Jen málokdo v červenci roku 2004 čekal, že by jméno Fnatic mohlo být tím, které bude navždy spojeno se světem esportu. Přesah britské organizace je takový, že i lidé, kteří klasické esporty nesledují, tak by pravděpodobně byli schopni poznat legendární oranžové/žluté logo. Popularita a historické úspěchy se nyní ukazují být tím klíčovým faktorem v nacenění firmy, které vzniklo z důvodu prodeje značky.
Ano, je to tak - Fnatic je skutečně na prodej. Britská média v čele s velikánem Sky News novinku včera potvrdila. Současné vedení v čele se Samem Mathewsem bude po potenciálních zájemcích chtít zhruba 100 milionů dolarů, což se v přepočtu na naše koruny rovná dvěma miliardám. Přestože se může na první pohled tato cena zdát přestřelená, tak se už podle dostupných informací začínají hromadit možní kupci.
Esports team Fnatic aims to score with $100m sale
City editor @MarkKleinmanSky reports ⬇️https://t.co/SvGleN0tOd— Sky News (@SkyNews) December 19, 2025
Přesné značky logicky jmenovány nebyly, ale má se jednat o tradiční sportovní kluby i firmy z prostředí klasických médií. Pro obě odvětví by se jednalo o perfektní vstup do světa esportu, od kterého si údajně slibují nový způsob, jakým mohou zaujmout mladší lidi. Na celý proces bude dohlížet firma Oakwell Advisory. Ta je na území Velké Británie známým jménem díky svého působení ve světě klasického sportu.
Co by to znamenalo pro nás ve světě esportu? Fnatic by v žádném případě neměl měnit svou identitu, to je naprosto jasné. Odstrašujícím příkladem je nezvládnutá akvizice Evil Geniuses, kde se noví majitelé rozhodli sáhnout do legendárního brandingu, což se krutě nevyplatilo. Zároveň by si organizace měla ponechat své nejdražší assety včetně LEC slotu. Prodej se má uskutečnit pouze z důvodu, že současné vedení chce dát příležitost někomu bohatšímu, kdo by mohl organizaci pozvednout zpět na vrchol při zanechání tradičních hodnot, které ji provází už více než dvacet let.
„Jako globální lídr v oblasti kompetitivního hraní neustále vyhodnocujeme strategické příležitosti, jak rozšířit naši mezinárodní působnost a posílit naše výkonnostní možnosti. Zároveň zůstáváme otevření zkoumání různých možností financování, které jsou v souladu s naší dlouhodobou vizí nepřetržitého růstu na poli esportu a herního průmyslu,“ uvedl CEO organizace Fnatic, Sam Mathews.
I see some confusion about this from a few fans:
Fnatic are not trying to sell their LEC spot
They are not trying to change their brand
They are trying to find new owners
This could be good potentially if new owners are richer or more ambitious, and imo they'd have little… https://t.co/Gfw1FkVtUc— LEC Wooloo (@LEC_Wooloo) December 19, 2025