Úkol je vždy svázán s rolí, kterou dostanete v lobby. Pokud si tedy s kamarádem či náhodným spoluhráčem role prohodíte, je nutné provést oficiální výměnu už při výběru šampionů. Jen tak správně získáte odpovídající úkol. Jak se bude postupovat?
Progres získáváte za aktivity, které v každé hře stejně děláte: zabíjení poskoků, likvidace šampionů, ničení plátů, věží či epických objektivů. Když tyto akce provádíte ve své přiřazené lajně, postup je ještě rychlejší. Doba splnění se může lišit podle role i hry, ale vše by mělo vycházet zhruba na stejné časové okno jako dnešní upgrade support itemů.
Cílem systému je zvýšit uspokojení z hraní jednotlivých rolí. Každá má dostat vlastní způsob, jak ovlivnit hru. Riot zároveň otevřeně přiznává, že nové úkoly budou záměrně silnější pro top a bot, protože tyto dvě role teď ve hře nejvíce zaostávají.
Toplane: větší vliv na celou hru
Horní linka tradičně trpěla nízkým dopadem na celkový výsledek zápasu, i když hráč svoji lajnu vyhrál. Nový úkol má tento problém přímo řešit. Po dokončení úkolu dostane topař:
- zdarma Teleport s delším cooldownem, navíc ke dvěma vybraným summonerům
- pokud měl Teleport už předtím, získá silnější verzi, která při použití vytvoří velký štít podle maximálního zdraví
- okamžitý bonus zkušeností
- víc zkušeností z dalších zdrojů
- zvýšený level cap
Topaři by tak měli získat největší zvýšení celkového vlivu ze všech rolí.
Midlane: univerzální síla pro všechny typy šampionů
Mid nabízí nejširší paletu tříd, proto musela odměna fungovat pro assassiny, magy i bojovníky. Po dokončení úkolu získají midlaneři:
- zdarma upgrade bot na 3. úroveň, podobný těm z Udatných skutků (Feast of Strenght)
- posílený 4sekundový recall s cooldownem
- Některé boty dostaly lehké úpravy, ale stále vypadají velmi podobně těm z live verze.
Introducing Role Quests ‼
New quests with unique rewards will be added for top, mid, and ADC, which can be completed by CSing, fighting, taking turrets in your lane, and helping secure objectives.
Additionally, the rewards for current jungle and support quests will also be… pic.twitter.com/ajdljDXzfS— League of Legends Leaks & News (@LeagueOfLeaks) December 1, 2025
Botlane: ještě silnější carry
Botlane bude odměněna především zlatem. Zatímco top dostává zkušenosti, ADC půjdou do late game s výrazně silnější ekonomií. Po splnění úkolu získá botlaner:
- okamžitý balík zlaťáků
- zvýšený gold income za miniony, killy i asistence po zbytek hry
- 7. item slot, kam se přesunou boty
Díky sedmému slotu může ADC v ultra late game zvednout build o další legendární item. I když se k plnému buildu nedostanete, možnost občasné „mezipozice“ pro Zeal nebo Cloak of Agility posílí i mid game.
A navíc, ještě před splněním úkolů, se vrací základní kritické poškození na 200 %. (V současnosti je na 175 %)
Jungle: mírný nerf, ale stále nové hračky
Jungle je momentálně nejsilnější role ve hře (paradoxně však nejméně populární), zejména kvůli obrovskému vlivu na early game. Proto Riot:
- mírně zpomalí early clear, aby se lane matchupy stihly rozvinout
- ponechá evoluci mazlíčků i PvP Smite
- po splnění úkolu přidá:
- více XP a goldů z velkých monster,
- bonusovou rychlost pohybu v džungli
Riot také upraví objektivy. Zvýší jejich odolnost a Smite bude dávat vyšší poškození, takže bude těžší, aby klíčové cíle ukradla Lux nebo Varus ze vzdáleného bezpečí.
Support: kvalita bez přímých buffů
Supporti mají už teď velmi silný a funkční quest, proto Riot přidává hlavně QoL vylepšení. Po splnění úkolu dostanou supporti:
- nový inventární slot exkluzivně pro control wardy
- slevu na wardy
- zvýšené pasivní generování zlaťáků, aby stihli víc než jen koupit Redemption před koncem hry
Co si od úkolů Riot slibuje?
Role quests mají být významným zdrojem síly, který zároveň zvýrazní jedinečné přednosti každé pozice. Zesílení progresu při aktivitách v přiřazené lajně navíc umožňuje odstranit nedávno přidanou detekci lane swapů. Riot počítá s rozsáhlými úpravami podle toho, jak bude systém v praxi fungovat, takže feedback hráčů bude klíčový.