
Rumble byl dlouhá léta zvláštním případem. Jeho winrate na modré straně mapy býval o více než 6 % vyšší než na červené. Riot to sváděl na rozdíl v ovládání a směru kamery, ale skutečnost byla mnohem horší: Rumble na červené straně prostě ztrácel část poškození kvůli chybě v mechanice jeho Q i ultimátky.
Konkrétně jeho Q na červené straně zpožďovalo jeden „tick“ damage, takže při otočení během castu zasáhl soupeře jen dvakrát místo třikrát. Výsledkem bylo zmizení až třetiny poškození, a to opakovaně během celé hry. V jedné testovací partii přišel hráč kvůli tomuhle bugu o více než 2500 damage, což dělalo přes 6 % z jeho celkového outputu. A protože se chyba objevovala jen proti šampionům (ne proti minionům či monstrům), dlouho unikala odhalení.
@RiotPhreak breaks down a rumble bug, check out this video for the full story including the fix!https://t.co/SYIYjb0Nsa
— League of Legends Dev Team (@LoLDev) August 1, 2025
Ještě bizarnější bylo, že podobně fungovala i jeho ultimátka. Na modré straně spálila nepřítele deseti zásahy, zatímco na červené jen devíti, pokud stál ve „špatném“ místě. Chyba byla v samotném pořadí, v jakém hra aplikovala damage-over-time efekty. Od kdy byla tahle chyba ve hře? Bingo, od samotného vydání šampiona v roce 2011.
Po opravě v patchi 25.16 se Rumblův winrate okamžitě zvedl z podprůměrných čísel na špičku. V diamond vyšším elu vyskočil o téměř šest procent a stal se toplanerem číslo jedna. Riot tak musel vzápětí doručit vyrovnávací nerfy. Pro komunitu je ale nejdůležitější fakt, že se po více než 10 letech uzavřela jedna z největších záhad LoL. Rumble, Yordle s plamenometem, se konečně zbavil neviditelného handicapu, který mu bránil naplno zazářit.