
Kdo by to byl řekl, že chyba v kódu se jednou stane popkulturní ikonou. Creeper vznikl úplnou náhodou, když se původní vývojář Notch pokoušel vytvořit prase a omylem prohodil výšku s délkou. Z téhle podivné chyby vznikla nestvůra, která se stala noční můrou každého stavitele. Žádný jiný mob nedokázal hráče rozčílit tak dokonale. Ani zombie, ani kostlivec. Prostě jen tiché „ssss“ za zády a bum, tři hodiny práce v troskách.
Bergensten ale otevřeně přiznal, že kdyby se dnes tým rozhodoval o nových příšerách podle současných zásad, Creeper by měl smůlu. Moderní Minecraft totiž už dlouho necílí na to, aby ničil, ale spíš aby tvořil. Herní svět má být bezpečný, kreativní a přístupný pro všechny věkové skupiny. Jenže potvora, která ti explozí zničí barák, se do té filozofie prostě nehodí.
Kdyby Creeper opravdu nikdy nevznikl, Minecraft by nebyl tím, čím je dnes. Tenhle „pixelový terorista“ totiž dal celé hře duši, věčný strach, že se za tebou může kdykoliv ozvat syčení, se kterým prostě nemůžete téměř nic udělat. I díky tomu se Minecraft stal třeba fenoménem na YouTube, protože nic nepřináší tolik zábavy (a paniky) jako tvůrce, kterému vyletí do vzduchu jeho dokonale stavěný dům.
Creeper je sice otrava, ale bez něj by to nebyl Minecraft. Je to připomínka doby, kdy hry ještě nemusely být dokonalé, aby byly geniální. A i když by dneska podle vývojářů „neprošel“, jeden výbuch za to, že přežil až sem, mu asi všichni rádi odpustíme.