, vypadají ve virtuální realitě opravdu skvěle, a při vyhýbání kulkám a střílení protivníků si budete připadat jak Neo z Matrixu.

superhot vr
superhot vr
: Stean Superhot VR

Pokud rádi cestujete, je tu pro vás jako dělaná hra The Climb. V té se vcítíte do kůže horolezce, který se snaží vyšplhat na vrcholky například v asijském zálivu, v Alpách nebo v Grand Canyonu. Hra přináší zábavnou hratelnost, čím však září nejvíce je úžasné prostředí. Kolem vás tak létají barvití motýli, majestátní orli nebo si můžete užít sněhovou bouři. Po vyšplhání na vrchol vás navíc odmění nádherný výhled po krajině, který rozhodně stojí za to si vychutnat.

Překvapením pro nás byla hra Angry Birds VR, kterou zná téměř každý ze svých chytrých telefonů. Třetí rozměr je rozhodně něco, co hru posouvá na další úroveň a jedná se o dost zábavnou hříčku, kterou stojí za to si vyzkoušet. Podobně je na tom také další legendární mobilní hříčka, Fruit Ninja, kde se zase vcítíte do kůže samuraje, který si vyřizuje účty s ovocem. Stejně tak zábavná je hra Job Simulator, kde, jak název napovídá, si můžete vyzkoušet různá povolání. Role automechanika, kuchaře, nebo třeba práce v kanclu jsou skvěle zpracované a přinesou dávku zábavy.

job simulator VR
job simulator VR
: Steam Job Simulator

Fanoušky zbraní potěší virtuální střelnice GunClub, kde se můžete vyřádit s pořádnou řádkou realisticky zpracovaných zbraní. Fanoušci únikových her si mohou vyzkoušet hru The Room, kde se budete snažit přijít na kloub zmizení známého egyptologa. Zapomenout nesmíme ani na Eleven Table Tennis, kde si můžete vyzkoušet ping pong proti virtuálnímu soupeři. A pro kreativní duše je zde Tilt Brush, kde můžete tvořit trojrozměrné malby.

Kdo by chtěl vyzkoušet tento headset z důvodu, aby otestoval výkon VR na svém PC, ten příliš nepochodí. Headset totiž ke svému PC připojit nelze. Stejně tak headset funguje pouze offline a nemůžete tak například navštívit web nebo se podívat ve VR na YouTube či Netflix. To jsou však jediné nevýhody, které mohou některé zájemce trápit.

Shrnutí: Nic míň než skvělý zážitek nečekejte

VR zážitek od Adrop doporučujeme, a to i pro naprosté technologické začátečníky. Doručení, vrácení, zapojení i samotné hraní je velmi jednoduché a ze skvělé řady her si svého favorita vybere naprosto každý. VR se zkrátka hodí jak pro solo hraní, tak například na narozeninové párty, kde si headset může užít celá rodina.

Komu však VR nedoporučujeme, jsou lidé, kteří chtějí otestovat výkon VR na svém počítači nebo sledovat filmy. Kromě této skupiny si však VR užijí všichni. Nás tento zážitek naprosto uchvátil a děkujeme společnosti Adrop za propůjčení.

Virtuální realitu si můžete zapůjčit na webu Adrop pod tímto odkazem. Headset si lze zapůjčit od jednoho dne až po dva týdny, přičemž cena se pohybuje od 1790 Kč po 6269 Kč.

Student žurnalistiky a filmových věd, milovník CS:GO, majitel společné fotky s Hide the Pain Haroldem.