Přejít k hlavnímu obsahu

M0NESY vyvolal kontroverzi se svým magickým smokem. Je v souladu s pravidly, potvrdilo PGL

15. 5. 2022 | 12:02 Counter-Strike 2 Kauza
Sedmnáctiletá hvězda G2 Ilya „⁠m0NESY⁠“ Osipov hodila v zápase s Imperial velmi zajímavý smoke, který pro mladíka v kombinaci s jiným vytvořil perfektní otvor na pozorovaní midu. Vlna reakcí o možném zneužití chyby hry na sebe nenechala čekat.
Ilya "⁠m0NESY⁠" Osipov
Ilya "⁠m0NESY⁠" Osipov
Zdroj: HLTV.org

Běželo druhé kolo Legends fáze PGL Majoru mezi týmy G2 Esports a Imperial. Ilya „⁠m0NESY⁠“ Osipov se na CT straně jakožto primární odstřelovač rozběhl do okna, odkud se snažil držet mid. Na soupeře hodil již naučený molotov, pak si však přímo na svoji pozici hodil i smoke. A ne jen tak ledajaký.

V kombinaci s tím standartním, který mu na jeho pozici hodili Brazilci, totiž tato dýmovnice vytvořila perfektní mezeru, díky níž Osipov poslal k zemi hned dva bezradné nepřátele. Jednalo se o tzv. one-way smoke, kdy z jeho pozice šlo krásně vidět, kdežto z druhé strany neměl nikdo šanci.

M0NESY použil podobný trik také v prvním zápase proti Natus Vincere, ovšem bez stejného úspěchu. Udělal to také v RMR turnaji, kdy se G2 utkali s Anonymo, jenže tehdy polská strana do okna žádný smoke nehodila, což zapříčinilo to, že magický smoke nefugnoval.

Po zápase se ono kolo rychle objevilo na Twitteru. Mnozí si mysleli, že m0NESY zneužil herní bug. Sám mladík však situaci komentoval s tím, že se tým ptal adminů už během dubnového RMR turnaje.Ti mu dali zelenou. Situaci pak přirovnal k „nekonečnému molotovu“, který se s oblibou hází na mapě Ancient přímo z teroristického spawnu až na mid, přičemž letí mnohem déle než je zvyklé.

Není to poprvé, co se podobné věci řeší zrovna na Majoru. Všichni si jistě pamatují legendární „Olofboost“ na DreamHack Winter 2014. Nebo „jump bug“, jenž použili BIG na PGL Krakow 2017. Němci skákali s využitím tlačítka pro skrčení, a to třeba přes zeď, aby viděli nepřátele, kteří je naopak nespatřili. V tomto případě nedošlo k žádným následkům a bug byl od administrátorů povolen, týmy ale uzavřely férovou dohodu o jeho nepoužívání.

Na portále PLAYzone jsem redaktorem od března roku 2021. Věnuji se v drtivé většině hře Counter Strike: Global Offensive.