
Pro mnohé je NAVI synonymem pro Counter-Strike. Od triumfu na prvním Majoru ve Stockholmu přes Intel Grand Slam až po letošní titul z Esports World Cupu. Tahle organizace ví, jak se vyhrává. Teď ale přichází nová výzva: League of Legends na té nejvyšší evropské úrovni.
„NAVI je multigamingový klub s týmy v 16 různých hrách, ale pořád nám chyběla jedna z těch nejzásadnějších disciplín. Ta poslední chybějící část do naší mozaiky,“ vysvětlil CEO Yevhen Zolotarov pro Sheep Esports. Organizace podle něj už roky zvažovala vstup do LEC, ale až teď se naskytla ideální příležitost. „Naším cílem bylo najít ten správný moment. A myslím, že jsme ho našli,“ dodal.
Celý obchod byl dokončen relativně v tichosti, ale pracovalo se na něm dlouhé měsíce. Rogue, vedení firmou Infinite Reality, se snažilo svůj slot prodat už od konce roku 2023. Nabídky od týmů jako Falcons nebo Nigma Galaxy nakonec ztroskotaly na podmínkách nebo požadavcích ze strany Riot Games.
A new story. Our chapter begins now. pic.twitter.com/VJD2tMqCCv
— NAVI LoL (@NAVILeague) June 13, 2025
Rogue tak vstoupilo do letošní sezóny s krizovým rostrem složeným na poslední chvíli, což vedlo k poslednímu místu v obou splitech. Larssen zůstal věrný až do konce, a právě kolem něj se teď možná začne budovat nový tým. Podle informací od Sheep Esports by si NAVI mělo ponechat Adama a Larssena minimálně do konce roku. „Všichni hráči i realizační tým byli plně převedeni pod NAVI,“ potvrdil Zolotarov.
Zároveň ale přiznává, že klub už teď sonduje možnosti, jak posílit zejména bot lane. Složitost kontraktů bývalých hráčů Rogue ale podle něj může proces přestavby zkomplikovat. „Víme, že nejlepší čas pro budování je během offseason. Letní split nám ale poskytne data, na základě kterých se rozhodneme, jak dál. A když se naskytne šance tým posílit už teď, využijeme ji,“ dodává CEO NAVI.
Na rozdíl od některých jiných týmů, které se spoléhaly čistě na přenos své stávající fanbase z jiných her, NAVI plánuje budovat novou komunitu přímo kolem LoL. „Máme miliony fanoušků po celém světě, ale nechceme se na to spoléhat. Chceme si je získat výsledky, kvalitním obsahem a zážitky,“ říká Zolotarov.