Přejít k hlavnímu obsahu

T&T Virtual RBR OLD Champ. 2010 v poločase

T&T Virtual RBR OLD Champ. je pohár v počítačovém simulátoru Richard Burns Rally. Letošní již třetí ročník tohohle vzácného poháru, ve kterém startují vozy, co byli homologované do roku 2002, protože těmto vozům se v ostatních turnajích nedostává moc velké pozornosti. Celý pohár se pak koná přes plugin RBR Czech (http://rbr.onlineracing.cz).
Výchozí obrázek

T&T Virtual RBR OLD Champ. je pohár v počítačovém simulátoru Richard Burns Rally. Letošní již třetí ročník tohohle vzácného poháru, ve kterém startují vozy, co byli homologované do roku 2002, protože těmto vozům se v ostatních turnajích nedostává moc velké pozornosti. Celý pohár se pak koná přes plugin RBR Czech (http://rbr.onlineracing.cz).

Richard Burns Rally
Jak už je nám z názvu jasno T&T je zkratka české posádky z užší špičky MMČR, přesněji Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta. S nimi bylo dohodnuto, že vítěz tohohle poháru bude mít neuvěřitelnou možnost posadit se na místo spolujezdce vedle Jaromíra Tarabuse do nádherného Fordu Fiesta S2000. Tu stejnou možnost jako absolutní vítěz bude mít i vítěz skupiny S1600, ve které Jaromír taky kdysi startoval.

První polovinu poháru tvořily tři soutěže a každá z nich měla jiný povrch. Začalo se na zaprášené a letos o dost zkrácené Rally Australia, délka měřených úseků byla 77,7 km, připomínající délku sprintů, co se jezdí u nás, ale do jednodenních soutěží se nedá srovnat 150km. Dalším podnikem v kalendáři byla asfaltová Rally Czech Republic s 86,7 měřenými km. A do třetice se posádky představily na zasněžené 86,6 kilometrové Rally Finland.
Po prvním závodu se v čele poháru usadil David Kučera z IRIDIUM RBR Teamu, druhý se ztrátou 48 vteřin dokončil Pavol Spišák z Frontlinu ,oba jmenovaní startovali se Subaru Impreza WRC 02. Se třetím nejmenším součtem časů se na rampě objevil Lukáš Útrata z Carlsbadu se Škodou Octavii WRC. Lukáš ztratil na čelo více jak minutu a půl. Čtvrté místo patřilo po úvodním podniku Davidu Hrbáčkovi z KCM a David byl prvním pilotem v absolutním pořadí, co sedlal vůz jiné skupiny než je WRC. David startoval s Mitsubishi Lancer EVO 6,5 Gr.A8. Na pluginu je skupina A8 pro vozy z éry po ukončení sk. B. Tedy pro nová áčka.Do skupiny patří dále také: Lancia Delta, Toyota Celica atd. V bitvě o druhé místo na sedadle spolujezdce si nejlépe vedl Dalibor Rafaj z CRF teamu, druhý byl Martin Bíca z Kizz-me WRT oba startovali na identických Ladách 112 TMS 1,6 a třetí dokončil závod Marek David s Oplem Corsa. Ve třídě N4 bylo pořadí následující. Jirka Petera junior ze slovenského Tuning.SK, startující s „Myšákem“ Evo 6 TME. Na druhém místě Aleš Kulhánek ze S.A.D.A.Cu s Mitsubishi Lancer Evo 7, pohár za třetí místo si z Austrálie ve skupině produkčních vozů odváží David Rafaj z CRF s vozem Subaru Impreza N10. Ve třídě A8 se z vítězství radoval David Hrbáček z KCM s Mitsubishi Lancer Evo 6.5 Gr.A, stříbrný odjíždí Pavel Novotný z Monteku startující s Toyotou Celicou st205 a třetí ve třídě A8 dokončil prašnou rally Míra Krystýn z KCM startující se shodným vozem jako Hrbáček. Další skupinou, která se v T&T Virtual RBR OLD Champ. jezdí je sk. A7, třída kitů. Zde se v Austrálii bojovalo opravdu do posledních metrů. Nakonec se z vítězství raduje Michal Juren z CRF, druhý zkončil Honza Morávek z Nexus Racingu o pouhých 5 vteřin, třetí pozici vybojoval Karel Kuncl z RBR Generation týmu. Karel ale musel o své třetí místo také bojovat až do konce, když na 4. V pořadí měl v cíli náskok jen 7 vteřin. První tři ve skupině A7 startovali s vozem Peugeot 306 Maxi Evo 2. Poslední skupina, která se v poháru jezdí, je skupina historických vozů. Ve skupině startují i vozy které mají poháněnou zadní nápravu. V této třídě zvítězil Rané Dohnal z Anvelu, druhý Karel Nývlt z Generationu, a třetí František Gruntorad. Všichni tři zmiňovaní jeli s Renaultem 5 GT Turbo s pohonem předních kol. Nejmenší součet časů v téhle třídě měl však Štefan Spišák z Frontlinu, startující s Volvem 242 LE s pohonem zadních kol. Štefan byl ale později penalizován hlavním technickým komisařem a propadl se až na 6. příčku.

Richard Burns Rally

David Kučera při České Rally

Dalším podnikem byla asfaltová Česká Rally. Z té si odváží již podruhé zlatý věnec David Kučera. Stříbro doma vybojoval David Hrbáček s A8mičkou, a třetí Štefan Spišák který po předchozích technických problémech s Volvem přesedlal na Subaru Impreza 555 sk A8. Čtvrtý dojel Štefanův bratr Pavol Spišák, který sedlá vůz sk. WRC. Skupina Super 1600 je letos opravdu nabitá a tvrdě se zde bojuje o místo sedačky ve fiestě, což dokazuje i Česká rally, ve které zvítězil Radek Hájek s Corsou  o pouhé 3 vteřiny před Miroslavem Jilemnickým z Hanáckého Rally Klubu. Třetí byl v cíli klasifikován Michal Dohnal, a čtvrtý Martin Bíca, který ztratil na vítěze něco málo přes 40 vteřin. A díky druhému a čtvrtému místu se Martin Bíca usadil v průběžném vedení sk. S1600. V produkčních vozech si pro jasné vítězství dojel Aleš Kluhánek ze S.A.D.A.Cu. Aleš vyhrál s pohodovým náskokem 2 minut, protože jeho největší soupeř Jirka Petera jun. havaroval na 6 RZ. Za Kulhánkem dojel Roman Skrabal, a třetí Lukáš Krajča. Ve třídě A8 znovu vítězí David Hrbáček i když teď jen o čtyři vteřiny před Štefanem Spišákem, třetí  Václav Šourek z HSF se ztrátou jedné minuty. V kitových A7mičkách si pro zlatý věnec dojel Dennis Zeťák z Tuning.sk, druhý Michal Juren a třetí Karel Kuncl. Vítězná trojice jela s Peugeoty 306 Maxi Evo 2. Třídu průběžně vede Michal Juren. V historicích podruhé zvítězil René Dohna a druhý znovu dokončil Karel Nývlt,třetí  dojel  Michael Vanhara z Anvelu.

Třetím podnikem byla sněhová Finská rally, kde posádky musely použít pneumatiky s hřeby. Potřetí se ve Finsku radoval z vítězství David Kučera, který si z Finska odvezl dalších 30 bodů, na svém kontě tak má 90 bodů a je jasným lídrem šampionátu. Body za druhé místo si odváží Pavol Spišák, který zatím jako jediný drží lehký kontakt s Davidem. Na třetím místě se objevil legendární Martin Ptáček. Ve Finsku kralovaly vozy třídy WRC a postarší  A8mičky lehce zaostávaly. S1600 to měly na sněhu opravdu těžké, jelikož jejich vozy mají poháněny jen přední kola. Ze  zasněženého Finska si odváží zlato Miroslav Jilemnický z Hanáckého Rally Klubu, Stříbrný byl v cíli klasifikován Stanislav Pecha, kterého si mnozí z Vás pamatuji z loňska, kdy měl pět vítězství v produkčních autech za sebou a i s produkčním Mitsubishi se dokázal vyšplhat na třetí příčku absolutně. Standa opravdu dokázal ve Finsku držet krok s Mírou a nakonec  byl poražen jen o čtyři vteřiny. Body za třetí místo si odváží ze sněhu a ledu Martin Bíca, který si tak stále drží vedení ve skupině „předohrabů“. Ve třídě N4 opět zvítězil mladý Jirka Petera. Druhý dojel Aleš Kluhánek a díky výpadku Jirky v Česku Aleš vévodí N4kám. Pro bronz si dojel Adam Barvík z Anvelu. Ve skupině A8 vyhrál Václav Šourek, druhý Leo Vonka z Frontlinu se ztrátou půl minuty. Oba jezdci startovali s Fordem Escortem Cosworth. Třetí dojel Michal Streit z Fistu. I když zde nestartoval David Hrbáček, stále si drží vedení ve třídě A8. Třída velkých kitů zažívala opět boj mezi dosavadním lídrem skupiny Michalem Jurenem a slovenským Dennisem Zetakem. Druhý jmenovaný zvítězil na sněhu a porazil tak Michala o 14 vteřin. Třetí dojel Karel Kuncl a s přehledem si uhlídal druhé místo v celkovém bodování třídy A7. Dostáváme se k historikům. Zde opět vítězí o více jak minutu René Dohnal. Stříbrný věnec na krku má Michael Vanhara. Bronz si odváží navrátilec do třídy H Štefan Spišák s Volvem, které má pohon zadních kol.

Richard Burns Rally

Martin Bíca při testu na Anglickou Rally

Nyní nás čekají další tři závody. První z nich se pojede v Anglii a tam bývá počasí opravdu nevyzpytatelné. Další závod by se pak měl konat na šotolinových tratích Monteklandu. Závěr poháru se odehraje na čistém asfaltu ve Francii. My se spolu můžeme těšit na další souboje a také rozuzlení toho,kdo se nakonec posadí na sedadlo spolujezdce vedle Jaromíra Tarabuse.

T&T Virtual RBR OLD Champ. MEDIA TEAM
Text: Michal Palásek
http://rbr-old.qsh.cz, http://www.tarabus.cz