Přejít k hlavnímu obsahu

E-shop CZC.cz zabodoval v USA s konceptem firemních sociálních sítí

11. 2. 2014 | 16:39 Všechny hry
E-shop CZC.cz zabodoval v USA s konceptem firemních sociálních sítí. Jediným přednášejícím zástupcem z firem střední a východní Evropy se na konferenci IBM Connect 2014 stala společnost oXy Online s.r.o. Její zkušenost s implementací sociálně orientované organizace a práce s komunitami v prostředí jednoho z největších českých e-shopů, CZC.cz, zaujala organizátory akce natolik, že si vyžádali její samostatnou prezentaci.
Výchozí obrázek

E-shop CZC.cz zabodoval v USA s konceptem firemních sociálních sítí. Jediným přednášejícím zástupcem z firem střední a východní Evropy se na konferenci IBM Connect 2014 stala společnost oXy Online s.r.o. Její zkušenost s implementací sociálně orientované organizace a práce s komunitami v prostředí jednoho z největších českých e-shopů, CZC.cz, zaujala organizátory akce natolik, že si vyžádali její samostatnou prezentaci.

IBM Connect je obří výroční konference věnovaná moderním trendům v řízení podniku a podnikových procesů. Hlavní důraz byl tentokrát kladen na sociálně orientované informační systémy, spolupráci a komunikaci. Na konci ledna se proto ve floridském Orlandu sešlo téměř 7000 účastníků a 120 vystavovatelů z celého světa, kteří shlédli čtyři stovky prezentací.

Jednou z velmi pozorně sledovaných prezentací bylo představení úspěšné implementace firemní sociální sítě na platformě IBM Connections v CZC.cz. Ta je nejenom pro IBM jedinečná především v tom, že byla úspěšně a efektivně nasazena i v méně typickém prostředí menších a středních firem.

Realizace projektu probíhala v CZC.cz od června 2012 až do května 2013, nicméně dá se říci, že celý koncept sociální sítě se ve společnosti kontinuálně rozvíjí. Vše započalo rozhodnutím o volbě systému, platformy a oXy Online v roli integrátora. Po základní implementaci IBM Connections pak proběhl testovací provoz v užším týmu top managementu.

0

Ukázalo se, že systém není možné „zkoušet“, ale je potřeba ho skutečně využívat. Došlo proto k reálnému řízení projektů a úkolování v aktivitách. Po této etapě začal top management využívat systém každodenně a byla absorbována nová filozofie komunikace, sdílení i řízení. Postupně pak narůstal počet uživatelů a byl zapojen i zbytek společnosti. Začaly vznikat komunity a byly zapojovány další nástroje, jako např. wiki a blogy.

„Zásadní otázka ve skutečnosti nezní, zda nástroje pro social business chceme nebo nechceme využívat. Zaměstnanci, zejména ti kreativní a aktivní, takové nástroje používat budou. Správná otázka proto zní, jestli organizace pro využívání interní sociální sítě vytvoří v podniku odpovídající podmínky, nebo jestli se budou firemní záležitosti probírat na veřejných sociálních sítích,“ shrnuje jedno z nejdůležitějších sdělení své prezentace Michal Holoubek, Social Business Architect oXy Online s.r.o.

„Rostete a najednou vám jako řediteli začne strašně chybět přímočarost z dob, kdy jste byli jedna rodina, jeden člověk. V tomto okamžiku jsme dorostli pro firemní sociální síť. A při její implementaci jsme si ověřili, že firemní sociální síť není jen novým informačním systémem, ale novou součástí firemního života, která umožní zjednodušit a zkrátit procesy,“ komentuje úspěšné nasazení v CZC.cz Zdeněk Michálek, ředitel pro strategie a rozvoj.

Více informací o firemních sociálních sítích naleznete na www.socialweb.cz.

Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.