Měly by být CS:GO zápasy kratší?

17. 5. 2020 16:47
csgo
V nedávno době se na Twitteru rozmohla diskuze o tom, jestli by zápasy ve hře Counter Strike: Global Offensive měly být rychlejší za pomoci snížení počtu kol. Nad otázkou debatovalo mnoho bývalých i současných profesionálních hráčů včetně dalších známých osobností ze světa esportu.

Celou diskuzi zahájil svým Tweetem bývalý profesionál, a v současné době analytik, Jacob "Pimp" Winneche, který tvrdí, že s aktuálním money systémem v CS:GO je takzvaný MR15 více než dostačující. Podle něj by Valve mělo vyzkoušet přechod na MR12. Pro ty, kteří by náhodou tento pojem neznali, MR je anglická zkratka pro "max rounds", aneb maximální počet kol v jedné polovině. CS:GO nyní využívá právě MR15, Pimp ale navrhuje přechod na systém MR12, který momentálně využívají vývojáři Riot Games ve svém FPS titulu Valorant, jenž u hráčů sklízí velký úspěch.

Systém MR12 byl v minulosti používán v jednu chvíli i u Counter Strike 1.6, na což vzpomíná esportový veterán Jason “Alchemister5” Baker a tvrdí, že vždy byl fanouškem vrácení se k těmto starým časům. CS:GO podle něj postrádá dostatek eco kol a vyzkoušet MR12 by rozhodně nebylo na škodu.

Otázkou zůstává, co vedlo k tomu, že CS:GO zápasy jsou najednou tak dlouhé? Ovlivňujících faktorů je více, jedním z těch nejzásadnějších jsou ale timeouty, které může mít každý tým za mapu 4 a jen málokdy se stává, že by zůstaly nevyužité. Timeout sice trvá jen 30 sekund, problém je ovšem v tom, že před i po jeho zažádání se odstartuje tzv. freeze time, který je dlouhý dalších 10 vteřin. To dělá každý timeout 50 vteřin dlouhý a když vezmeme v potaz, že jich může být 8 za mapu, dělá to celkem 6 minut a 40 sekund navíc. Přičtěte k tomu tříminutovou pauzu při výměně stran a jsme na téměř deseti minutách zápasu navíc. Pokud se hraje bo3, už je to půlhodina a hned je jasné, proč jsou CS:GO zápasy mnohem delší, než bývaly. Jaký máte na situaci názor vy? Uvítali by jste přechod na MR12 po vzoru Valorantu? 

Měly by zápasy v CS:GO být kratší?

Choices

O autorovi:

Členem od: 26. 2. 2016
Celkový počet článků:
196