Přejít k hlavnímu obsahu

Sony testuje umělou inteligenci u postav, aby s nimi mohli hráči během svých sezení interagovat

11. 3. 2025 | 14:00 Zajímavost
Herní gigant jménem Sony si podle všeho pohrává s umělou inteligencí ve hrách. Na veřejnost uniklo video s hotovým funkčním prototypem AI verze Aloy z Horizon Forbidden West. Klip, ktery se objevil na internetu, ale rychle zmizel – Sony se postaralo o jeho stažení kvůli autorským právům.
Aloy
Aloy
Zdroj: Guerrilla Games

Aloy, která s vámi bude mluvit? Podle dostupných informací Sony pracuje na AI-powered verzi Aloy, která dokáže vést konverzaci s hráčem během hraní. Její hlas generuje interní systém Sony pro syntézu emocí a její mimiku řídí technologie Mockingbird. Pro zpracování hlasových příkazů pak Sony využívá OpenAI’s Whisper a pro odpovědi modely GPT-4 a Llama 3.

Ačkoliv se demo testovalo na PC, Sony už údajně zkoušelo i běh přímo na PS5 a technologie prý funguje bez větších problémů. První verzi ukázali vývojářům už před rokem, vylepšená verze se pak představila za zavřenými dveřmi na akci STEF v Tokiu. Podle Sony jde zatím jen o technologický experiment, ale už teď je jasné, že podobné inovace budou mít obrovský dopad na herní průmysl. Má ale smysl, aby hráči mluvili s postavou, za kterou sami hrají? Kromě toho se znovu otevírá diskuze o tom, jak AI ovlivní práci dabérů a vývojářů.

Sony však není jediná společnost, která se do AI her pouští. Nvidia pracuje na své technologii Ace, která umožňuje hráčům volně komunikovat s NPC, a Microsoft chystá vlastní AI modely pro Xbox. Elon Musk také slibuje otevření svého vlastní herního studia na umělé inteligenci. V herním průmyslu už AI používá téměř polovina vývojářů, ale zároveň roste obava, že generativní technologie by mohly vést k masivním propouštěním.

Vášnivý hráč a fanoušek esportové scény. Na PLAYzone tvořím čtvrtým rokem. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.