
Během posledních let se objevila řada platforem, které se pokusily Twitch sesadit z pozice největšího webu pro živé vysílání. Služby jako Facebook Gaming, Mixer či Dlive ve svých pokusech ale neuspěly a postupně upadly v zapomnění. Platforma Kick, podporovaná společností Stake, se dokázala prosadit zejména skrz španělsky vysílající kanály, kde dokonce překonala Twitch v popularitě. To však na globální dominanci nestačí a Twitch tak stále zůstává největším hráčem na trhu.
Své pozice, jak se zdá, si je vědom i Dan Clancy. „Z mého pohledu jsme v tomto prostoru docela unikátní a na konkurenci se příliš nesoustředím, protože jako platforma pro živé vysílání máme na trhu jen menší rivaly. Když se podíváme na sociální sítě, máme YouTube, TikTok, Instagram, ale Twitch je opravdu jediný, který se soustředí na komunitně orientovaný zážitek ze živého vysílání,“ popsal Clancy.
Platforma Kick pak Clancymu nestojí ani za zmínku, pravděpodobně v návaznosti na únor letošního roku, kdy ji označil za čistou kopii Twitche. Jako konkurenci do určité míry vnímá TikTok, YouTube a Instagram, zároveň však zdůrazňuje, že od nich se Twitch odlišuje zaměřením se na dlouhodobější obsah. „Někdy to popisuji tak, že jsme vlastně platforma pro dlouhé formáty, kde lidé sledují obsah třeba jednu nebo dvě hodiny. Jsme něco jako Prime Video nebo Netflix, ale sociální,“ mínil CEO fialové platformy