
1. Místo: Tary (50 milionů Kč)
Taras Povoroznyk alias Tary se po čtyřech letech vrátil na špici. A ne jen tak. Jeho výdělek se za tu dobu ztrojnásobil, především díky byznysu s pochutinami, které nesou jeho jméno. V zimě cukrová vata a oplatky, v létě limonády a celoročně soutěže o luxusní ceny, které přitahují další zákazníky. YouTube ale pořád zůstává jeho hlavním tahounem. Tři kanály, shorts doslova na běžícím pásu a miliardová čísla. A k tomu ještě osobní účast na offline eventech a vlastní tábory. Letos se navíc pouští do právního boje. Chce jasně vymezit, co si youtubeři mezi sebou můžou dovolit říkat.

2. Místo: Ondřej Koběrský (45 milionů Kč)
Když se řekne investice a český YouTube, většina lidí si vybaví právě jeho. Ondřej Koběrský, právník a youtuber v jednom, ukázal, že i finanční obsah může mít obrovské publikum. Nejúspěšnější český kanál na Patreonu mu generuje miliony, a to pravidelně. K tomu přidal i workshopy, přednášky a spolupráci s mezinárodní platformou XTB. Navzdory úspěchu ale čelí kritice za údajný nedostatek odbornosti. On sám to odmítá a tvrdí, že nikoho nenutí investovat, jen pomáhá lidem porozumět světu financí.

3. Místo: FIZIstyle (33 milionů Kč)
Filip Zima aka FIZIstyle už dávno není jen „ten bláznivý kluk z YouTube“. S výdělkem přes 30 milionů a vlivem, který sahá až ke generaci Z, se stal jedním z nejúspěšnějších tvůrců Česka. Vedle YouTube mu vydělává hlavně jeho e-shop a vlastní limonáda FIZI Drink. Nedávno investoval přes milion do vlastní „Squid Game“ soutěže. A i když uznává, že návratnost není snadná, cílem je prý dělat ty největší a nejpropracovanější projekty u nás. Jeho vzorem je pochopitelně MrBeast, světová jednička na poli internetové tvorby obsahu.

4. Místo: Detektiv Mike (30 milionů Kč)
Z comebacku, kterému málokdo věřil, se stal jeden z největších fenoménů české scény. Mike Oganesjan, známý spíše jako MikeJePan, se vrátil s novým formátem. Tentokrát si bere na paškál dezinformátory, problematické influencery a další „zásadní případy“. A lidé to sledují ve velkém. Na platformě Herohero má dnes největší kanál vůbec, s více než 20 tisíci platících fanoušků. Významné příjmy mu přináší i jeho značka Arrogant Family. Původně přitom ani Herohero neplánoval, jen mu YouTube zablokoval video, a tak začal jinde.

5. Místo: Mikýř (28 milionů korun)
Martin Mikyska patří k největším fenoménům českého internetu. Jeho humor a osobitý styl si získaly oblibu širokého publika, což mu otevřelo dveře k spolupráci s velkými značkami jako Coca-Cola, Vodafone nebo Česká spořitelna. Dnes jeho tým dnes čítá 24 lidí, přičemž čtvrtina z nich pracuje přímo na jeho kanálu „Mikýřova úžasná pouť internetem“. Mikýř se také prosadil v mainstreamu, když se mu podařilo vyhrál reality show Survivor a následně uspořádal úspěšnou akci v O2 areně. Jeho agentura Close Friends pak pomáhá dalším influencerům, čímž výrazně rozšířil svůj vliv.

6. Místo: Kluci z Prahy (22 milionů korun)
Janek Rubeš a Jan Mikulka upozorňují na podvodníky a turistické pasti v Praze už více než deset let. Vedle kritiky ale také ukazují krásná a zajímavá místa hlavního města, což si získalo oblibu nejen u Čechů, ale i zahraničních turistů. Původně začali na Stream.cz a později v Seznam Zprávách, dnes fungují samostatně na YouTube s kanálem „Kluci z Prahy“. Jejich anglická verze „Honest Guide“ je dokonce ještě populárnější. Mají dlouhodobé smlouvy s firmami jako Revolut či Surfshark a získali si silnou komunitu podporovatelů.

7. Místo: Jon Marianek (21 milionů korun)
Jon Marianek byl loni na vrcholu díky svému luxusnímu životnímu stylu na YouTube. Po několikaměsíční pauze se v létě vrátil do Česka a uspořádal „velkolepý“ meetup pro fanoušky, kde se objevil i americký youtuber Jake Paul. Akce přilákala tisíce lidí, přestože byla kritizována za organizační nedostatky. Marianek „rozdával“ auta a peníze, čímž výrazně zvýšil svou popularitu a příjmy. Setkání fanoušků je dodnes jedním z největších zdrojů jeho ročního výdělku.

8. Místo: Agraelus (19 milionů korun)
Agraelus je nejpopulárnější streamer v Česku už nějaký ten rok. Jeho příjmy pocházejí z předplatného na platformě Twitch, jednorázových darů (donatů) a prodeje vlastního merche. Mimo to má několik lukrativních spoluprací, například s Komerční bankou a prodejcem elektroniky Smarty. Kromě byznysu je Agraelus aktivní i v charitě. Během streamů se mu podařilo vybrat přes pět milionů korun na různé dobročinné projekty. Jeho popularita je dlouhodobá a stále roste.

9. Místo: Xnapy (17,5 milionů korun)
Petr „Xnapy“ Jirák patří mezi nejvýraznější osobnosti českého esportu, streamingu a komunity League of Legends. Jako bývalý profesionální hráč nyní vytváří obsah na Twitchi a YouTube, mimo to ale ale pořádá akce, které lákají tisíce diváků. Jako například parádní audiovizuální show Chronicles, která letos proběhla v pražském Foru Karlín. Jeho kanál sleduje přes 200 tisíc lidí a spolupracuje s velkými značkami, jako jsou Česká spořitelna, KitKat nebo Disney+. Pro své projekty zaměstnává tým lidí a věří, že investice do kvality se mu vždy vrátí.

10. Místo: MenT (17 milionů korun)
Jan Macák už celé roky patří mezi nejvlivnější české youtubery a tvůrce herního obsahu. Jeho kanál je zaměřený převážně na Minecraft, ale i další populární hry, což mu přináší miliony zhlédnutí a stabilní příjmy z reklam, sponzoringu a merchandisingu. Kromě YouTube spolupracuje také na různých projektech, například herních eventech a esportových turnajích, kde vystupuje jako moderátor nebo ambasador. Jeho popularita je stabilní a komunita velmi věrná, což mu zajišťuje dlouhodobý příjem. Na českém internetu je už přece jenom nějaký pátek.
