Přejít k hlavnímu obsahu

Vy zas*aní noobové! Kapitán nejlepšího týmu seřval soupeře, je kritika zasloužená?

30. 7. 2023 | 18:16 Counter-Strike 2 Komentář
Casper „cadiaN“ Møller patří mezi nejemotivnější hráče světové scény. Vypjaté zápasy si skutečně užívá a dokáže svůj tým strhnout k vítězství, ať už povedeným clutchem, nebo projevem radosti. Tentokrát si po jedné ze svých vydařených akcí otevřel pusu na outsidery z The MongolZ, kteří byli opravdu blízko šokujícímu vítězství. Reakce komunity jsou rozdělené.
Casper „cadiaN“ Møller
Casper „cadiaN“ Møller
Zdroj: HLTV.org

Když na světovém turnaji uslyšíte někoho křičet opravdu nahlas, tak to bude buď Casper „cadiaN“ Møller, nebo Dan „apEX“ Madesclaire. Kapitáni dvou nejlepších týmů letošního roku často ventilují emoce celého svého týmu. CadiaN si tentokrát ale skutečně nebral servítky a po vyhraném clutchi na své soupeře zakřičel mimo jiné: „You f*cking noobs.“ Sami organizátoři klip sdíleli a zdálo se, že si všichni tuto atmosféru užívají.

„Velice se omlouvám za trash talk během zápasu. Vím, že jsem jediný hráč, který stále pokřikuje na své soupeře, nicméně tohle bylo naposledy, co jsem to udělal. Pokusím se to být lepší,“ přispěchal dánský kapitán s omluvou za své chování. Okamžitě se ale dočkal zastání od různých osobností či hráčů z konkurenčních týmů. Mnoho z nich mu navíc upřímnou omluvu nevěří, protože zní až moc ironicky. CadiaN totiž určitě není jediný.

Sčítání hráčů
Sčítání hráčů

Realita je taková, že co se stane na serveru, to na něm má i zůstat. Zkušený Dán už mnohokrát ukázal, že před zápasem i po něm umí projevit respekt jakémukoliv soupeři. V zápalu boje v něm ale plane oheň. Pořadatelé IEM Cologne verbální komunikaci mezi soupeři navíc pomáhají tím, že týmy sedí naproti sobě. Vidí se, ale neslyší se. Vzájemně na sebe reagovat jsme viděli už mnoho hráčů včetně těch největších hvězd.

Celá kritika se tak dá považovat pouze za nafouknutou bublinu. Esport si ale získává stále širší obecenstvo a kdo není kovaný soutěživý hráč, ten takové chování nemusí znát a může na první pohled vypadat jako absolutně nevhodné a plné nenávisti. Nic takového zde ale neplatí. Pokud dokážete projevit respekt a po zápase si přijdete podat ruce, jeden křik na vaší reputaci nic nezmění. Emoce vytváří ty nejkrásnější příběhy.

Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.