Konec Fortnite, aneb jak se dělá marketing

15. 10. 2019 11:18
fn
Mezi hráči kontroverzní hra Fortnite je již od neděle mimo provoz. Pokud jste se radovali, že už vás tato battle-royale střílečka nebude jakkoli otravovat, nejspíš vás zklameme. Nejde totiž o nic jiného než skvěle naplánovaný marketingový tah.

Chvíle, kdy se z celé Fortnite mapy stala pouze černá díra, se do historie zapsala jako jeden z nejsledovanějších herních online eventů historie. Kompletní destrukci světa živě sledovalo přes 4,5 milionu lidí na Youtube, 1,5 milionu na Twitchi, milion na Twitteru a spoustu dalších přímo ve hře. Jediné, co zbylo z toho herního fenoménu, je animace černé díry, z níž vycházejí pro většinu lidí nic neříkající a náhodné čísla. Epic Games dokonce smazali všechny příspěvky na jejich Twitteru, včetně profilové fotky. Celé dění má neskutečný dosah a to potvrzuje i fakt, že o něm vědí i lidé, kteří o Fortnite normálně ani nezavadí. Stručně řečeno, lepší reklamu si vývojáři přát nemohli.

Kdy se hra znovu spustí nikdo neví, stejně tak co nás po zapnutí čeká. Jedna z teorií očekává pouze jedenáctou sezónu a předělanou mapu, jiní říkají že po obnovení serverů přijde Fortnite: Chapter 2, který předpověděli data mineři. Jedno je jasné, Fortnite je momentálně pro všechny otázkou číslo jedna. Miliony lidí probírají možnosti, co bude dál a zkoušejí prolomit hádanky od vývojářů.

Ať už jste skalním fanouškem této battle royale pecky nebo se vám s jejím koncem splnil dávný sen, jedno je jasné, tohle se vývojářům z Epic Games povedlo. Celý internet zajímá jediná věc - co bude s Fortnite? Tomu říkáme marketing na jedničku, ještě k tomu skoro zadarmo, pokud zrovna nepočítáme ztráty po čas, kdy je hra mimo provoz. Událost řeší i média jako je CNN nebo iDNES, svůj názor vyjádřili i populární streameři Ninja a Tfue, dokonce ale i DrDisrespect a mnoho dalších. I zarputilí odpůrci musí uznat, že lepší reklamu si nikdo přát nemohl. 

O autorovi:

Členem od: 26. 2. 2016
Celkový počet článků:
179