
Na sociálních sítích StarLadderu se objevila dlouho očekávaná informace, že se MRQ (Major Regional Qualifier) uskuteční v termínu od 16. do 19. října. Pozvánky budou udělovány osm dní před startem, stejně jako se dozvíme přímé účastníky z nejvyšších pater žebříčku, kteří nemusejí projít kvalifikačním sítem.
Prvním terčem kritiky je skutečnost, že se na datum konání jednoho ze dvou nejdůležitějších turnajů roku čekalo až doposud. Organizátoři musejí splňovat tvrdé podmínky a deadliny, ale co se týče kvalifikace na Major, tam to jako kdyby neplatilo. Potom se totiž stává situace, že se MRQ kříží s důležitými soutěžemi.
When things like this happen it compromises the already very shaky integrity of the VRS system @CounterStrike https://t.co/YPhaa5kbBv
— Graham Pitt (@messioso) June 6, 2025
V případě bojů o postup do Budapešti se dokonce jedná o kolizi se čtyřmi různými akcemi, v nichž si týmy dohromady rozdají 2 500 000 dolarů, a tedy i obrovskou porci VRS bodů. Štědře dotované turnaje Roobet Cup a Thunderpick World Championship se konají v Evropě, takže zástupců ostatních regionů mají smůlu.
Osobnosti pořadatele nešetří. Jako první na velikost problematického plánování upozornil Graham Pitt, generální manažer Complexity a někdejší hlavní rozhodčí ESL turnajů. Ten na svém X profilu vysvětlil, že při více souběžných mohlo svoji třeba jedinou šanci dostat více týmů, zatímco takto „bohatí dále bohatnou“.
And this is the crux of the issue.
4 events happening at the same time means some teams will probably finally get their one bigger/LAN event of the season, a chance to prove themselves from the depths of the VRS.
And now it will be taken away, meanwhile the rich will continue… https://t.co/Z2AKoP5wld— Graham Pitt (@messioso) June 6, 2025
Druhý problém v komunitě bublá možná ještě více. Od aktuálně probíhajícího Majoru v Austinu mají organizátoři možnost uspořádat finální (a pro většinu regionů jedinou) část kvalifikace online. BLAST.tv měl možnosti na LAN, všechny odmítl a všichni viděli, jak to bylo špatné. Přesto to StarLadder udělá znovu.
Zklamání z tohoto rozhodnutí proudí ze všech stran. „RMR byly nejemotivnější a nejintenzivnější akce celého roku a my jsme je hodili do koše pro vyslání nejlepších online týmů do LAN prostředí. Zbavme se toho. Hra roste, ne se zmenšuje, tak se k ní tak možná chovejme,“ shrnul za všechny Ashley „ashhh“ Battye, trenér GamerLegion.
Online qualifiers are creating circumstances that aren't replicated on LAN, as well as having completely different setups for each teams and every organisation responsible for their own technical fixes instead of experienced admins
That doesn't even take into account the… https://t.co/iJ6ikXitCR— ash (@ashhhcs) June 6, 2025