Přejít k hlavnímu obsahu

Ubisoft tvrdí, že mikrotransakce dělají singleplayerové hry zábavnějšími

21. 7. 2025 | 17:30 Komentář
Že přidávání mikrotransakcí do prémiových singleplayerových her dělá zážitek „zábavnější“? Přesně tohle zmiňuje finanční správa Ubisoftu. Prý tím zvyšují komfort hráče a celkově přispívají ke kvalitě. Snaží se přesvědčit hráče, že nákup v takových hrách je pro jejich dobro.
Ubisoft tvrdí, že mikrotransakce dělají singleplayerové hry zábavnějšími
Ubisoft tvrdí, že mikrotransakce dělají singleplayerové hry zábavnějšími
Zdroj: Ubisoft / depositphotos (s povolením)

„Naše nabídka monetizace v rámci prémiových her činí hráčský zážitek zábavnějším tím, že hráčům umožňuje personalizaci avatarů nebo rychlejší postup.“ Přesně takhle Ubisoft obhajuje možnost mikrotransakcí v singleplayer titulech, za kterými herní gigant stojí. A samozřejmě to má být zcela volitelné. Hráč si může hru užít naplno i bez placení, ale když si zaplatí za XP boost, itemy, gear nebo nový outfit, bude to prostě větší zábava.

Tady se ale nedá nepozastavit. Všichni, kdo hráli AC Odyssey nebo Valhalla, moc dobře ví, jak šíleně dlouhé a rozplizlé tyhle hry dokážou být. Postup může být pomalý, úkoly se opakují a když chcete pokračovat v příběhu, hra vás často pošle grindit, protože nemáte dostatečný level. Ubisoft to ví, a už roky nabízí možnost zkrátit si tenhle proces za reálné peníze. Teď jen přidal sladkou omáčku tvrzení, že je to vlastně pro hráče lepší.

Tváří se, že nabízejí pohodlnou zkratku, ale realita je trochu jiná. Proč je grind vůbec potřeba, pokud se pak prodává jeho obejití? Ubisoft říká, že jejich monetizační strategie „respektuje hráče“ a je „dlouhodobě udržitelná“. Ale působí to spíš jako: vytvoříme problém, prodáme řešení. Místo abyste měli dobře vyvážený singleplayerový zážitek za 70 nebo 80 eur, dostanete záměrně nataženou hru a pak vybídnutí, ať si připlatíte za to, aby vás tolik nenudila.

Právě takové Assassin’s Creed hry posledních let jsou. A grind? Ten je neoddělitelnou součástí. Ve Valhalle nebo Odyssey jste bez dostatečného levelu nemohli ani provést pořádnou vraždu, což je mimochodem celkem problém, když se hra jmenuje Assassin’s Creed. Shadows tohle sice částečně řeší volitelnou „one-shot“ funkcí, ale i tak zůstává základní otázka: proč je v jádru design hry stavěn tak, aby vás nutil zpomalit, a pak prodali zrychlení?

Ubisoft byl mezi prvními, kdo mikrotransakce v singleplayeru zavedl. A teď se snaží přesvědčit hráče, že je to pro jejich dobro. Jenže zábava není to, co si musíme kupovat navíc ke hře. Zábava by měla být v základu. Za ty peníze, co tyhle hry stojí, by měla být samozřejmostí.

Fanoušek esportu od mala, stejně jako hráč všech možných her. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.