Přejít k hlavnímu obsahu

Alternativa Minecraftu hlásí po deseti letech vývoje konec. Smutnou zprávu oznámil CEO

25. 6. 2025 | 16:00 Gaming
V jednu chvíli se jednalo o jeden z těch nejslibnějších projektů, které v komunitě Minecraftu vznikaly. Dnes je oficiálně Hytale po smrti. S touto smutnou novinkou přišel sám ředitel a spoluzakladatel Aaron Donaghey. Po deseti letech vývoje se alternativa Minecraftu od tvůrců serveru Hypixel dostala do bodu, kdy by její vývoj trval déle, než se originálně očekávalo.
Vývoj hry Hytale je u konce!
Vývoj hry Hytale je u konce!
Zdroj: Hypixel Studios

Když se poprvé objevily zmínky o projektu hry pod názvem Hytale, tak většina RPG komunity, speciálně okolo hry Minecraft, byla nadšená. Ne že by základní verze jedné z nejpopulárnějších her v historii na dostatečný zážitek nestačila, ale spousta hráčů chtěla přeci jen něco trochu jiného. Větší rozmanitost životního prostředí, zvířat, úkolů, příběhu a především těžší výzvy, než které nabízel v dané době Minecraft.

Hytale od zakladatelů minecraftového serveru Hypixel tohle vše sliboval a ukázky společně s některými hratelnými verzemi hráčům pouze dodaly ve vývojářský tým důvěru. Vše začalo v roce 2015, kdy byl začátek vývoje oficiálně potvrzen. V průběhu let se k projektu přidalo také vydavatelství Riot Games, které očividně ve hře Hytale vidělo potenciál a rozhodlo se vývojářům podat pomocnou ruku. Přesto to ovšem nestačilo.

V nejnovějším příspěvku uvedl Aaron Donaghey, ředitel a spoluzakladatel projektu následovné: „Ahojte všichni. Dnes se s vámi musím podělit o jednu těžkou novinku týkající se Hypixel Studios. Oficiálně ukončujeme vývoj hry Hytale a začínáme pomalu omezovat aktivity studia. Tohle není ani zdaleka konec, jaký jsme si představovali, ať už my, nebo Riot. Po letech vývoje, adaptací a následného prozkoumání našich možností jsme došli k závěru,  že nedokážeme Hytale vydat ve stavu, jaký jsme vám kdysi slíbili.“

Donaghey dále v dlouhém příspěvku na platformě X zmínil, že výzev spojených s vývojem takto kreativní a zábavné hry bylo mnohdy až příliš a postupný posun celého odvětví neustále zvyšoval laťku, které chtěli vývojáři dosáhnout. Na konec se tento pomyslný strop dostal tak vysoko, že všem došlo, jak moc dlouho by ještě vývoj trval. Tolik času už ovšem podle vlastních slov Hypixel Studios nemělo.

Ředitel studia poděkoval vývojářům, komunitě i společnosti Riot Games. Všichni prý neuvěřitelné pomohli v průběhu vývoje, ale již zmíněné problémy a přiliš velká očekávání se nakonec staly posledním hřebíkem do rakve. Donaghey rovněž uvedl, že problémy Hypixel Studios se nijak netýkají originálního minecraftového serveru Hypixel, kde vlastně začal i příběh samotného Hytalu. Jedná se o smutný konec projektu, který mohl nabídnout unikátní minecraftový zážitek i pro ty, jenž se nechtěli ponořit do světa modifikací.

Štítky: Hytale, Hypixel, minecraft
Slyšel jsi něco o změnách na profesionální scéně? Tak v tom případě jsem o nich slyšel už dva týdny předtím. V PLAYzone jsem od jara roku 2021 a momentálně mám za sebou něco okolo 450 článků. Kromě žurnalistiky také spravuji sociální sítě, prostě kompletní univerzál.