Přejít k hlavnímu obsahu

GSL Code A: Vítězí Protoss!

18. 7. 2011 | 21:42 StarCraft 2
Čas se nachýlil ke konci.
Výchozí obrázek

Čas se nachýlil ke konci. Jeden z protossů - {#Korejská republika} Tassadar nebo {#Korejská republika} Puzzle - dnes poprvé v turnaji poznal porážku. Co hůř... od vlastního tossího bratra. Když na to mrknem z pozitivnějšího úhlu, druhý z protossů dokázal vyhrát všech 5 kol a porazit posledního nepřítele v zápase, kde nikdo nemůže pochybovat o výhodě z "rasových" důvodů. Jeho status se rázem změnil z Code A na Code S a v neposlední řadě si odnesl v přepočtu 25.000 Kč.

Celkem srandovní bylo poslouchat odpovědi na předem připravené otázky. Např. na otázku "Co si myslíš o {#Korejská republika} Tassadarovi" odpověděl {#Korejská republika} Puzzle "I think of him as a snack. He is not a true meal to me." atd. {#Korejská republika} Tassadar předpovídal výsledek 4:0, {#Korejská republika} Puzzle se vyjádřil v tom stylu, že PvP může být ošemetné, takže odpověděl "střízlivěji" 4:1.

NSHoSeo_Tassadar VS ZeNEX_Puzzle            

     

Dual Sight (Tassadar 0:0 Puzzle)

A duel/Dual začíná. Stejně jako princezna Koloběžka, mapa hezká i ošklivá. Přesto, že se první toss, {#Korejská republika} Tassadar, objevil na mírumilovné straně, 4 gatewaye ve výstavbě a boostovaný warpgate tech naznačily jinou cestu, jež se bude "high templar" ubírat. {#Korejská republika} Puzzle naproti tomu nechtěl už tak rozbouřené okolí příliš dráždit a zvolil gatewaye pouze 3. Puzzlův warpgate tech byl navíc jemně opožděn. Frontální útok stalkerem a zealotem ze strany {#Korejská republika} Tassadara a zároveň postavení dvou pylonů (jeden pod rampou druhý už v bázi) znamenaly těžké časy pro {#Korejská republika} Puzzla. Každé nawarpované kolo přineslo {#Korejská republika} Tassadarovi o jednotku navíc a po necelých 7 minutách psal {#Korejská republika} Puzzle GG.

Ze strany {#Korejská republika} Puzzla pěkný DENY warpování 4 jednotek zničením pylonu

Tal'Darim Altar (Tassadar 1:0 Puzzle)

Mapa s širokým vchodem si přímo říká znovu o nějaký ten 4gate. Něco takového si jistě pro sebe zamumlal i {#Korejská republika} Tassadar a boostovaný warpgate tech dodělal v téměř nejkratším možném čase. Vzhledem k tomu, že {#Korejská republika} Puzzle si dláždil cestu spíš 3 newarpovanými stalkery, neměl gatewaye/warpgaty tak brzy a od začátku bitev na jeho území znovu ztrácel o jedno warpovací kolo. Ze spousty krásného micra někdy i několika samostatných skupinek nakonec vyšel lépe červený {#Korejská republika} Tassadar a zvýšil tak svůj náskok o další bodík.

Stalker vs zealot micro na dvou frontách

Crevasse (Tassadar 2:0 Puzzle)

Warpssadar rox! Mno možná to není nejlepší přezdívka pro {#Korejská republika} Tassadara, ale faktem zůstává, že ukazuje 4warpgate rushing jak se sluší a patří. Opět z jeho strany o to něco málo rychlejší warpgate upgrade, ovšem od obou výstavba 4 gatewayí (holt si {#Korejská republika} Puzzle řekl "Budeš mě furt 4gatovat? Tak pojď ty mrrrrcho"). {#Korejská republika} Tassadar jako by vycítil, že do třetice se mu stejný trik nepovede, stáhl se do ulity a tiše si warpoval v mainu. {#Korejská republika} Puzzle konečně dostal příležitost pro svůj tech - zvolil blink upgrade. Pomalu se přesunul před {#Korejská republika} Tassadara, zničil zavazející šutry a čekal, než se blink dokončí. Blink finished, další kolo stalkerů warped, let's fight! A i když disponoval {#Korejská republika} Tassadar armádou o něco větší, jeho sentry, házející FF, ku prospěchu nebyly. Také zealoti si až tak neužili, takže zbývala hromada stalkerů, jejichž... částicové trhače (a trvalo mi dlouho než jsem našel tento výraz) ne a ne najít svůj cíl. Blink blink blink blink blink blink GG a {#Korejská republika} Tassadarův postup prozatím zastaven. 

Krásný blink ztrapnil 6 stalkerů, kteří vystřelili naprázdno

Crossfire SE (Tassadar 2:1 Puzzle)

Musí to být únavné číst pořád dokola (i pro mě to není zrovna záživné psát), ale i na Crossfire SE jsme byli svědky dalšího double 4warpgatu. ZNOVU měl {#Korejská republika} Tassadar warpgate tech dřív a zaútočil na tossího bratra. Ten s defenzivním 4gatem nejenže útok lehce ubránil, ale navíc při všech těch zmatcích postavil pylon uvnitř {#Korejská republika} Tassadarova mainu. Když se útočník stal obráncem a vice versa, nawarpoval {#Korejská republika} Puzzle k již odhalenému téměř zničenému pylonu 4 zealoty a s podporou armády z domova rushera potrestal a vyrovnal tak stav na 2:2.

Ve hře jsem nenašel žádný moment, který by stál za to, tak přikládám malý vtípek :)

Zdroj: kecy.roumen.cz, Inspirace: Cracked.Babytoss

Terminus RE (Tassadar 2:2 Puzzle)

Stav byl tedy srovnán a jelo se tak říkajíc "od začátku". Nový list obrátil i {#Korejská republika} Tassadar, když se poprvé v matchi nepustil do zrádného 4gatu a zvolil jednotky, kterým imho stále chybí jeden upgrade (skrčení), což snad Blizzard brzy napraví. Samozřejmě mám na mysli collossy. {#Korejská republika} Puzzle se rozhodl counterovat (i když slovo "rozhodl" by bylo přehnané, vzhledem k tomu, že tuto strategii měl dopředu připravenou) s blink stalkery a podporou immortalů. Zalezlý {#Korejská republika} Tassadar čekal se svými collossy na správnou chvíli - až se k němu {#Korejská republika} Puzzle blinkne. Skutečně se tak málem stalo, když si právě {#Korejská republika} Puzzle nashromáždil všechny své stalkery těsně pod {#Korejská republika} Tassadarovu rampu a tlačítko dělilo pohromu, ke které mohlo dojít (VELMI zmírněná analogie s Kubánskou raketovou krizí 1962? ;)). Tak jako v historii dvacátého století se i zde moudře {#Korejská republika} Puzzle rozhodl ustoupit svým požadavkům (zničit {#Korejská republika} Tassadara), stáhl jednotky a jal se tvořit {#Korejská republika} Puzzle Expand City (čti expu). Ke stejnému kroku se donutil i {#Korejská republika} Tassadar, aby neztrácel na protivníka, a hra se lehce uklidnila. Mít blink stalkery proti armádě, která dřepí doma, není efektivní. Naproti tomu mít blink stalkery proti armádě, která musí bránit i expu, to je jiná, problesklo možná {#Korejská republika} Puzzlovi hlavou a zahájil operaci blink stalker harras. Tu pylon, tu collossus, až se harrasujícímu {#Korejská republika} Puzzlovi zdálo, že má armádu větší a že {#Korejská republika} Tassadar zatím nenasbíral "kritickou" masu collosů... a zaútočil. Blink micro jako z filmu "Blinkáš jako Bůh" znamenalo konec i pro zbytek collosů. Masou {#Korejská republika} Tassadarových stalkerů se zase úspěšně prokousali immortalové a po krátké bitvě se skrz GG dostal {#Korejská republika} Puzzle do vedení.

Hezký positioning collosů... kdyby {#Korejská republika} Puzzle neměl blink

Xel'Naga Fortress (Tassadar 2:3 Puzzle)

První match point ve hře. Ä kdo by si pomyslel po prvních dvou hrách, že ho bude mít {#Korejská republika} Puzzle... Mapa Xel'Naga Fortress naštěstí přináší další "non-4gate" možnost. Oba hráči ji využili, ale o stejnou strategii nešlo. Zatímco {#Korejská republika} Tassadar, uchvácen blink stalker micrem {#Korejská republika} Puzzla, zvolil tuto strategii nyní pro sebe, {#Korejská republika} Puzzle sám si vybral rychlého immortala. Ani po úmorné snaze se ovšem {#Korejská republika} Tassadarovi zlomit obranu založenou na immortalech nepodařilo a když i {#Korejská republika} Puzzle dokončil svůj blink upgrade, karty se skokem obrátily. Pouze několik minut trvalo, než donutil svého rivala {#Korejská republika} Tassadara napsat GG a odnést si tak trofej nejvyšší - Code S status.

Vítěz GSL Červenec Code A {#Korejská republika} ZeNEX_Puzzle

"Co dál?"

"Co dál? Já Ti řeknu, co dál. Zavolám pár zfetovanejch negrů s kleštěma a ledlampou pro pana domácího. Aby si tady hoši trochu zablbli."

"Já myslel co dál v Code A."

"Jo todle co dál. Povím Ti, co dál v Code A. Už není Code A, je šmitec."

Nejsme ale v Pulp Fiction, takže nějaká ta dohra ještě bude. Sice je konec Code A, ale rozhodně ne konec částečně úspěšných Code A hráčů. Všichni, kteří se dostali alespoň do Ro8 (mimo šampiona, logicky) postupují do "Up n' Down". Tam se utkají s neúspěšnými Code S hráči, kteří skončili poslední ve svých skupinách. Více už ve speciální newsce :)


gL n' hF Blink Micro HWAITING!

Štítky: GSL