Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se bránit zbytečným kontumacím a problémům?

2. 12. 2009 | 15:09 Counter Strike 1.6
Hrajete naší Clanbase ve hře Counter-Strike 1.6? V tom případě by vás měl tento článek vícenež zajímat. Proč? Množí se nám tu mnoho a mnoho zbytečných protestů, kontumací, kterým se dá jednoduše vyhnout. Jak? Stačí si přečíst pravidla! I když je mi jasné, že většina z vás jen nad tím mávne rukou a číst pravidla nebude. Proto na vás aspoň apeluji, přečtěte si tento krátky souhrn klasických protestů, které naši admini řeší.
Výchozí obrázek

Hrajete naší Clanbase ve hře Counter-Strike 1.6? V tom případě by vás měl tento článek vícenež zajímat. Proč? Množí se nám tu mnoho a mnoho zbytečných protestů, kontumací, kterým se dá jednoduše vyhnout. Jak? Stačí si přečíst pravidla! I když je mi jasné, že většina z vás jen nad tím mávne rukou a číst pravidla nebude. Proto na vás aspoň apeluji, přečtěte si tento krátky souhrn klasických protestů, které naši admini řeší.

Z vlastních zkušeností vám můžu říct, že řešení protestů je mnohdy velká zábava. Proč? Možná pochopíte po přečtené následujících příkladů, které se nám zde množí jako houby po dešti. Použiji reálné příklady z praxe, proto se omlouvám všem těm, kteří jsou autoři těchto protestů.

 

  • Protest: "Admine potvrď to pls"

"hej admine potvrď nám ten zápas... už je to 26 hodin a soupeř ho nechce potvrdit! udělej s tim něco...."
-Neuzavřené zápasy se všemi náležitostmi (2 screenshoty s výsledkem) se automaticky uzavírají druhý den po půlnoci (pokud u zápasu není podán protest).

Vykopírované z pravidel. Co k tomu dodat? Opravdu není nutné podobný protest podávat. Jistě každý z vás těch zhruba 48 hodin do uzavření vydrží.


  • Protest: "Smazat!"

"smažte to, nehráli jsme.."
-Neodehrané plánované zápasy (není zadán výsledek) se automaticky mažou druhý den po půlnoci.

Opět automatická funkce, na kterou není třeba podávat protest.


  • Protest: "Nedodání smouků"

"kontumace thx.. ve smouku chybí tabulka!!!"
-Žádaný hráč/klan je povinen do 48 hodin od podání žádosti dodat požadovaný materiál na stránku zápasu v podobě nahraného souboru na web PLAYZone.cz nebo jako externí odkaz odkazující na dostupné umístění souboru.

Mnozí z vás podávají protest aniž by vyčkali řádnou dobu, kterou stanovují pravidla. Tou je 48h od podaní žádosti. Prosím, podávejte protest až po uplynutí této lhůty.

-Každý hráč je povinen mít nastavenou barevnou hloubku na 32 bit.
-Každý hráč je povinen si na smluveném místě pohledem do hozených SG pořídít screenshot pomocí nabindovaného příkazu "snapshot" (standartně na klávese F5) se zapnutou tabulkou hráčů a net graphem (příkaz net_graph 1,2 nebo 3).
-Screenshoty, dokazující použití 32 bit, musí být dodány ve formátu .bmp a být zabaleny v archivu (.rar, .zip, aj.). Tyto screenshoty nesmí být nijak upravovány (např. komprese obrázku a následná dekomprese).

Nezapomínejte na net_graph a tabulku! Také se dost často stává, že hráči uploadují screenshoty ve formátu jpg, za což je automaticky kontumace. Špatně dodaný screenshot = žádný screenshot.

 

  • Protest: "kontumace za nedodání dem"

"admine kontumuj!!!!!!!!"
-Hráč je povinen nahrávat od začátku zápasu (LIVE) do posledního kola, jakákoliv neúplnost dema bude hodnocena jako nedodání dema.
-Dojde-li k odpojení a opětovném napojení hráče na server, je tento hráč povinen pokračovat v nahrávání. V tomto případě může napojený hráč nahrávat až od následujícího kola.

Už nemusíte soupeře žádat o nahrávání dema na serveru a následně to dokazovat SS u zápasu. Všichni musí nahrávat od začátku. Neexistuje žádné, že jsem zapoměl. Stejně tak jako u dodání SG testu je na dodání dema lhůta 48 hodin od podání žádosti. Prosím, podávejte protest až po uplynutí této lhůty.

-Nahráváte-li soubor v archivu na hosting 3. strany, je nutné zajistit nonstop přístup k tomuto souboru po dobu 14 dní.

Dávejte pozor, kam demo nahráváte. Pokud nebude přistupné, můžete obdržet trestné body. Kam nahrávat se dočtete přímo v pravidlech.


  • Protest: "jasnej hosting"

"podívej se na ten status a kontumuj!!!"
-Každý hráč je povinen hrát zápasy na tom STEAM ID, které má vyplněno ve svém profilu na webu PLAYzone.cz. Ve všech ostatních případech je hráč považován za hosta.

Není nic snažšího než si vyplnit SteamID zde na webu. Pokud vaše SteamID má již nehrající kamarád, od kterého jste účet koupili, stačí udělat na serveru status screenshot a poslat ho přes kontaktní formulář společně se žádosti o změnu SteamID. Nesnažte se to obejít tím, že změníte jedno číslo ve svém ID. I tak je to bráno jako hosting.

 

  • Protest: "kick"

"souper nas kicknul protoze jsme byli jasne lepsi a nechce nam to ani potvrdit.....
-V případě prokázání spojitosti mezi restartujícím/kickujícím a některým z klanů, bude zápas zkontumován ve prospěch soupeře.

Nekickujte soupeře, neleftujte server. Všechno pak vyustí v kontumaci ve prospěch soupeře. Pokud se vám nelíbí server, na kterém máte hrát, najděte jiný, nebo hrát prostě odmítněte. Vyhnete se tak zbytečné kontumaci.

 

  • Protest: "modeli"

"admine podivej se na ty modeli a kontumuj... to nemuze hrat s tim ne?"
-Je zakázáno mít vlastní modely/skiny postav, zbraní nebo informace na obrazovce (např. náboje, zbraně, radar apod.; toto omezení se netýká tabulky se skórem a konzole).
-Je zakázáno mít jiné, než základní textury map.

Zkrátka, hrajte s ORIGINÁLNÍMY modely a texturami. Žádné detailní textury, žádné hezčí radary, postavy. Za to vše je kontumace. Snažíme se razit cestu "všichni se stejnými podmínkami".


Doufám, že jsem vám aspoň trošku pomohl a tento článek pomůže aspoň trošku v zabránění dalších a dalších zbytečných protestů, které vás ve výsledku stojí pak jen nervy a body.
Dávejte si na zbytečné protesty pozor. Admin vám za ně může udělit i trestné body!

Pokud máte nějaký nápad, jak pravidla změnit, neváhejte napsat sem do komentářů.