Autofill už nebude noční můra
Riot konečně přiznal, že některé role jsou zkrátka populárnější a automatické doplnění bolí nejvíc tam, kde má člověk hrát něco, co nemá nahrané. Určitě jste si prošli zápasy, kdy na jedné straně je jungler, který se s rolí pere, zatímco na té druhé je to pravý opak. Proto přichází přepracovaný systém parity:
- autofill vs. autofill bude nově preferované pravidlo
- pokud to nepůjde, týmy dostanou stejný počet autofill hráčů (jako nyní)
- a v nejhorším případě tým s více autofilly dostane kompenzaci v podobě mírně vyššího MMR
Aegis of Valor (Štít chrabrosti)
Aby celá situace s autofillem nebyla jen odfláknutá stylem „deal with it“, přichází Štít chrabrosti – odměna za to, že to prostě odehrajete. Stačí dosáhnout alespoň C v mastery skóre (osobně mi přijde lehce dosažitelné) a Riot vám dá:
- dvojnásobné LP za výhru
- úplnou ochranu proti ztrátě LP
- Supporti a jungle, které autofill zachraňují už roky, o nic nepřijdou – odměny dostanou přibližně stejně často i bez notifikace v lobby

Opouštění draftu už nebude výhodné
Jedna z nejotravnějších věcí, který dokáže totálně zkazit náladu. Když někdo opustí lobby, ztratí vám čas, odhalí vaše picky a zkrátka odsouvá hru do budoucnosti… a jede se znova. Riot tohle utne:
- Autofill se po odchodu resetovat nebude. Odejít neznamená „uniknout roli“.
- Na Master úrovni a vyšší úrovni se odchod bude počítat jako plnohodnotná prohra. Tady už končí zkoušení štěstí.
Cílem je méně narušených lobby a rychlejší cesta do nové hry.
Nájezd do hry bude rychlejší
Od příštího roku bude všechno rychlejší. Dalším zdrojem frustrace, který chtějí vývojáři vyřešit, je to, jak dlouho trvá dostat se do hry. Někdy vám to ostatní okoření ještě trucováním nebo nekonečnému držení lobby jako rukojmí. Riot teď konečně tahá za brzdu a přidává první změny, které zrychlí start zápasů a utnou drama ještě před pickem.
- Ruší se možnost banovat šampiona, na kterého má spoluhráč kurzor, aby mizely zbytečné konflikty už v prvních vteřinách.
- Animace a odpočty v draftu se zkracují celkově asi o 30 sekund.

Rebalanc nízkých úrovní a nový ukazatel žebříčku
Riot se tentokrát zaměřil na úplný základ žebříčku – na to, jak přesně odpovídají nízké ranky skutečné úrovni hráčů. Za roky, co hodnocený systém existuje, se totiž komunita výrazně posunula. Hráč, který byl dřív v bronzu, mohl sotva znát základní mechaniky. Dnešní bronz ovládá wave management, základní komba i správné načasování objektivů. Jenže ranky se mezitím „nerozšířily“, takže část hráčů skončila v úrovních, které už neodpovídají tomu, co dnes běžně umí.
Vývojáři proto přepracují kalibraci některých nižších úrovní, aby přesněji odrážely to, jak dobrá je dnešní hráčská základna. Nejen aby nováčci hráli proti sobě, ale aby se snížilo riziko, že čerstvý hráč skončí proti soupeřům s obřími znalostmi. Nejde o žádnou inflaci ranků, jen o narovnání systému podle reality roku 2026.
A s tím souvisí i další změna: nový ukazatel žebříčku, který se zobrazí u hráčů, jejichž skutečné MMR je výrazně výš než jejich viditelný rank. Typická situace: jste v platinové lobby, ale v týmu vidíte silver hráče a už v champ selectu ztrácíte nervy. Jenže ve skutečnosti může jít o někoho, kdo prostě začal šplhat později, přitom do té lobby schopnostmi patří. Ukazatel jasně označí, že rank ještě nedohnal jeho reálné MMR. To má odstranit ten chaos, kdy nikdo neví, jestli systém selhal, nebo tam ten hráč skutečně patří.

Flex pravidla a návrat dua na všech úrovních
Riot reaguje i na chaos ve flex que, kde může být nepříjemné hrát s kamarády ve gold lobby a nechat se naprosto zadupat někým, kdo je sice gold ve flex que, ale jako solo je master. Takže úrovně pro flexibilní frontu Riot víc srovná se sólovými/tandemovými úrovněmi (flexibilní však sólovou nikdy nevytáhne výš). To by mělo zkrotit extrémní rozdíly v lobby.
A velký comeback: Duo queue se vrací i do challenger lobby! Původně bylo zrušeno kvůli manipulacím, ale díky vylepšenému matchmakingu a detekci boostingů ho Riot znovu pouští do hry. Rok 2026 má být sezónou, kdy se ranked konečně nadechne. Méně frustrace, férovější lobby, rychlejší zápasy a odměny za to, že přece jen zvládnete nepohodlnou roli. Riot slibuje, že bude všechno dál sledovat a podle potřeby upravovat.