
Nová éra ve světě World of Tanks. Tak vývojáři mluví o hře, k níž na začátku září přidají označení 2.0. Populární videohra letos slaví patnácté narozeniny od vydání a autoři si k významnému jubileu připravili novinky.
„Za posledních 15 let se stalo mnoho věcí a myslím, že tou největší věcí, na kterou se teď soustředíme, je naše aktualizace, která vyjde v září,“ vyprávěl Artem Safronov z Wargamingu pro PLAYzone.cz a CNN Prima NEWS přímo na Gamescomu.
Update přinese novou úroveň tanků XI, s níž se ve hře objeví 16 nových bojových vozidel. Více než 350 tanků projde úpravami a rebalancováním. Hráči se mohou těšit i na nový hangár, v němž si jako v továrně mohou upravovat a vybavovat tank.
Update 2.0 has a lot to unpack. A new tier is about to enter the game. Tier XI marks another benchmark in the evolution of the World of Tanks experience. For the first time, players will be able to reach Tier XI and choose their next favorite tank.
16 unique vehicles await… pic.twitter.com/E9HngP2GsT— World of Tanks (@worldoftanks) August 21, 2025
Změn se dočká i uživatelské rozhraní, matchmaking nebo zvuky. Přijde také zcela nová mapa ze Skandinávie: Nordskar.
„Je to největší aktualizace v historii za celých 15 let. Na hru je to hodně. Nechceme zastavovat, chceme jít vpřed a verze 2.0 bude základem na mnoho let dopředu,“ poznamenal produktový ředitel World of Tanks.
Hra opět sází na své tradiční mechaniky a realistickou fyziku. Na tom se podle Safronova zatím nic nemění a největší důraz tak vývojáři kladou na úpravy bitev a hratelnosti. To samé platí i pro vizuální stránku World of Tanks.
„Nová grafika a fyzika jsou něco, o čem budeme přemýšlet později. Už teď jsou naše fyzika a náš engine na vysoké úrovni a my i naši hráči jsme s tím docela spokojeni,“ říká Safronov.
This is going to be huge. World of Tanks 2.0 is the most significant update in our game's history. We have reached another milestone, and a new era is about to begin.
Discover what’s coming to the game and step into a substantially refreshed gameplay experience. Embrace… pic.twitter.com/fXrOioMyWh— World of Tanks (@worldoftanks) August 19, 2025
„Pro nás to není jen aktualizace. Nejde o nové funkce, které by vypadaly úhledně, jde o to, aby hráči opravdu viděli vyvážený systém pro nové úrovně. Všechno by to mělo osvěžit způsob, jakým hráči hrají,“ dodává Safronov.
Současní hráči se tak s příchodem novinky nemusí bát, že by přišli o dosavadní herní obsah. Nejde o revoluci, ale evoluci populární videohry. Její vývoj opět zčásti probíhá i v pražských kancelářích Wargamingu.
Ve studiu však pracují i na novém titulu World of Tanks: Heat. Ten se odehrává v období po druhé světové válce. Největší změnou oproti klasickým „tankům“ jsou agenti.
„Myslím, že největší rozdíl je v tom, že jsme hra zaměřená na hrdiny. Každý agent má své vlastní schopnosti, které jsou velmi účinné a dokážou zvrátit průběh bitvy. Jsou spárovaní s unikátním vozidlem, které je doplňuje, a dohromady tvoří téměř hrdinskou jednotku,“ vysvětluje Luke Nicholls z Wargamingu.
Někteří mohou spustit kouřovou clonu, jiní přivolat letecký úder anebo opravit tanky svého parťáka z týmu.
Nicholls přiznává, že s novinkou se studio snaží oslovit mladší publikum. World of Tanks: Heat nabízí svižnější a dynamičtější gameplay. Vývojáři upozorňují, že nejde o historickou hru, která se odehrává v alternativním světě po druhé světové válce.
„Rádi říkáme, že jde o 70 % reality a pak 30 % tvoří potrhlost, abychom tímto spojením vytvořili kombinaci, která dělá Heat speciálním,“ říká Nicholls.
Poslední otázkou tak zůstává: co Wargaming a esport? Je to už téměř osm let od posledního finále soutěže Wargaming League, které se účastnily i známé organizace jako ukrajinské Natus Vincere či ruský Virtus.pro. Jednu dobu své zástupce měly v nejvyšší divizi i tuzemské týmy eSuba a Gunrunners.
Vývojáři na Gamescomu lákali i na speciální 5v5 mód plant and defuse pro World of Tanks: Heat. U klasické verze tanků je k dispozici režim Onslaught, který nabízí bitvy dvou sedmičlenných týmů. Studio se v tuto chvíli soustředí především na casual hráče, takže se vznik profesionální soutěže nedá očekávat.
Přesto měl Safronov na závěr našeho povídání v Kolíně nad Rýnem povzbuzující slova. „Máme určité plány do budoucna, možná to nebude nutně e-sport jako byla Wargaming League, ale ani to nebudou casual bitvy. Je to něco mezi. Pracujeme na tom a myslím, že o tom později budeme připraveni promluvit,“ pronesl zástupce Wargamingu.