Přejít k hlavnímu obsahu

„Herní“ zubní kartáček zvítězil v reality show

27. 5. 2016 | 14:10 Všechny hry
Technologickou reality show America’s Greatest Makers vyhrál tým Grush s projektem interaktivního zubního kartáčku. Grush porazil dalších třiadvacet týmů, které představily vynálezy v mnoha různých oblastech od zdravotnictví přes sport po módu. Všechny vynálezy používaly technologie společnosti Intel.
Výchozí obrázek

Technologickou reality show America’s Greatest Makers vyhrál tým Grush s projektem interaktivního zubního kartáčku. Grush porazil dalších třiadvacet týmů, které představily vynálezy v mnoha různých oblastech od zdravotnictví přes sport po módu. Všechny vynálezy používaly technologie společnosti Intel.

SANTA CLARA, USA, 26. května 2016 – Tým Grush zvítězil ve finále technologické reality show America’s Greatest Makers a získal odměnu 1 milionu amerických dolarů za vynález interaktivního zubního kartáčku. Projekt byl inspirován vlastními zkušenostmi členů týmu, když se snažili přimět své děti k pravidelnému čištění zubů. Vynález totiž spojuje tuto činnost s řadou interaktivních videoher, jejichž cílem je děti nejen pobavit, ale také motivovat. Dospělí zase dostávají příležitost sledovat, jak pečlivě si děti zuby čistí.

INTEL

Členka vítězného týmu bostonská dětská zubařka Dr. Anubha Sacheti výsledek komentuje: „Jakožto zubařka dlouhá léta bojuji proti zubnímu kazu, což je u dětí chronická choroba. Jako matka jsem ovšem zároveň toužila po pomoci v koupelnovém zápolení s neochotou dětí si zuby čistit. Tento sen se stane skutečností, jakmile bude Grush v Americe k dostání.“ Vítězný tým dále tvořili sanfranciský podnikatel Ethan Schur a vynálezce Yongjing Wang.

Grush porazil dalších dvacet tři týmů, které představily vynálezy v mnoha různých oblastech od zdravotnictví přes sport po módu. Všechny vynálezy používaly technologie společnosti Intel. Do soutěže se přihlásili kreativní tvůrci, kteří chtěli aktivně řešit problémy reálného světa. Z prvních kol postoupilo dál celkem dvacet čtyři týmů z celých Spojených států. Byli mezi nimi představitelé start-up komunity, studenti i hobby vynálezci. Týmy soutěžily před porotou a před zraky televizních diváků po dobu dvou týdnů.

Do další fáze postoupilo patnáct týmů, které po následujících pět týdnů bojovaly o místo ve finále, rozvojový grant ve výši sto tisíc dolarů a technologický mentoring pro uvedení prototypu na platformě Intel Curie na trh. V hodinovém finále se utkala pětice finalistů. Vedle vítězných Grush šlo o týmy ASEAH, HandsON, NWTN a PowerBobber.

Reality show America’s Greatest Makers vznikla v produkci společnosti MGM Television a jako výkonný producent působil Mark Burnett (Survivor, Shark Tank, The Voice). MGM je mezinárodní distributor, pořad vysílala stanice TBS.

Společnost Intel a Burnett, prezident MGM Television and Digital Group, potvrdili, že druhá sezóna reality show America’s Greatest Makers se bude ve Spojených státech vysílat v roce 2017. Návrháři, konstruktéři a vynálezci se mohou přihlásit do 19. srpna 2016 na stránce AmericasGreatestMakers.com. Webová stránka bude v průběhu roku pravidelně aktualizována a bude obsahovat informace o týmech z první sezóny, stejně jako obsah vytvořený komunitou vynálezců.

Generální ředitel společnosti Intel a porotce Brian Krzanich novinku komentoval slovy: „Soutěž America’s Greatest Makers poskytla tvůrcům celonárodní platformu, na níž mohou představovat své výtvory. A je skvělé vidět, co se jim podařilo dosáhnout s technologiemi společnosti Intel.“

Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.