Přejít k hlavnímu obsahu

Kingdom Come: Deliverance II pokořilo další milník. Hráči za české RPG utratili 5 miliard korun

5. 5. 2025 | 16:00 Gaming
Vývojáři z českého studia Warhorse se na svých sítích v neděli pochlubili další pokořenou metou. Zatímco první díl už překonal 10 milionů prodaných kopií, tak druhé pokračování se o víkendu přehouplo přes hranici 3 milionů kusů. Jelikož se stále všude prodává za plnou cenu, tak není divu, že minimálně z hlediska tržeb již dost razantně pokořilo svého předchůdce.
Kingdom Come: Deliverance II
Kingdom Come: Deliverance II
Zdroj: Warhorse Studios

Co měsíc od vydání, to jeden milion prodaných kopií. Bilance zatím vychází pro Warhorse Studios dokonale, jak ukázal příspěvek načasovaný přesně na tři měsíce od vydání Kingdom Come: Deliverance II. „Děkujeme, že s námi píšete historii. Audentes Fortuna Iuvat,“ poděkovali tvůrci z pražského studia celé hráčské obci.

Česká videohra si na sebe vydělala okamžitě po vydání, jen za první den Warhorse hlásili pokoření prvního milionu prodaných kopií. Na konci února se jednalo o miliony dva, po čemž tempo logicky zpomalilo. Ještě před vydáním prvního DLC s názvem Štětce se smrtí ovšem vývojáři pochlubili zdoláním třímilionové mety.

Společně s tímto milníkem druhého dílu se velkého momentu dočkala i prvotina. Prodeje Kingdom Come: Deliverance se dostaly do osmého řádu, 10 milionů kopií už je neskutečný úspěch. Velkou zajímavostí je také skutečnost, že ještě koncem roku se hovořilo o 8 milionech, 2 miliony tak přibyly po vydání druhého dílu.

Z hlediska tržeb je už Kingdom Come: Deliverance II úspěšnějším potomkem. Byznysová rubrika Seznam Zpráv informovala o tržbách ve výši zhruba 2,26 miliard korun, tudíž po vydělení počtem kusů vychází najevo, že v průměru za každou kopii prvního dílu utratili hráči méně než 300 Kč, a to díky velkým slevám.

Letošní pokračování je v prodeji za 60 eur, zlatá edice za 80. PR manažer studia Warhorse, Tobias Stolz-Zwilling, v debatě na streamu u Xnapyho uvedl, že u prvních dvou milionů byl podíl vlastnictví těchto dvou verzí zhruba 50 na 50. Hrubým výpočtem se tak u třetího milionu kopií tržby dostávají k 5 miliardám korun!

Co se týče ceny za vývoj dvakrát tak velké hry oproti prvnímu dílu odhaduje na 1 miliardu, tak se s čistým srdcem jedná o velký byznysový úspěch. Tvůrci mají z čeho brát pro práci nejen na dalších rozšířeních, důvěru vlastníků si jistě zasloužili i pro budoucí projekty. Hráči se mají v budoucnu rozhodně na co těšit.

Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.