Přejít k hlavnímu obsahu

Šéf Twitche je pro smích. Propagoval vlastní stream v chatech jiných tvůrců

22. 7. 2025 | 18:30 Twitch
Dan Clancy, CEO platformy Twitch, vzbudil pozornost komunity způsobem, který si zřejmě nepředstavoval. V rámci charitativní akce pro St. Jude’s Children’s Research Hospital se rozhodl propagovat svůj vlastní čtyřhodinový stream tím, že vstupoval do chatů jiných známých streamerů a žádal je o raid.
Dan Clancy
Dan Clancy
Zdroj: Amazon

Pro neznalé: raid znamená, že streamer po skončení svého vysílání pošle všechny své diváky na jiný kanál. Jde o běžnou funkci, ale přímé žádosti o raid, zvlášť od cizích lidí nebo opakovaně, jsou v komunitě obecně považovány za nevhodné. Šéf Twitche navíc žádal poněkud neortodoxními slovy: „Bezostyšně lezu do chatů streamerů, které znám, a žádám je o raid, až skončí.“

Na konci ještě doplnil, že v rámci maratonu GCX streamuje pro St Jude's svůj první charitativní stream. Tento vzkaz se objevil alespoň na pěti různých streamech, například u Gassymexicana nebo Fanfan. V jednom případě byl dokonce Clancy dočasně zablokován moderátorem na deset minut kvůli tomu, že porušil restrikce chatu.

A i když v pravidlech Twitche není výslovně zakázané žádat o raid, komunita to vnímá jako nepsané tabu. Když to uděláš jednou, lidi přimhouří oko. Když to ale spamuješ napříč platformou, hranice slušnosti mizí. A hranice pravidel taky, Twitch totiž jasně píše, že spam a rušivé chování jsou nepřijatelné.

Na sociálních sítích se do Clancyho pustili nejen běžní sledující, ale i známá jména. Mnozí upozorňovali, že i když šlo o dobročinný účel, forma byla nevhodná. Někteří se ptali, proč zástupce samotné platformy nezvolil profesionálnější přístup, například předem domluvenou spolupráci se streamery nebo podporu ze strany Twitche jako firmy.

Spoluzakladatel samotné charitativní akce, tvůrce obsahu Gothalion, Clancyho veřejně zkritizoval a označil jeho postup za neprofesionální se slovy „rude as f*ck“. I tak se celkově během GCX maratonu vybralo přes 350 tisíc dolarů, Clancyho část přinesla zhruba 4 tisíce. Přesto kolem ní zůstává pachuť nešťastně zvoleného přístupu a otázka, jak by měl CEO platformy vystupovat, když reprezentuje značku i její hodnoty.

Fanoušek esportu od mala, stejně jako hráč všech možných her. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.