
Když se poprvé objevily zmínky o projektu hry pod názvem Hytale, tak většina RPG komunity, speciálně okolo hry Minecraft, byla nadšená. Ne že by základní verze jedné z nejpopulárnějších her v historii na dostatečný zážitek nestačila, ale spousta hráčů chtěla přeci jen něco trochu jiného. Větší rozmanitost životního prostředí, zvířat, úkolů, příběhu a především těžší výzvy, než které nabízel v dané době Minecraft.
Hytale od zakladatelů minecraftového serveru Hypixel tohle vše sliboval a ukázky společně s některými hratelnými verzemi hráčům pouze dodaly ve vývojářský tým důvěru. Vše začalo v roce 2015, kdy byl začátek vývoje oficiálně potvrzen. V průběhu let se k projektu přidalo také vydavatelství Riot Games, které očividně ve hře Hytale vidělo potenciál a rozhodlo se vývojářům podat pomocnou ruku. Přesto to ovšem nestačilo.
A Difficult Update About Hytale
Hey Everyone,
Today, I shared some incredibly tough news with the Hypixel Studios team: we’re ending development on Hytale and beginning the process of winding down Hypixel Studios over the next few months.
This is not the outcome any of us - at…— Noxy @ Hypixel Studios (@Noxywoxy) June 23, 2025
V nejnovějším příspěvku uvedl Aaron Donaghey, ředitel a spoluzakladatel projektu následovné: „Ahojte všichni. Dnes se s vámi musím podělit o jednu těžkou novinku týkající se Hypixel Studios. Oficiálně ukončujeme vývoj hry Hytale a začínáme pomalu omezovat aktivity studia. Tohle není ani zdaleka konec, jaký jsme si představovali, ať už my, nebo Riot. Po letech vývoje, adaptací a následného prozkoumání našich možností jsme došli k závěru, že nedokážeme Hytale vydat ve stavu, jaký jsme vám kdysi slíbili.“
Donaghey dále v dlouhém příspěvku na platformě X zmínil, že výzev spojených s vývojem takto kreativní a zábavné hry bylo mnohdy až příliš a postupný posun celého odvětví neustále zvyšoval laťku, které chtěli vývojáři dosáhnout. Na konec se tento pomyslný strop dostal tak vysoko, že všem došlo, jak moc dlouho by ještě vývoj trval. Tolik času už ovšem podle vlastních slov Hypixel Studios nemělo.
Ředitel studia poděkoval vývojářům, komunitě i společnosti Riot Games. Všichni prý neuvěřitelné pomohli v průběhu vývoje, ale již zmíněné problémy a přiliš velká očekávání se nakonec staly posledním hřebíkem do rakve. Donaghey rovněž uvedl, že problémy Hypixel Studios se nijak netýkají originálního minecraftového serveru Hypixel, kde vlastně začal i příběh samotného Hytalu. Jedná se o smutný konec projektu, který mohl nabídnout unikátní minecraftový zážitek i pro ty, jenž se nechtěli ponořit do světa modifikací.