Přejít k hlavnímu obsahu

Milion hráčů den po vydání a silná výstraha pro EA Sports! Rematch září ve světle reflektorů

23. 6. 2025 | 18:30 Komentář
Před vydáním nejnovější fotbalové hry Rematch bylo v rámci otevřených playtestů možné nahlédnout na čísla hráčů, kteří se rozhodli dát fotbalu od studia Sloclap šanci. Ačkoliv mnozí brali více než sto tisíc uživatelů jako fajn číslo, tak se jen těžko dalo odhadovat, jak velké popularitě se bude Rematch těšit. Den po vydání se vývojáři pochlubili úctyhodným milníkem.
Hra Rematch překročila už v den vydání úctyhodný milník!
Hra Rematch překročila už v den vydání úctyhodný milník!
Zdroj: Sloclap

Během dne vydání fotbalová hra Rematch překročila hranici jednoho milionu unikátních hráčů. Bohužel vývojáři už neprozradili, kolik lidí z tohoto milionu si hru zakoupilo a kdo naopak využil nabídky předplatného Xbox/PC Games Pass, kde se hra dá po zaplacení nižší částky hrát. Přesto se jedná o naprosto parádní číslo, které bez pochyb zavítalo také do studia Electronic Arts, konkrétně sportovního oddělení.

Není tajemstvím, že hráči s největší fotbalovou hrou současnosti nejsou spokojeni. Řeč je o kompletní sérii FIFA/EA Sports FC, jenž podle slov oddané komunity začíná působit spíše jako výsměch. Proto se projekty, jakými je UFL nebo Rematch, těší velké pozornosti. Lidé chtějí alternativy a na počtu aktivních hráčů je to vidět. Rematch po vydání dosáhl na hranici 92 tisíc v jednu chvíli aktivních uživatelů na platformě Steam.

Pro porovnání, EA Sports FC 25 během toho samého víkendu zaznamenalo pouze 90 tisíc. Ačkoliv rozdíl není nijak velký, tak vzhledem k historii fotbalových her se jedná o prvního skutečně velkého konkurenta slavné série od Electronic Arts od dob Pro Evolution Soccer (nyní eFootball). Nejdůležitějším faktorem bude jako u všech her čas. Mnoho titulů zažilo velké starty s miliony hráčů a následovaly je ještě větší pády.

Co hraje do jisté míry v prospěch Rematche, je to, že se vývojáři rozhodli jít cestou placených kopií a konzolí. Oddělení od free-to-play her je správným krokem, protože hráči budou chtít daleko radši zůstat, pokud si za hru zaplatili, než kdyby ji mohli pouze vyzkoušet a následně bez rozmýšlení vypnout. Cílení na konzole je pochopitelným krokem vzhledem k tomu, jak populární sportovní hry právě na PlayStationu a Xboxu jsou.

Jedinou nevýhodou je to, že během vydání a doteď stále chybí funkce crossplay, která by umožňovala hraní s ostatními uživateli na jiných platformách. Vývojáři se ovšem za tento nedostatek omluvili a nadále zůstává v jejich plánech jeho zakomponování. Kompetitivní hry a crossplay jsou v dnešní době nutnost.

Slyšel jsi něco o změnách na profesionální scéně? Tak v tom případě jsem o nich slyšel už dva týdny předtím. V PLAYzone jsem od jara roku 2021 a momentálně mám za sebou něco okolo 450 článků. Kromě žurnalistiky také spravuji sociální sítě, prostě kompletní univerzál.