Přejít k hlavnímu obsahu

Minule to nestačilo? O další Major se bude hrát zase online, navíc v kolizi s boji o 50 milionů korun

6. 6. 2025 | 20:00 Counter-Strike 2 Komentář
Major se koná dvakrát do roka a jedná se o nejdůležitější součást ekosystému, která hráčům může změnit život – bez přehánění. Týmy z nižších úrovní kvitují rozšíření na 32 účastníků, další změny v kvalifikačním procesu byly minule velmi kritizované. K překvapení komunity se ale na systému nic nemění ani pro příští StarLadder Major a osobnosti pořadatele nešetří.
MVM Dome v Budapešti
MVM Dome v Budapešti
Zdroj: StarLadder

Na sociálních sítích StarLadderu se objevila dlouho očekávaná informace, že se MRQ (Major Regional Qualifier) uskuteční v termínu od 16. do 19. října. Pozvánky budou udělovány osm dní před startem, stejně jako se dozvíme přímé účastníky z nejvyšších pater žebříčku, kteří nemusejí projít kvalifikačním sítem.

Prvním terčem kritiky je skutečnost, že se na datum konání jednoho ze dvou nejdůležitějších turnajů roku čekalo až doposud. Organizátoři musejí splňovat tvrdé podmínky a deadliny, ale co se týče kvalifikace na Major, tam to jako kdyby neplatilo. Potom se totiž stává situace, že se MRQ kříží s důležitými soutěžemi.

V případě bojů o postup do Budapešti se dokonce jedná o kolizi se čtyřmi různými akcemi, v nichž si týmy dohromady rozdají 2 500 000 dolarů, a tedy i obrovskou porci VRS bodů. Štědře dotované turnaje Roobet Cup a Thunderpick World Championship se konají v Evropě, takže zástupců ostatních regionů mají smůlu.

Osobnosti pořadatele nešetří. Jako první na velikost problematického plánování upozornil Graham Pitt, generální manažer Complexity a někdejší hlavní rozhodčí ESL turnajů. Ten na svém X profilu vysvětlil, že při více souběžných mohlo svoji třeba jedinou šanci dostat více týmů, zatímco takto „bohatí dále bohatnou“.

Druhý problém v komunitě bublá možná ještě více. Od aktuálně probíhajícího Majoru v Austinu mají organizátoři možnost uspořádat finální (a pro většinu regionů jedinou) část kvalifikace online. BLAST.tv měl možnosti na LAN, všechny odmítl a všichni viděli, jak to bylo špatné. Přesto to StarLadder udělá znovu.

Zklamání z tohoto rozhodnutí proudí ze všech stran. „RMR byly nejemotivnější a nejintenzivnější akce celého roku a my jsme je hodili do koše pro vyslání nejlepších online týmů do LAN prostředí. Zbavme se toho. Hra roste, ne se zmenšuje, tak se k ní tak možná chovejme,“ shrnul za všechny Ashley „ashhh“ Battye, trenér GamerLegion.

Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.