Přejít k hlavnímu obsahu

World of Tanks vstupuje do nové éry. Vyzkoušeli jsme WoT 2.0 a WoT: Heat

22. 8. 2025 | 18:30 Gaming
Vývojáři ze studia Wargaming na německém Gamescomu oznámili dvě velké novinky. Jejich největší hit World of Tanks se dočká významného vylepšení na verzi 2.0. Nejde ale jen o pouhou aktualizaci, ale je to cesta za ambiciózními cíli. Vedle toho došlo k odhalení zcela nové hry, která sází na úspěšné tanky a odehrává se v alternativním světě po 2. světové válce.
World of Tanks: Heat nabídne rychlé bitvy 10 hráčů proti 10.
World of Tanks: Heat nabídne rychlé bitvy 10 hráčů proti 10.
Zdroj: Wargaming

Nová éra ve světě World of Tanks. Tak vývojáři mluví o hře, k níž na začátku září přidají označení 2.0. Populární videohra letos slaví patnácté narozeniny od vydání a autoři si k významnému jubileu připravili novinky. 

Za posledních 15 let se stalo mnoho věcí a myslím, že tou největší věcí, na kterou se teď soustředíme, je naše aktualizace, která vyjde v září,“ vyprávěl Artem Safronov z Wargamingu pro PLAYzone.cz a CNN Prima NEWS přímo na Gamescomu. 

Update přinese novou úroveň tanků XI, s níž se ve hře objeví 16 nových bojových vozidel. Více než 350 tanků projde úpravami a rebalancováním. Hráči se mohou těšit i na nový hangár, v němž si jako v továrně mohou upravovat a vybavovat tank. 

Změn se dočká i uživatelské rozhraní, matchmaking nebo zvuky. Přijde také zcela nová mapa ze Skandinávie: Nordskar. 

Je to největší aktualizace v historii za celých 15 let. Na hru je to hodně. Nechceme zastavovat, chceme jít vpřed a verze 2.0 bude základem na mnoho let dopředu,“ poznamenal produktový ředitel World of Tanks.

Hra opět sází na své tradiční mechaniky a realistickou fyziku. Na tom se podle Safronova zatím nic nemění a největší důraz tak vývojáři kladou na úpravy bitev a hratelnosti. To samé platí i pro vizuální stránku World of Tanks. 

Nová grafika a fyzika jsou něco, o čem budeme přemýšlet později. Už teď jsou naše fyzika a náš engine na vysoké úrovni a my i naši hráči jsme s tím docela spokojeni,“ říká Safronov.

Pro nás to není jen aktualizace. Nejde o nové funkce, které by vypadaly úhledně, jde o to, aby hráči opravdu viděli vyvážený systém pro nové úrovně. Všechno by to mělo osvěžit způsob, jakým hráči hrají,“ dodává Safronov.

Současní hráči se tak s příchodem novinky nemusí bát, že by přišli o dosavadní herní obsah. Nejde o revoluci, ale evoluci populární videohry. Její vývoj opět zčásti probíhá i v pražských kancelářích Wargamingu.

Ve studiu však pracují i na novém titulu World of Tanks: Heat. Ten se odehrává v období po druhé světové válce. Největší změnou oproti klasickým „tankům“ jsou agenti. 
Myslím, že největší rozdíl je v tom, že jsme hra zaměřená na hrdiny. Každý agent má své vlastní schopnosti, které jsou velmi účinné a dokážou zvrátit průběh bitvy. Jsou spárovaní s unikátním vozidlem, které je doplňuje, a dohromady tvoří téměř hrdinskou jednotku,“ vysvětluje Luke Nicholls z Wargamingu. 

Někteří mohou spustit kouřovou clonu, jiní přivolat letecký úder anebo opravit tanky svého parťáka z týmu.

Nicholls přiznává, že s novinkou se studio snaží oslovit mladší publikum. World of Tanks: Heat nabízí svižnější a dynamičtější gameplay. Vývojáři upozorňují, že nejde o historickou hru, která se odehrává v alternativním světě po druhé světové válce. 

Rádi říkáme, že jde o 70 % reality a pak 30 % tvoří potrhlost, abychom tímto spojením vytvořili kombinaci, která dělá Heat speciálním,“ říká Nicholls. 

Poslední otázkou tak zůstává: co Wargaming a esport? Je to už téměř osm let od posledního finále soutěže Wargaming League, které se účastnily i známé organizace jako ukrajinské Natus Vincere či ruský Virtus.pro. Jednu dobu své zástupce měly v nejvyšší divizi i tuzemské týmy eSuba a Gunrunners. 

Vývojáři na Gamescomu lákali i na speciální 5v5 mód plant and defuse pro World of Tanks: Heat. U klasické verze tanků je k dispozici režim Onslaught, který nabízí bitvy dvou sedmičlenných týmů. Studio se v tuto chvíli soustředí především na casual hráče, takže se vznik profesionální soutěže nedá očekávat.

Přesto měl Safronov na závěr našeho povídání v Kolíně nad Rýnem povzbuzující slova. „Máme určité plány do budoucna, možná to nebude nutně e-sport jako byla Wargaming League, ale ani to nebudou casual bitvy. Je to něco mezi. Pracujeme na tom a myslím, že o tom později budeme připraveni promluvit,“ pronesl zástupce Wargamingu.

Novinář s vášní pro esport. Na CNN Prima News připravuji a moderuji pořad o hrách a esportu CNN Prima Gaming.