Přejít k hlavnímu obsahu

Luboš "Satík" Běhounek: V SC2 kvůli malé chybce člověk prohraje celou hru

1. 8. 2020 | 08:00 StarCraft 2
Další ze série rozhovorů, které si se členy Ascending Pariahs připravil Martin Dudek alias Evilbringer, je tu. Na hodinku si pozval co-leadera, zakládajícího člena a hráče klanu aP, Luboše "Satík" Běhounka.
Luboš "Satík" Běhounek
Luboš "Satík" Běhounek

Nedá se začít jinak, než naprosto klasicky: Pověz nám něco o sobě. A čím víc, tím lépe.

Pocházím z Krkonoš, kde momentálně žiji s manželkou a dětmi a pracuji jako programátor her (resp. vojenský simulátor z her vycházející), takže jsem hrám věrný už někde od roku cca 1992, kdy jsem hrál na počítači poprvé. Se StarCraftem jsem začínal někde kolem roku 1998-1999, kdy se ke mně dostal na CDčku plném her a brzo se stal jednou z mých oblíbených her.

Ze začátku jsem hrál jen proti počítači, ale po nějaký době jsme občas hráli po LANu se sousedama a časem, když se pak k nám domů konečně dostal internet, jsem začal hrát na neoficiálních serverech, první byl tuším ruský Podolsk. Jiná hra mi přes GPRS (první internet přes mobilní telefon) hrát nešla, protože jsem měl vysoké pingy, tak jsem SC v té době hrál docela dost.

Pak postupně přišel SC2, který jsem hrál od bety a na konci WoL nějak postupně přestal.

Když vyšel SC: Remastered a s Mosesem jsme ho začali trochu hrát, postupně jsme potkali několik oldschool BW hráčů a dohodli se, že bychom mohli začít hrát nějakou ligu, na což je potřeba nějaký klan (tým), takže jsme ze začátku nastoupili do Inaequalis a pak po nějaký době založili nový tým Ascending Pariahs.

Jsi už tedy také z té poněkud starší generace. Jak tvé herní zájmy snáší tvá drahá polovička a děti?

Manželka na hry moc není, několikrát si se mnou zahrála Trackmanii nebo Flatouty, jinak nehraje, ale toleruje mi to, asi už si zvykla.

Hrál jsi SC2 i SC: BW (aktuálně Remastered). Vzhledem k tomu, co jsi psal, platí tedy, že BW forever?

Mě baví oba díly zhruba podobně, momentálně hraju o něco víc SC2, ale v BW mi přijde o něco lepší design ohledně vlastností jednotek, že tam ty bitvy trvají o něco déle a je menší šance, že kvůli malé chybce člověk prohraje celou hru. SC2 je zase více přívětivá na ovládání, takže každý díl má své pro a proti.

Ascending Pariahs. Jsi zakládajícím členem, co-leader a více či méně aktivní hráč. Co konkrétně tě ale napadne jako první, když tahle dvě slova zazní?

Asi ta parta lidí, se kterou tam jsem.

Asi ti také neuniklo, že právě startuje další sezóna BWCL. Soutěž, které se aP- účastní a kde se nám podařilo v minulé sezóně postoupit do druhé nejtěžší divize. Sledoval jsi zápasy a co říkáš na tento úspěch?

Občas na některé hry jsem se podíval, teď pro nás bude asi priorita se tam rozkoukat, nabrat zkušenosti, hlavně nespadnout a případně zkusit překvapit. Věřím, že hráče na to máme! Tím bych chtěl všem našim hráčům ještě jednou poděkovat za jejich výkony.

Kde vidíš v našem týmu největší sílu, na které se dá stavět a naopak to, na čem bychom měli zapracovat co nejdříve, abychom se vyhnuli případnému pádu o ligu níž?

Největší sílu vidím určitě v 2v2, kde dvojice Izutrick je hodně rozjetá a měli bychom si pohlídat docházku, abychom pokud možno hráli v co nejlepší sestavě, jinak si myslím, že bychom to měli ustát.

Takže jsi ve výsledku celkem optimista, co se týče našich šancí? Máš přehled o tom, jak silné týmy nás v divizi B čekají?

Abych se přiznal, ještě jsem na to nekoukal, ale věřím našim hráčům.

Chtěl bys ještě doplnit cokoliv, co máš na srdci (nebo na jazyku) a co se nevešlo do předchozích odpovědí?

Rozhovor zakončím výzvou – pořádně trénujte a aspoň občas choďte na turnaje, ať nás hraje co nejvíc!

Štítky: BWCL, Satík
Šéfredaktorka PLAYzone. Hrami žije od malička a její srdcovkou vždy byl StarCraft, jemuž se věnovala kompetitivně, a World of Warcraft.