Fortnite za rok 2019 v číslech

6. 1. 2020 08:00
Fortnite
Ačkoliv Fortnite nemusel být taková "bomba" jako v roce 2018, dařilo se mu i v minulém roce. Přestože v příjmech byl zaznamenán jistý pokles, za uplynulý rok tato battle royale hra vydělala úctyhodných 1,8 miliardy dolarů. Pojďme se podívat, jaký byl rok 2019 pro Fortnite.

Uživatelé

Podle informací od CEO Epic Games, Tima Sweeneyho, v březnu 2019 celkový počet hráčů Fortnite dosáhl 250 milionů. Jednalo se o 25% nárůst oproti 200 milionům hráčů z listopadu 2018. Žádný novější údaj zatím bohužel není k dispozici. 

Možná není překvapením, že většina hráčů této battle royale hry, jsou podle výzkumu Verto Analytics muži, a to ve věku od 18 do 24 let. Nutno podotknout, že ve výzkum nebyli započítáni hráči mladší 18 let. Celkem 72,4 % mužů hraje Fortnite, oproti tomu pouze 27,6 % žen. 

Až 78 % uživatelů preferovalo hraní na konzolích. 

Fortnite má také své oficiální stránky a profily na sociálních sítích. Na Twitteru má 9,73 milionu sledujících, na Facebooku nasbíral 4,6 milionu lajků. Nejvíce se mu daří na Instagramu, kde má  22,1 milionu followerů. Hra má také mnoho neoficiálních skupin, stránek, blogů apod., jejichž dosah není možné spočítat.

Je zajímavé, že Fortnite se na Instagramu daří asi nejvíce i v porovnání s ostatními hrami. Profil PUBG na Instagramu sleduje 4,7 milionu lidí, League of Legends 3,3 milionu a Doty 2 pouhých 399 tisíc. Na Twitteru PUBG (jako další z oblíbených battle royale her) dosáhl na 1,48 milionu sledujících a stránku na Facebooku olajkovaly "pouhé" necelé tři miliony fanoušků.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lose yourself in the beat 🎶 Snag DJ Bop and her new additional Style in the Item Shop now!

Příspěvek sdílený Fortnite (@fortnite),

Profesionální hráči

Fortnite vytvořil za svou existenci své vlastní celebrity, nejznámější z nich je pravděpodobně streamer Ninja. Byl prvním gamerem, který se dostal na obálku časopisu ESPN. Byl nejoblíbenějším streamerem na Twitchi, kde podle svých slov vydělával až půl milionu dolarů měsíčně.

Koncem léta se však rozhodl Twitch opustit a přesunul se na Mixer, streamovací platformu Microsoftu. V říjnu měl na Mixeru 2,3 milionu followerů. Jeho YouTube kanál odebírá 22,3 milionu odběratelů. 

Ninja

Fortnite je ve světě esportu jedna z nejlukrativnějších her, v pořadí celkem třetí, hned za hrami Counter-Strike: Global Offensive a Dota 2. Hráči mohli vyhrát celkem 84,4 milionu dolarů. Ačkoliv je Fortnite vcelku nová hra, profesionální hráči jsou již nyní jedněmi z nejvíce vydělávajících v esportu. 

Nejvíce si v turnaji Fortnite vydělal americký hráč Bugha. V Fortnite World Cup, konajícím se v červenci, získal 3 miliony dolarů. Nejvíce si po něm vydělali hráči Psalm a Epikwhale a vítězné duo Aqua a Nyhrox. 

Kolik se ve hře utratilo? 

Ačkoliv hráči ve hře utrácí hlavně za kosmetické předměty, bez kterých se dá žít (a hrát), nezastavilo je to od nakupování. Takřka 70 % hráčů investovalo do virtuální měny, tzv. V-Bucks. Průměrně utratili ne zrovna malou částku 85 dolarů. Pro zhruba třetinu hráčů, jenž se průzkumu zúčastnili, to bylo vůbec poprvé, co si v aplikaci něco koupili. 

Podle analýzy většinou hráči za V-Bucks pořizovali, co chtěli. Packs tvořilo 13 % všech nákupů a balíčky pouhá 3 %.

cosmetics

Fortnite na Twitchi a YouTube

V říjnu byl Fortnite druhou nejsledovanější hrou na Twitchi, celkem uživatelé nakoukali 67,7 milionu hodin. Z toho 96 % byli amatérští hráči (ačkoliv se do toho čísla započítávají i streameři). Fortnite překonalo League of Legends se 116 miliony hodin. Jedná se o přední esportovou hru, není se co divit.

Fortnite se podařilo předběhnout např. Counter-Strike: Global Offensive (s  41,3 miliony hodin) nebo Dotu 2 (s 28,4 miliony hodin sledování). Oproti tomu PUBG bylo až na 10. místě žebříčku, a to s 13,8 miliony hodin. V kategorii esportu byl Fortnite 6. nejsledovanější hrou, kdy se PUBG do první desítky ani nedostalo. Rekordem v počtu konkurenčních sledujících Fortnite na Twitchi je 1,7 milionu lidí. 

V loňském říjnu se hře dařilo i na YouTube, kdy se stal nejsledovanější hrou, s 42,4 miliony nasledovaných hodin překonal i LoL s 39,6 miliony hodin. Z tohoto počtu bylo u LoL věnováno esportu 68 % shlédnutí, u Fortnite se jednalo o 0 %. Zdá se, že diváci vyhledávají League of Legends, aby viděli profesionální hry. V případě Fortnite preferují prostě své oblíbené streamery v akci, mnohdy i amatérské.  

Fortnite turnaje

Jak už bylo zmíněno, Fortnite patří mezi hry, v jejichž turnajích a soutěžích se točí velké peníze. Epic Games se rozhodl do prize poolu během sezóny 2018/2019 dát 100 milionů dolarů. Velká část z toho padla na Fortnite World Cup, celých 30 milionů dolarů. Celkem se soutěže zúčastnilo 100 hráčů solo a 50 týmů double. Každý mohl odejít domů s výhrou, a to od 50 000 $. K tomu bylo možné získat každý týden od poloviny dubna do poloviny června v kvalifikačních kolech 1 milion dolarů. Kvalifikovat se snažilo na 40 milionů hráčů. 

Finální turnaj se konal od 26. do 29. července v New York City na Arthur Ashe Stadium. Lístky stály od 50 do 150 dolarů. V solo zvítězil Kyle "Bugha" Giersdorf, získal 3 miliony dolarů, čímž se jednalo o největší výhru pro jednotlivce v historii esportu. V duo vyhrál tým složený z dvojice Nhyrox a Aqua. Rozdělili si také cenu 3 miliony dolarů.   

Jak jsme informovali, finále se zúčastnili 2 čeští zástupci známí pod přezdívkami Skaileer a Marteen. Umístili se na  22. 84. místě, získali již zmíněných 50 000 dolarů. World Cupu se zúčastnilo 0 hráček.  

Z uvedených statistik je vidět, že byl rok 2019 pro Fortnite poměrně úspěšný, ať už z hlediska počtu hráčů, nebo sledovanosti na různých platformách. Nezbývá než sledovat, co přinese rok 2020.

Bugha

O autorovi:

Členem od: 16. 6. 2018
Celkový počet článků:
224